  • Data: 2015-07-20 19:09:09
    Temat: Re: Luźny cytat z oglądanego właśnie "Jak to jest zrobione?"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    >Moja uwaga miała charakter bardzo ogólny. Że dokładność odczytu nie
    >jest
    >tym samym co dokładnośc pomiaru -- tego już się ludziska w miarę
    >dobrze
    >nauczyli. Że nie ma sensu brać fafnastu miejsc znaczących (nawet
    >dokładnie
    >znanych) do dalszych szacunkowych obliczeń -- to też można
    >wytłumaczyć,

    Nie ma lekko zobacz chocby na dane elektronu
    https://en.wikipedia.org/wiki/Electron

    to w nawiasach to jak rozumiem niepewnosc pomiaru - i jak widac podaje
    sie z cyframi niepewnymi.

    Nie wiem - czy o rzetelnosc statystyczna tu chodzi i jednak te
    niepewne cyfry sa znaczace, czy o zysk z publikacji - za niedokladny
    winik nie placa, trzeba podawac dokladnie :-)

    A i to pewnie "1 sigma" a nie "3-sigma", bo przy 3 to by wyszla
    kompletna glupota :-)

    J.