  • 1. Data: 2013-05-13 22:17:18
    Temat: Mały serwer na Atomie
    Od: Kosu <K...@n...com>

    Witam,
    Krótko i na temat. Rozmyślam o małym domowym serwerze. Ideał byłby
    pasywny i ciągnął tyle co żarówka, więc patrzę głównie na Intel Atom.
    Niestety z racji specyficznych potrzeb potrzebuję na tym Windowsa.

    Pytanie: który pójdzie? Biorę pod uwagę procki biorące do 10W, czyli
    np. D2500. Mam dostęp do wszystkich systemów od XP do teraz (także
    tych serwerowych).
    Czy warto próbować np. Server 2012 Essentials?

    Roboty nie będzie miał dużo. Router (najchętniej z WiFi), serwer
    plików (ale bez streamowania multimediów itp), trochę prostego
    softu. Ewentualnie postawię na tym bazę danych, ale też nie
    analityczną tylko zwyczajny magazyn.

    Ewentualny drugi wariant. Ponieważ mogę z tym zakupem poczekać
    do końca roku, mogą się pojawić ciekawe propozycje oparte
    o Haswell (tak z 1.5x wydajności Atomów D i wirtualizacja).
    Na czymś takim mógłbym już pomyśleć o hypervisorze i jakimś
    Win (kilka programów) + Linux (router, baza, cała reszta).
    Moja wiedza o wirtualizacji kończy się na używanym od 2 lat
    Virtualboxie. Dużo jest bujania się z hypervisorami? Który
    z nich mógłby pociągnąć np. XP + Debiana na takim
    biednym sprzęcie?

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 2. Data: 2013-05-13 23:04:35
    Temat: Re: Mały serwer na Atomie
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl>

    Dnia 2013-05-13, o godz. 20:17:18
    Kosu <K...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > pasywny i ciągnął tyle co żarówka, więc patrzę głównie na Intel Atom.
    > Niestety z racji specyficznych potrzeb potrzebuję na tym Windowsa.

    HP ProLiant MicroServer
    http://www.skapiec.pl/site/cat/93/filtr/_32322_0_0_0
    _0_0_0_0_0_0

    Mały, dość szybki by dać radę Windows Server, energooszczędny i
    przede wszystkim stworzony jako serwer.

  • 3. Data: 2013-05-13 23:35:56
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-13, Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl> wrote:
> [...]
    _0_0_0_0_0_0

    > Mały, dość szybki by dać radę Windows Server, energooszczędny i

    Spodziewałem się takiej odpowiedzi :P.
    Nie chcę niczego "stworzonego jako serwer", nie chcę wiatraków
    i mam nadzieję na istotnie mniejsze pudło. Ten HP po prostu
    jest zbyt dużą maszyną - pod każdym względem. Także jeśli chodzi
    o cenę, bo z tanich części spokojnie skleję coś za około połowę tej
    kwoty (zakładając, że HP dostałbym za jakieś ~1400 zł).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 4. Data: 2013-05-13 23:40:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 13 Maj, 22:17, Kosu <K...@n...com> wrote:
    > Witam,
    > Krótko i na temat. Rozmyślam o małym domowym serwerze. Ideał byłby
    > pasywny i ciągnął tyle co żarówka, więc patrzę głównie na Intel Atom.

    A może np. coś takiego

    http://mtech.pl/sklep/serwery/306-hp-prolaint-dl360-
    g3-s-xeon-2800.html

    nie ciągnie tyle co żarówka, ale kosztuje tyle że za resztę kasy którą
    planowałeś, kupisz prundu do niego na 50 lat ;)

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2013-05-13 23:50:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 13.05.2013 23:35, Kosu wrote:
> [...]
    > o cenę, bo z tanich części spokojnie skleję coś za około połowę tej
    > kwoty (zakładając, że HP dostałbym za jakieś ~1400 zł).

    Kilka lat temu dość ciekawą opcją były zotac zbox. Jak nie obciążałeś za
    bardzo to wentylator się nie odzywał, nie kosztował tak dużo, do
    prostych działań spokojnie wystarczał.

    Michoo

  • 6. Data: 2013-05-14 00:55:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-13 23:50, Użytkownik Michoo napisał:

    > Kilka lat temu dość ciekawą opcją były zotac zbox. Jak nie obciążałeś za
    > bardzo to wentylator się nie odzywał, nie kosztował tak dużo, do
    > prostych działań spokojnie wystarczał.

    Na serwer ? zabawka nie mająca możliwości podłączenia więcej
    niż jednego HD.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-05-14 01:29:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2013 00:55, RadoslawF wrote:

    > Na serwer ?

    "Rozmyślam o _małym_ domowym serwerze."

    Ja mam "mały domowy serwer" na alixie 2d2. 500MHz geoda, 256MB ram, 8GB
    CF i dysk po usb. Od 4 lat robi za:
    - serwer poczty (SMTP + IMAP)
    - serwer www
    - serwer backupów
    - serwer wydruku (dla sieci lokalnej)
    - shell (komunikatory)

    a od pewnego czasu i za proxy przez które pisze na newsy

    W innym miejscu stoi sobie RaspberryPi i robi za akwizycję
    danych/www/storage. Wszystko zależy od potrzeb...

    > zabawka nie mająca możliwości podłączenia więcej
    > niż jednego HD.

    Wydaje mi się, że były takie z 2 dyskami. Możesz też podpiąć po USB jak
    ci jeden nie starczy.

    Michoo

  • 8. Data: 2013-05-14 01:46:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-13 23:40, Lisciasty pisze:

> [...]
    >
    > nie ciągnie tyle co żarówka, ale kosztuje tyle że za resztę kasy którą
    > planowałeś, kupisz prundu do niego na 50 lat ;)
    Tylko że ciszy nie dokupi do niego. A rack 1u wyje jak stado chińskich
    suszarek, nawet w idle, tam jest pół wiadra 4cm wiatraczków
    wysokoobrotowych.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2013-05-14 01:46:29
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-13 23:35, Kosu pisze:
> [...]
    > o cenę, bo z tanich części spokojnie skleję coś za około połowę tej
    > kwoty (zakładając, że HP dostałbym za jakieś ~1400 zł).
    To szukaj "starszego" (znaczy z słabszym procesorem) Microservera N36L -
    2rdzeniowy amd 1.4 czy 1.6GHz x64 z sprzetowym wsparciem virtualizacji,
    esxi śmiga na tym pięknie. A dostaniesz go za mniej niż połowę tej ceny.
    A co do wiatraczków - tam są 2, jeden w zasilaczu normalnie stoi (to
    pudło pobiera ~30W z 4 dyskami, przy małym obciążeniu, więc po co
    chłodzić coś aktywnie), drugi ma 12cm i kręci się jak talerz w
    mikrofalówce - raczej do chłodzenia dysków, niż reszty, jakby go nie
    było, to też by było dobrze, ale wcale go nie słychać (chyba że tak jak
    ja - maszynkę wstawisz do szafki rack o wysokości 0.5m, razem z 3ma
    takimi samymi, a szafkę zamkniesz. Robi im się ciepło to zaczynają
    szumieć).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-05-14 02:57:16
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-13, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > Na serwer ? zabawka nie mająca możliwości podłączenia więcej
    > niż jednego HD.

    Na domowy serwer, jakiego potrzebuję, w sam raz i jest to znany mi
    produkt. Niestety trudno to dziś dostać. No i mieli sporą marżę
    (tzn. bardzo droga obudowa była :)).

    pozdrawiam,
    Kosu