    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mam je !!
    Date: Fri, 18 Sep 2009 12:47:56 -0700 (PDT)

    > A jak programy, to z czego korzystales?
    > Ja przymiarki do 360st. mamm jeszcze przed soba, a na razie tylko szerokie
    > panoramy robie. Uzywam obecnie Autopani Giga V2 i jakos idzie, ale tez
    > bardzo szybko i latwo robi sie np. w RealViz Stitcher Unlimited.
    > Napisz moze szczegolowo, jak poradziles sobie z zenitem i nadirem i dlaczego
    > uwazasz, ze statyw i glowica sa malo istotne? No i jakiego sprzetu uzywales.

    przetestowalem 5 , albo 6 programow.
    najlepsze wyniki dal mi panoramstudio 2 pro. mylil sie najmniej ,
    sklada najladniej , mozliwosc indywidualnego wygodnego dopasowania.
    ale ku mojmu zaskoczeniu ten bezplatny nie pamietam nazwy teraz , nie
    mam go w tym komputerze ( qui ? cos takiego ) wyrabial stosunkowo
    dobrze.
    wczesniej zawodzil mnie z prostymi panoramami plaskimi a w tych sie
    wyrabial.

    zdjecia z fiszaja maja tak pokrecna geometrie a mimo toge programy do
    skladania sobie z nimi radza tak ze drobne przesuniecie srodka obrotu
    aparatu z powodu braku statywu to drobny pikus. Statyw bardziej mi
    przezkadza niz pomaga.
    robie 8 mm fishajem na cropie 1,6 i nie pokrywa on 180 stopni - to byl
    zasadniczy problem.
    robie z reki dwurzedowe - to funcjonuje calkiem dobrze nie ma
    problemow i skladam z 16 zdjec.( zdjecia co 45 stopni lekko na dol i
    do gory )

    panorame sferyczna konwersuje do rzutu na szescian i tam otrzymuje
    plaski sufit i podloge.
    na plaskich wklejam brakujace ubytki nieba i podlogi z odzielnych
    zdjec robionych prostopadle.
    najwygodniej dopasowuje mi sie za pomoca corell photo paint shop 2
    pro chyba tak sie nazywa - super wygodnie.
    wycinam co brakuje lasem - neregularna forme i wklejam - dobranie
    jasnosci i temp barowej nie jest trudne.

    to w duzym skrocie
    jutro chce zrobic panorame wnetrza samochodu jesli ja przejde
    poprawnie to zrobie dokladniejszy opis .
    jest pare kruczkow decydujacych o sukcesie.

    np wpadlem dopiero pozno na to , gdybym na poczatku przyspieszylbym
    znakomicie prace.
    pojedyncze zdjecia robione fiszajem daje lekkiej korekcie na
    wyprostowanie efektow fiszaja ( corel photopaint shop pro ) - to
    znakomicie ulatwia pozniej zlozenie panoramy przez program - w
    zasadzie kiedy to zastosowalem wszystko sie uproscilo radykalnie ,
    bledy zlozenia sa sporadyczne.

    na ryzie tyle

    XXX