  • Data: 2015-07-20 21:22:07
    Temat: Re: Luźny cytat z oglądanego właśnie "Jak to jest zrobione?"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Dmochowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2015-07-20 o 11:27, J.F. pisze:

    >Tu jest przedstawione jak jest mechanizm i jakie to tworzy problemy.
    >I dlaczego przekłady na Polski są gorsze (niemiecki na polski
    >tłumaczy się jako niemiecki na angielski na polski, możliwe też że
    >mamy mniejszą bazę tekstów do nauczenia automatów.)
    >http://www.dobreprogramy.pl/Tlumaczowi-Google-zagro
    zila-wlasna-popularnosc-jakosc-przekladow-moze-sie-p
    ogorszyc,News,52224.html

    wezmy taki tekst:
    http://www.oeamtc.at/portal/dashcams-im-auto+2500+16
    17815
    Dashcams in Österreich
    In Österreich zum Beispiel unterliegen fix installierte Kameras mit
    Blick auf öffentliche Bereiche der im Datenschutzgesetz festgelegten
    Meldepflicht und dem Registrierungsverfahren für Videoüberwachungen.
    ""Zwar sind Dashcams nicht verboten. Ausdrücklich genehmigt wurden sie
    jedoch noch nie", erläutert ÖAMTC-Chefjurist Martin Hoffer. "Im
    Gegenteil: Wenn eine Privatperson Bild- oder Videomaterial
    veröffentlicht oder weitergibt und darauf kann man Personen oder
    Fahrzeugkennzeichen erkennen, macht sie sich strafbar."
    Na polski tlumaczy sie tak:

    Dashcams w Austrii
    W Austrii, na przykład na stałe zainstalowane kamery stoją w miejscach
    publicznych określonych w wymogów rejestracyjnych ustawy o ochronie
    danych i procedury rejestracji nadzoru wideo.
    "Chociaż Dashcams nie są zakazane. Wyraźnie dozwolone, ale nigdy nie
    było", powiedział Martin ÖAMTC General Counsel Hoffer. "Wręcz
    przeciwnie, jeśli osoba materiału obraz lub wideo opublikowane lub
    przekazywane i widać, ludzie lub numer rejestracyjny pojazdu, jest
    karalne."

    Na angielski

    Dashcams in Austria
    In Austria, for example permanently installed cameras are facing in
    public areas laid down in the Data Protection Act registration
    requirements and the registration procedure for video surveillance.
    "Although Dashcams are not prohibited. Expressly authorized but have
    never been," said ÖAMTC General Counsel Martin Hoffer. "On the
    contrary, if an individual image or video material published or passed
    on and it can be seen people or vehicle registration number, it is
    liable to prosecution."

    Powyzszy angielski tekst przetlumaczony na polski daje slowo w slowo
    to samo co z niemieckiego, a wiec tlumaczony faktycznie przez
    angielski.

    A jednak ... ten angielski tekst ma sens i w miare dobrze tlumaczy
    oryginal. Zawodzi tlumaczenie z angielskiego na polski, ewentualnie
    zawodzi tlumaczenie powyzszego angielskiego, ktory tak moze nie
    calkiem naturalny jest, a ma pewne skrzywienie z powodu pochodzenia z
    tlumaczenia ...

    J.