eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu? › Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
  • Data: 2011-09-14 08:11:30
    Temat: Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j4nqu2.1cg.0@poczta.onet.pl...

    > Ale generalnie do okazjonalnego lutowania dla początkującego
    > hobbysty to może zdać egzamin jak nie ma budżetu na porządną
    > stację lutowniczą...

    Nie wiem co daje porządna stacja w przypadku hobbysty ?
    Problem/potrzeba regulacji pojawiła się wraz z większymi mocami lutownic
    (dawniej nie była potrzebna).

    W pracy sporadycznie używam lutownicy z regulacją temperatury (regulacja
    ustawiana w rączce) i reguluję tak aby mi się dobrze lutowało.
    W domu mam chyba 30 letnią lutownicę 24V/25W. Mam możliwość regulacji (mocy
    nie temperatury) bo zasilam ją z zasilacza z wyprowadzonymi napięciami AC
    6+6+6+6+6+1+1+1+1+1 V, ale zasilam ją zawsze z 24V i lutuje mi się dobrze
    bez żadnej regulacji (grot z kawałka drutu miedzianego o średnicy 4mm
    obrabiany młotkiem i pilnikiem, a czyszczony scyzorykiem).
    P.G.