  • Data: 2013-06-18 12:38:57
    Temat: Re: Lutowanie QFN
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Człowiek potrzebuje zrobić malutką, płaską przetworniczkę, a ty mu
    > radzisz żeby robił tak jak się robiło od 30 lat. Czyli co? TO220, na 10
    kHz?

    > Po co naprawiać np dwuletnią kartę graficzną skoro można dać taką
    > bezawaryjną, wyprodukowaną przed 30 laty.

    Widać, że te 30 lat strasznie Cię boli.
    Tu nie chodzi o lata, tylko czy umiesz wybierać z tego co dobre.
    Bez względu na to, czy było wyprodukowane 100, 30, 10, 5 lat temu czy w
    zeszłym tygodniu.

    Ten, który będzie wybierał to, co było wyprodukowane wczoraj, a wszystko
    starsze wyrzucał do śmieci,
    to poza tym, że będzie biedny, to jeszcze nie będzie odwiedzał grobów swoich
    rodziców.

    Zobacz tutaj:
    http://tnij.org/bgasocket
    http://sp12inf.one.pl/Informatyka/budwew_pliki/image
    002.jpg
    Nie musisz wybierać staroci.
    Ta płyta główna jest przykładem, gdzie zmieszano wszystko razem:
    1) Elektrolity pomiędzy najbardziej nagrzanymi elementami na płycie:
    procesor i przetwornica.
    Jak dojdzie wentylator na procesor, to dodatkowo ciepły nawiew na
    kondensatory -BEZSENS,
    2) z lewej: scalak w podstawce PLCC, którego nikt w życiu się nie wymienia -
    BEZSENS,
    3) dwa układy BGA przylutowane do PCB, które być może nie ulegną
    uszkodzeniu,
    ponieważ mają zamocowane dość porządnie radiatory, ale małe._BEZSENS,
    4) Jeden radiator przyczepiony plastikowymi nitami na sprężynce,
    a drugi solidną spężyna z drutu. DOBRE, ale dlaczego inaczej?
    5) Jeden radiator czarny, a drugi jasny. Ten czarny ma pochłaniać energię od
    tego białego? BEZSENS
    Powinny byc oba jasne i jakieś ciche odprowadzanie ciepła, jak już
    spartolili wybierając BGA z lutowaniem do PCB,
    6) MOSFETY SMD - nie spotkałem uszkodzeń, ale TO-220 wydają się
    sensowniejsze,
    7) te lutowane prostokątne TQFP - DOBRE,
    8) inne SO - DOBRE - prawdopodobnie nigdy się nie zepsują,
    9) z wyjątkiem tego nad AGP, którego machnie monter śrubokrętem,
    10) może z tego powodu ktoś użył obudowy do PLCC w pobliżu innej dziury na
    śrubkę. Może jednak dobra proteza na około, zamiast odsunąć od dziury,
    11) w końcu: BGA w podstawce.- Jedyne rozsądne rozwiązanie, dla tych, którzy
    pracują na 300MHz- DOBRE.

    Jeżeli jednak ta analiza wskazuje, że ja jestem zwolennikiem złomu sprzed 30
    lat, to proszę o litość.

    --
    -- .
    pozdrawiam