  • Data: 2010-04-18 18:18:36
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Z popsutą dojedziesz do domu

    Ok. Poplynalem troche z ta lambada ;>

    > Co tam sie może popsuć? Chyba że linka od padalu gazu, po za tym to element
    > właściewie jak na dłoni po otwarciu maski, od biedy ustawiłbym mu 'wolne' obroty
    > na 2k na sztywno i 100km bym jakoś zrobił

    Nie wszyscy maja linki.

    > Krokowiec możesz odłączyć, zatkać bypas, uchylić przepustnicę "śrubką" na
    > wolne obroty (w asb trochę wyżej bo nie zawsze możesz przygazować) i
    > dojechać do domu. Cewka to typowo 3 przewody, pamiętam jak miałem drugą
    > przykręconą obok czynnej i mogłem w kilka minut je przełączyć (15 lat temu
    > w polonezie ;)

    A w dieslu cos sie zacznie pieprzyc i nic nie bede robil, poza
    dojechaniem do domu lub na warsztat.
    Ale trzeba przyznac, ze im nowsze diesle tym mniej maja dawnych zalet.

    > To do naprawienia na trasie, warto jeden dłuższy wozić w trasy wymagające
    > niezawodności i brak serwisów. W >4 cyl od biedy da się z reguły bez 1 garka
    > do sklepu czy serwisu dokulać i kupić i dopasować dowolny kabel nawet jak
    > nie mają oryginała.

    No tak, pompe wtryskowa tez moge wrzucic do bagaznika i wymienic na
    poboczu :>

    > W hybrydzie paliwowo-gazowej można od biedy odpalić na gazie i jechać, i jeszcze
    > nie słyszałem o pompie która siadła od tak, w reguły wcześniej pół roku
    > intensywnie hałasowała, więc właściciel sam się prosił o ww problem. Słyszałem o
    > awarii zasilania pompy - walnął rezystor skracający prąd pompy na ciepłym silniku,
    > w trybie awaryjnego doworzenia dupy do domu można go zmostkować.
    > Diagnoza tego prosta - na zimnym chodzi, później gasnie.

    No to teraz tez nie uslyszysz, ale przeczytasz.
    Mi wlasnie tak padla w kilkuletniej skodzie octavii, na jakims
    wypizdowie pod Warszawa do tego w srodku nocy.
    Zawiesila sie i pukanie, stukanie nie pomagalo, ale mialem farta, bo juz
    mialem zostawic padlo i isc na jakis pociag/autobus, ale jeszcze raz
    przekrecilem stacyjke i zaskoczyla.
    Przed Gdanskiem znowu zaczely sie z nia jaja, ale jakos z bolami sie
    udalo dojechac. To jednak bylo tylko szczescie.

    > z każdą z ww awarią w moich obu benzyniakach jechalbym dalej bez problemu

    No tak, jak wozisz zapasowe czesci w bagazniku to moze i tak.
    Ale jak nie masz czesci i nie masz narzedzi to juz tak wesolo nie jest.

    > Tzn ww "naprawy" są do zrobienia na "poboczu" przez średnio znającego się na autach
    > programistę (mnie). Jak ktoś się kompletnie nie zna, to wiadomo nic nie zrobi ani
    > w dieslu, ani w benzyniaku, ale jak ktoś ma trochę pojęcia, to imo szybciej
    > reaktywuje na awaryjny dojazd benzynę niż diesla.

    Na poboczu to ja tez wymienie w swoim TDSie pompe wtryskowa.
    Tylko nie o to tu chodzilo ;>
    Mi diesel tylko raz wrocil do domu na sznurku, jak rozwalilem miske olejowa.
    Benzyniaki to jednak czesto sie ciagalo :/

    --
    Karolek