eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLuzy na drążku kierowniczym.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2010-11-23 23:35:55
    Temat: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    Mam pewną wątpliwość co do układu kierowniczego. Opinie w internecie
    są różne.
    Otóż zauważyłem, że gdy ruszam drążkiem kierowniczym wokół jego osi,
    to ma on luz. Luz ten jest dość spory, większy jest wtedy, gdy auto
    jest na podnośniku. Czy taki luz powinien występować?


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 2. Data: 2010-11-24 00:02:14
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-11-23 23:35, jerzu pisze:
    > Mam pewną wątpliwość co do układu kierowniczego. Opinie w internecie
    > są różne.
    > Otóż zauważyłem, że gdy ruszam drążkiem kierowniczym wokół jego osi,
    > to ma on luz. Luz ten jest dość spory, większy jest wtedy, gdy auto
    > jest na podnośniku. Czy taki luz powinien występować?
    >
    >
    Tak. W większości przypadków drążek kierowniczy to tak na prawdę dwa
    drążki - zewnętrzny, uznawany potocznie końcówką drążka i wewnętrzny,
    który łączy końcówkę i maglownicę. Połączenie pomiędzy końcówką, a
    drążkiem wewn. jest na gwincie, ale drążek wewnętrzny posiada również
    przegub (najczęściej kulowy) - dlatego luz osiowy jest dopuszczalny, a
    nawet wskazany, inaczej nie byłoby możliwości regulacji zbieżności już
    po zamontowaniu końcówki.
    Choć jak pamiętam z Corsy, to tam końcówka jest sztywna względem
    przekładni - śruba rzymska.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 3. Data: 2010-11-24 00:27:52
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Nov 2010 00:02:14 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:

    >Tak.
    (...)

    Też mi się tak wydaje. Ale... mam drugie auto, takie same i tam luzu
    nie ma.


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 4. Data: 2010-11-24 07:36:32
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-11-24 00:27, jerzu pisze:
    > On Wed, 24 Nov 2010 00:02:14 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    > <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:
    >
    >> Tak.
    > (...)
    >
    > Też mi się tak wydaje. Ale... mam drugie auto, takie same i tam luzu
    > nie ma.
    >
    Jeśli masz taką możliwość, to ściągnąłbym zewnętrzny przegub ze
    zwrotnicy i sprawdził luz wzdłużny na przegubie wewnętrznym. Wiadomo jak
    zachowuje się wypracowany przegub kulowy - będzie miał zarówno luz
    wzdłużny jak i poprzeczny w związku z czym wyczuwalny będzie mniejszy
    opór przy ruchach osiowych.
    Mówimy o Masterze?


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 5. Data: 2010-11-24 09:54:42
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: "Marquez" <n...@b...nie>


    > Mam pewną wątpliwość co do układu kierowniczego. Opinie w internecie
    > są różne.
    > Otóż zauważyłem, że gdy ruszam drążkiem kierowniczym wokół jego osi,
    > to ma on luz. Luz ten jest dość spory, większy jest wtedy, gdy auto
    > jest na podnośniku. Czy taki luz powinien występować?

    Możliwe, że masz luz na krzyżaku kolumny kierowniczej, który znajduje się
    komorze silnika pomiędzy kierownicą a maglownicą.

    Możesz bez konieczności używania podnośnika sprawdzić który element jest
    winien. Poproś kogoś by pokręcił delikatnie kierownicą w zakesie luzu o
    którym piszesz. Ty w tym czasie zajrzyj pod maskę i chwyć kolumnę
    kierowniczą powyżej (bliżej kierownic) przegubu krzyżakowego. Jeśli
    występuje luz to winna jest kierownica. Jeśli luz nie występuje, to powtórz
    procedurę chwytając kolumnę poniżej przegubu krzyżakowego. Jeśli występuje
    luz, tzn. kolumna w Twojej ręce jest nieruchoma a kierownica ma luz to masz
    do wymiany krzyżaka. Jeśli natomiast luzu nie ma to winna bęzie maglownica
    albo drążki kierownicze.

    Jak mialem problem z przegubem krzyżakowym to kierownica miała luz około 3-4
    minut kątowych.

    W przypadku przegubu krzyżakowego koszt jego wyiany wynosi około 150zł z
    robocizną.
    Jeśli winna maglownica to lepiej nie pytaj o koszt..:-)

    Pozdro,
    Marquez



  • 6. Data: 2010-11-24 12:12:04
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-11-24 00:02, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
    > W dniu 2010-11-23 23:35, jerzu pisze:
    >> Mam pewną wątpliwość co do układu kierowniczego. Opinie w internecie
    >> są różne.
    >> Otóż zauważyłem, że gdy ruszam drążkiem kierowniczym wokół jego osi,
    >> to ma on luz. Luz ten jest dość spory, większy jest wtedy, gdy auto
    >> jest na podnośniku. Czy taki luz powinien występować?
    >>
    >>
    > Tak. W większości przypadków drążek kierowniczy to tak na prawdę dwa
    > drążki - zewnętrzny, uznawany potocznie końcówką drążka i wewnętrzny,
    > który łączy końcówkę i maglownicę. Połączenie pomiędzy końcówką, a
    > drążkiem wewn. jest na gwincie, ale drążek wewnętrzny posiada również
    > przegub (najczęściej kulowy) - dlatego luz osiowy jest dopuszczalny, a
    > nawet wskazany, inaczej nie byłoby możliwości regulacji zbieżności już
    > po zamontowaniu końcówki.

    Cos chyba pokręciłeś. Co ma luz osiowy wspólnego z możliwością
    ustawienia zbieżności ?
    Zbieżność realizuję się na gwincie drążek-końcówka drążka - jakikolwiek
    luż jest niewskazany, ponieważ zmniejsza precyzcję układu.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 7. Data: 2010-11-24 20:54:56
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Nov 2010 12:12:04 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    >
    >Cos chyba pokręciłeś. Co ma luz osiowy wspólnego z możliwością
    >ustawienia zbieżności ?
    >Zbieżność realizuję się na gwincie drążek-końcówka drążka - jakikolwiek
    >luż jest niewskazany, ponieważ zmniejsza precyzcję układu.

    Drążek jest wkręcany/wykręcany w końcówkę drążka, więc musi się kręcić
    wokół własnej osi. Tylko czy po skręceniu tego i zakontrowaniu
    powinien się dalej dać obracać wokół własnej osi? Zagwozdkę mam, bo w
    jednym się kręci, w drugim nie.


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 8. Data: 2010-11-24 20:55:38
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Nov 2010 07:36:32 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:

    >Mówimy o Masterze?

    Tak. I o Oplu Movano, czyli aucie technicznie takim samym.


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 9. Data: 2010-11-24 21:03:47
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-24 20:54, jerzu pisze:
    > On Wed, 24 Nov 2010 12:12:04 +0100, Yans van Horn<y...@n...spam>
    > wrote:
    >>
    >> Cos chyba pokręciłeś. Co ma luz osiowy wspólnego z możliwością
    >> ustawienia zbieżności ?
    >> Zbieżność realizuję się na gwincie drążek-końcówka drążka - jakikolwiek
    >> luż jest niewskazany, ponieważ zmniejsza precyzcję układu.
    >
    > Drążek jest wkręcany/wykręcany w końcówkę drążka, więc musi się kręcić
    > wokół własnej osi. Tylko czy po skręceniu tego i zakontrowaniu
    > powinien się dalej dać obracać wokół własnej osi? Zagwozdkę mam, bo w
    > jednym się kręci, w drugim nie.

    Z tego co ja wiem, to luz między "drążkiem" a "końcówką drążka"
    (na części gwintowanej) jest niedopuszczalny po zakontrowaniu
    i nie ma prawa się kręcić. Może pracować na przegubie/bach,
    ale luzu tam być nie powinno. Oczywiście mogę o czymś nie wiedzieć...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 10. Data: 2010-11-24 21:56:20
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 23:35:55 +0100, jerzu napisał(a):

    > Mam pewną wątpliwość co do układu kierowniczego. Opinie w internecie
    > są różne.
    > Otóż zauważyłem, że gdy ruszam drążkiem kierowniczym wokół jego osi,
    > to ma on luz. Luz ten jest dość spory, większy jest wtedy, gdy auto
    > jest na podnośniku. Czy taki luz powinien występować?

    Co rozumiesz przez luz? Znaczy drążek obraca się wokół własnej osi? To
    akurat normalne, bo na obydwóch końcach masz przeguby kulowe.
    Jak masz wątpliwości, to podjedź :D

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: