    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Luźny cytat z oglądanego właśnie "Jak to jest zrobione?"
    Date: Mon, 20 Jul 2015 03:26:10 +0200

    news:slrnmqnvhf.5ro.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > W sumie to nie ma co im się zbytnio dziwić -- są w dość głupiej sytuacji,
    > bo do jakiego kraju by nie pojechali, to chcą tam ich nazwisko pisać
    > inaczej. Mogą mieć tego dosyć.

    Żeby na zagranicę, to może jeszcze... Ale, go gorsza, to idzie na ich "rynek
    wewnętrzny".
    Jest tyle języków słowiańskich, wzięli by sobie któryś i posługiwali się
    jego literami. Ale powszechne jest ciążenie do germańskiego... (W sensie
    grupy językowej)

    > Coś jakbym słyszł głos z Litwy.

    Czysty przypadek, po prostu traktuję temat, jak "idź na całość, albo
    zamilcz".
    W sumie jeszcze bym zrozumiał, gdyby to było coś a-la-romaji (czyt.
    romadżi), czy w inny sposób jakoś ustandaryzowane, ale, jak w przysłowiu o
    Polakach - gdzie 2, tam 3 zdania. Tak tu, co kto coś napisze, to pisownia
    potrafi się bardzo zmienić.
    Była sobie dawno temu Olimpiada jakaś, jeszcze w czasach, gdy zimowa i
    letnia były w tym samym roku, a ZSRR nie myślał nawet upaść, nazwisko
    "Biełajew", jakoś tak. Wtedy przedstawiono go jako "Beljajev" i tak mi się
    zafiksowało, dziś pewnie było by "Byelyayev", co wygląda koszmarnie,
    "Byelyaev", już ciut mniej, albo "Belaev", co znów wygląda fatalnie, ale
    wydaje mi się w miarę najbliższe prawdy.
    Ja zaś jestem niemal pewien, że jakbym do gugla usiadł, to przynajmniej 3-4
    wersje tego samego bym znalazł...
    O, to ja zrobię nieco inaczej, bo z innym językiem, zamiast napisać do
    Anglika "What is your name?", napiszę mu np. "łot yz jur nejm?", zamiast do
    Niemca "Wie ist dein name?", to "wi is daj nam" (z lekkim skróceniem
    wymowy). Jak inni mogą, to czemu ja nie? :P
    Dobra, nie zrobię tego, zależy mi na jakości wypowiedzi, choć bywa
    rozwlekła. A nazwiska rosyjskie i w ogóle słowiańskie "cyrylicowe", to będę
    pisać nie "Sergei Khudozhnik", lecz "Siergiej (C)Hudożnik". (C tym razen nie
    "copyright")

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100