  • Data: 2013-06-18 13:37:27
    Temat: Re: Lutowanie QFN
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przetworniczka chodząca na 1MHz zajmująca na płytce 16mm^2. Masz w
    > handlu coś takiego wyprodukowane np 20 lat temu? A twoje przemyślenia o
    > tym co dobre niewiele znaczą bez podania danych o awaryjności.
    Sam sobie zrób badania.
    To nie ja ich potrzebuję, tylko TY.
    Skoro Ty, to płać za to.
    Założenia typu 1MHz i 16mm2 wziąłeś sobie z kosmosu, zrzucasz mi na głowę i
    żadasz,
    abym wykonał za Ciebie robotę?

    > Może od razu napisz coś o Katyniu.
    Tu jest grupa o elektronice. Historia jest ważna. Ale skoro prosisz:
    Podobnie jak Ty przedstaw mi analizę ilu elektryków/elektroników i
    inżynierów zginęło w Katyniu i jaki to ma wpływ
    na poziom merytorycznej dyskusji. Chcesz pogadać a Katyniu - to sobie zapłać
    za analizę,
    albo musisz użyć swojego czasu.
    Bez tej analizy dyskusja akurat na pl.misc.elektronika o Katyniu jest OFF
    TOPIC.

    > ???
    > Musiał byś mi dokładniej wyjaśnić jaką fizykę stosujesz aby dojść do
    > takich wniosków. Czarny jest dodatkowo gęściej użebrowany. Widocznie
    > musi odprowadzić więcej energii.
    Nie liczy się gęstość użebrowania, a jego powierzchnia,
    a tego z góry nie widzisz Ty ani ja. No chyba że masz tę płytę na biurku.
    Widocznie? Zmierz.

    Fizyka:
    Pochłanianie energii przez ciało doskonale czarne.
    Nie ma podstaw do tego, aby uznać, że cokolwiek czarnego znacznie lepiej
    promieniuje ciepłem,
    niż to samo, ale w czytym kolorze aluminium.
    Podaj wzór na _emisję ciepła przez radiator_, gdzie we wzorze oprócz
    powierzchni masz kolor radiatora,
    czyli długość fali. I wstaw tam "kolor czarny"

    > Czemuż to?
    Bo anodowanie to dodatkowy koszt, zupełnie niepotrzebny,
    a niemały.

    > i jakieś ciche odprowadzanie ciepła, jak już
    > Albowiem?
    Te wyprowadzenia to sprężynki.
    TO 220 jest montowany:
    a) przez śrubkę w dziurce,
    b) przez 2,3,5 lub więcej dziurek w PCB, pomiędzy którymi i do śrubki jest
    sprężynka

    > W podstawce bo zakłada się możliwość wymiany.
    To to piszą w instrukcji obsługi płyty.
    Nie piszą natomiast, czy projektant zgadza się z tym:
    Podstawka dodaje sprężystość, która przenosi naprężenia.
    Dzięki temu takie mocowanie NIGDY nie spowoduje uszkodzenia styku do
    procesora
    z powodu ścięcia poprawnie przylutowanej cyny do podstawki pod wpływem
    temperatur pracy,
    poprawnie chłodzonego procesora.
    Po prostu nie spotkałem płyty głównej, która wiesza się z powodu poprawnego
    przymocowania procesora do płyty
    przez podstawkę.

    > To uważasz za analizę? To zbiór twoich twierdzeń nie popartych ani
    > analizą rozpraszanych mocy ani danymi na temat awaryjności.
    Analizę awaryjności przeprowadził Twój ulubiony portal aukcyjny pod hasłem:
    "uszkodzona płyta główna"
    Możesz szukać po zawartości opisu: "czasem się zawiesza"
    I znów: Jeżeli chcesz się dowiedzieć, czy to zawieszanie spowodował jeden z
    powyższych punktów,
    czy inny to musisz kupić taką płytę i sobie przepadać na swój koszt.
    Ja projektuje urządzenia, tak aby uważać na te problemy.
    Jeśli ty tak nie uważasz, to Ty musisz sobie przeprowadzać analizy, bo to Ty
    je potrzebujesz.
    Przeprowadzanie analiz do rzeczy oczywistych jest kosztowne i dlatego
    najczęściej wykonuje się je bez wiedzy i zgody podatników, na ich własny
    koszt. A Ty chcesz sponsorowania serii analiz od jednego elektronika.
    A analizę mocy rozpraszanej nie ma, jest tylko analiza mocy dostarczonej w
    każdym niemal BIOSIE,
    wraz z protezą w postaci termostatu, wyłączającego system lub
    powiadamiającego o przekroczeniu
    ustalonej temperatury.

    --
    -- .