  • Data: 2009-10-08 22:28:33
    Temat: Re: Male podsumowanie filmowe
    Od: "R09" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message
    news:hald9b$lln$1@news.wp.pl...

    > Kluczem jest właściwie dobry kodek pokładowy i sensowne parametry (jak nie
    > hd pełne to przynajmniej jakiś standard klatkowy - min. 24).
    >
    > Na dziś myślę o Canonie 500, 50, wiadomo - 5dII. Nie wiem jak tam z
    > obrazem z nowych nikonów (czy w ogóle jest różnica w 5000/90/300s). Ktoś
    > tam jeszcze kręci oprócz K7? Pena znam, Panas filmowy jest beznadziejnie
    > drogi.
    > Ale może ktoś ma jakieś uwagi, będę wdzięczny.

    Podzielę się uwagami nt. 500d. Kodek to h.264 plik generowany to *.mov
    Przy 1280x720 jest 30 fps, przy 1980x1080 ... 20 fps (klipy w tej
    rozdielczości wyglądają całkiem nieźle, zwłascza, gdy aparat stoi a w kadrze
    jest niewiele ruchu).
    strumień danych to 35-38 mb/s.
    Problemem jest to, że otrzymany materiał trzeba zmontować.
    Nie probowałem wypalać dysków blueray tylko AVCHD, który jest obsługiwany
    przez odtwarzacze blueray.
    W sumie efekt jest niezły, ale 2 programy którymi montowałem i renderowałem
    czyli Uled Studio 12 i Power Director 8
    dają bitrate max 20 mb/s i to jednak na ekranie mojej plazmy efekty
    kompresji daje się zauważyć (ale tragedii nie ma)
    Power Director 8 ma tą zaletę, że wykorzystuje CUDA, co znacznie przyspiesza
    rendering (0.5-0.6 real time v.s. 0.1-0.15 na quadzie 3G)
    Może wyprodukowanie dysku blurej dałoby lepszy efekt, ale płytki są jeszcze
    dość drogie.
    Nie próbowałem też Final Cut.
    W sumie jestem zadowolony, bo oprócz fotek dość szybko udaje się zrobić
    kilkunastominutową płytkę z filmem w niezłej jakości.

    R09