eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu? › Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
  • Data: 2011-09-14 11:50:30
    Temat: Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.09.2011 10:11, Piotr Gałka pisze:
    > Nie wiem co daje porządna stacja w przypadku hobbysty ?
    Daje naprawdę sporo - zaczynając od lepszych jakościowo grotów a kończąc
    na stabilnej temperaturze. Przy czym "porządna" to będzie elwik, czy
    chińszczyzna za 100-200zł a niekoniecznie weller za 1.5k.

    > Problem/potrzeba regulacji pojawiła się wraz z większymi mocami lutownic
    > (dawniej nie była potrzebna).
    Ja bardzo sobie chwalę regulację, mimo, że lutownicę mam OIDP 30W.
    Goldpiny się nie krzywią, rurki termokurczliwe nie palą, pady nie odklejają.

    > W domu mam chyba 30 letnią lutownicę 24V/25W. Mam możliwość regulacji
    > (mocy nie temperatury) bo zasilam ją z zasilacza z wyprowadzonymi
    > napięciami AC 6+6+6+6+6+1+1+1+1+1 V, ale zasilam ją zawsze z 24V i
    > lutuje mi się dobrze bez żadnej regulacji (grot z kawałka drutu
    > miedzianego o średnicy 4mm obrabiany młotkiem i pilnikiem, a czyszczony
    > scyzorykiem).
    W liceum używałem chińskiej lutownicy za 5zł, w której grot zrobiłem z
    miedzianego gwoździa dekarskiego - lutowało się tym znośnie elementy
    przewlekane. Nie wyobrażam sobie jednak lutowania tym części 0805, nie
    mówiąc już o procesorach w rastrze 0.5mm czy cynowaniu padów QFN na
    potrzeby hotair.

    Michoo