    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Subject: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Date: 18 Apr 2010 13:25:44 GMT

    Dnia 18.04.2010 Karolek <d...@o...pl> napisał/a:

    > A benzyna to lambda, albo i dwie,

    Z popsutą dojedziesz do domu

    > przepustnica,

    Co tam sie może popsuć? Chyba że linka od padalu gazu, po za tym to element
    właściewie jak na dłoni po otwarciu maski, od biedy ustawiłbym mu 'wolne' obroty
    na 2k na sztywno i 100km bym jakoś zrobił

    > krokowce, cewki,

    Krokowiec możesz odłączyć, zatkać bypas, uchylić przepustnicę "śrubką" na
    wolne obroty (w asb trochę wyżej bo nie zawsze możesz przygazować) i
    dojechać do domu. Cewka to typowo 3 przewody, pamiętam jak miałem drugą
    przykręconą obok czynnej i mogłem w kilka minut je przełączyć (15 lat temu
    w polonezie ;)

    > przewody WN,

    To do naprawienia na trasie, warto jeden dłuższy wozić w trasy wymagające
    niezawodności i brak serwisów. W >4 cyl od biedy da się z reguły bez 1 garka
    do sklepu czy serwisu dokulać i kupić i dopasować dowolny kabel nawet jak
    nie mają oryginała.

    > pompy paliwa...

    W hybrydzie paliwowo-gazowej można od biedy odpalić na gazie i jechać, i jeszcze
    nie słyszałem o pompie która siadła od tak, w reguły wcześniej pół roku
    intensywnie hałasowała, więc właściciel sam się prosił o ww problem. Słyszałem o
    awarii zasilania pompy - walnął rezystor skracający prąd pompy na ciepłym silniku,
    w trybie awaryjnego doworzenia dupy do domu można go zmostkować.
    Diagnoza tego prosta - na zimnym chodzi, później gasnie.

    > i wszystko to unieruchomi samochod na
    > dordze...

    z każdą z ww awarią w moich obu benzyniakach jechalbym dalej bez problemu

    > diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu
    > dowiezie w razie awarii :>

    Tzn ww "naprawy" są do zrobienia na "poboczu" przez średnio znającego się na autach
    programistę (mnie). Jak ktoś się kompletnie nie zna, to wiadomo nic nie zrobi ani
    w dieslu, ani w benzyniaku, ale jak ktoś ma trochę pojęcia, to imo szybciej
    reaktywuje na awaryjny dojazd benzynę niż diesla.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".