  • 11. Data: 2009-09-18 11:17:16
    Temat: Re: Mam je !!
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 13:11, "Marek Grochocki" <m...@g...pl> wrote:
    > "XX YY" <f...@g...com> wrote in message

    a.googlegroups.com...

    > A jak programy, to z czego korzystales?
    > Ja przymiarki do 360st. mamm jeszcze przed soba, a na razie tylko szerokie
    > panoramy robie. Uzywam obecnie Autopani Giga V2 i jakos idzie, ale tez
    > bardzo szybko i latwo robi sie np. w RealViz Stitcher Unlimited.
    > Napisz moze szczegolowo, jak poradziles sobie z zenitem i nadirem i dlaczego
    > uwazasz, ze statyw i glowica sa malo istotne? No i jakiego sprzetu uzywales.

    > Najlepiej wlasny serwer, bo mozesz dac rozne wersje panoram, albo we flashu,
    > albo w Javie, a sa i inne, jak panoramy w QuickTime.
> [...]

    dzieki sprawdze

  • 12. Data: 2009-09-18 13:02:32
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 18 of Sep 2009 11:37, XX YY wrote:

> [...]
    >
    > czy jest jakis server gdzie mozna zamiesci panoramke , w ten sposob
    > aby ogladajacy nacisnal na ikonke i ona sie sama zaladowala ( format

    Jeśli format flasha, to jakikolwiek serwer, ponieważ dekodowanie
    owego flasha odbywa się u klienta i serwer nie ma nic do tego.

    > zyba uniknac oddzielnego ladowania pliku i potem jego uruchamiania -
    > czyli tak by calosc robila wrazenie automatycznego odtworzenia ?

    --
    nb

  • 13. Data: 2009-09-18 17:29:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jeśli format flasha, to jakikolwiek serwer, ponieważ dekodowanie
    > owego flasha odbywa się u klienta i serwer nie ma nic do tego.

    niestety nie jest tak do konca
    wiele serverow laduje tylko okreslony formaty.
    np picasa w ogole nie widzi form. flasha - wogole nie da sie
    zaldowac.
    Inne formaty graficzne program automatycznie konwersuje do jpeg w
    momencie wysylki
    najbardziej odpowiadla by mi picasa , gdyz tam juz jestem ale sie nie
    da .
    moze napisze do nich i zwroce uwage ze tego brakuje.

  • 14. Data: 2009-09-18 17:49:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > niestety nie jest tak do konca
    > wiele serverow laduje tylko okreslony formaty.
    > np picasa w ogole nie widzi form. flasha - wogole nie da sie
    > zaldowac.

    Ale on mówi o czymś w stylu republika.pl. Zakładasz konto i dostajesz
    chyba 15MB free lub kupujesz więcej. Tam dopiero umieszczasz tego flasha
    i dajesz do niego linka.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 15. Data: 2009-09-18 19:47:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > uwazasz, ze statyw i glowica sa malo istotne? No i jakiego sprzetu uzywales.

    przetestowalem 5 , albo 6 programow.
    najlepsze wyniki dal mi panoramstudio 2 pro. mylil sie najmniej ,
    sklada najladniej , mozliwosc indywidualnego wygodnego dopasowania.
    ale ku mojmu zaskoczeniu ten bezplatny nie pamietam nazwy teraz , nie
    mam go w tym komputerze ( qui ? cos takiego ) wyrabial stosunkowo
    dobrze.
    wczesniej zawodzil mnie z prostymi panoramami plaskimi a w tych sie
    wyrabial.

    zdjecia z fiszaja maja tak pokrecna geometrie a mimo toge programy do
    skladania sobie z nimi radza tak ze drobne przesuniecie srodka obrotu
    aparatu z powodu braku statywu to drobny pikus. Statyw bardziej mi
    przezkadza niz pomaga.
    robie 8 mm fishajem na cropie 1,6 i nie pokrywa on 180 stopni - to byl
    zasadniczy problem.
    robie z reki dwurzedowe - to funcjonuje calkiem dobrze nie ma
    problemow i skladam z 16 zdjec.( zdjecia co 45 stopni lekko na dol i
    do gory )

    panorame sferyczna konwersuje do rzutu na szescian i tam otrzymuje
    plaski sufit i podloge.
    na plaskich wklejam brakujace ubytki nieba i podlogi z odzielnych
    zdjec robionych prostopadle.
    najwygodniej dopasowuje mi sie za pomoca corell photo paint shop 2
    pro chyba tak sie nazywa - super wygodnie.
    wycinam co brakuje lasem - neregularna forme i wklejam - dobranie
    jasnosci i temp barowej nie jest trudne.

    to w duzym skrocie
    jutro chce zrobic panorame wnetrza samochodu jesli ja przejde
    poprawnie to zrobie dokladniejszy opis .
    jest pare kruczkow decydujacych o sukcesie.

    np wpadlem dopiero pozno na to , gdybym na poczatku przyspieszylbym
    znakomicie prace.
    pojedyncze zdjecia robione fiszajem daje lekkiej korekcie na
    wyprostowanie efektow fiszaja ( corel photopaint shop pro ) - to
    znakomicie ulatwia pozniej zlozenie panoramy przez program - w
    zasadzie kiedy to zastosowalem wszystko sie uproscilo radykalnie ,
    bledy zlozenia sa sporadyczne.

    na ryzie tyle

    XXX