-
Data: 2013-06-18 11:59:39
Temat: Re: Lutowanie QFN
Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-06-18 11:47, Sylwester Łazar pisze:
>> Dlaczego sądzisz, że QFN jest do bani w porównaniu do obudów sprzed 30
> lat?
> Ponieważ, zasada jego montażu jest niczym innym niż technologia bimetalu.
> Odpowiednikiem jednego metalu o rozszerzalności x jest laminat z napyloną
> miedzią,
> a drugiego o rozszerzalności y jest plastikowa obudowa z naniesionymi
> metalowymi padami.
> Jako, że te dwie płaszczyzny są przyległe do siebie, stanowią element, który
> się wygina pod wpływem temperatury.
> Przy czym: bimetal ma możliwość zginania się i to jest jego ZALETĄ,
> a obudowy QFN, BGA możliwości zginania nie mają, a przez to naprężenia
> przenoszą się,
> na najbardziej miękki materiał, czyli cynę, która stanowi przewodnik.
> W związku z tym następuje proces ciągłego nagrzewania i chłodzenia,
> aż coś nie pęknie. Łatwiej w BGA, gdzie pado jest 300 niż w QFN,
W QFN masz centralny pad odprowadzający ciepło. Poziom naprężeń zależy
od wymiarów poprzecznych. Wymiary QFN są mniejsze niż SO8 a przewodność
cieplna wyraźnie większa.
Człowiek potrzebuje zrobić malutką, płaską przetworniczkę, a ty mu
radzisz żeby robił tak jak się robiło od 30 lat. Czyli co? TO220, na 10 kHz?
Jeśli masz jakieś dane o wyraźnie większej awaryjności połączeń dla QFN
to chętnie przeczytam.
> ale w Nissanie Micra w czujniku przepływu, montowanym na metalowej części
> silnika, masz pękanie elementów w obudowach nawet dwu wyprowadzeniowych np.
> 0805
Ok rezygnujemy z SMT i wracamy do THT. Sądzisz że z takim podejściem
uzyskasz sukces biznesowy?
> W modelach latających, zdaje się że Kolega Pitlab też wskazywał na ten
> problem.
> Aż dziw, że wielu elektroników się na to nabiera.
> A producent? Cóż.. produkuje dalej złom, bo przecież inżynierowie stosują.
> I jest zamknięta, dodatnia pętla sprzężenia zwrotnego, która prowadzi do
> destrukcji, której
> papierkiem lakmusowym są problemy obserwowane na filmikach:
> Jak naprawić: kartę graficzną, komórkę czy co to tam jest jeszcze bardziej
> nowoczesne niż było 30 lat temu.
Po co naprawiać np dwuletnią kartę graficzną skoro można dać taką
bezawaryjną, wyprodukowaną przed 30 laty.
--
pozdrawiam
MD
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.13 12:07 Mario
- 18.06.13 12:16 Stachu Chebel
- 18.06.13 12:38 Sylwester Łazar
- 18.06.13 12:48 Sylwester Łazar
- 18.06.13 12:54 Sylwester Łazar
- 18.06.13 12:59 Sylwester Łazar
- 18.06.13 12:57 Mario
- 18.06.13 13:01 Anerys
- 18.06.13 13:06 Mario
- 18.06.13 13:07 Stachu Chebel
- 18.06.13 13:37 Sylwester Łazar
- 18.06.13 13:35 RoMan Mandziejewicz
- 18.06.13 13:48 Sylwester Łazar
- 18.06.13 13:54 Mario
- 18.06.13 14:06 Mario
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=