  • Data: 2013-06-18 11:05:13
    Temat: Re: Lutowanie QFN
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-17 23:36, Stachu Chebel pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam płytkę 8-warstw, grubość 1.6mm, materiał FR4. Za lutowanie się nie
    > biorę, bo oczęta nie te, a co za tym idzie mógłbym sp...lić całą
    > robotę. Dałem to do roboty facetowi, który podjął się tematu. No i
    > problem... Twierdzi, że coś jest nie halo, bo nie daje się przyspawać.
    > Poniżej feralny fragment PCB:
    >
    > http://w852.wrzuta.pl/obraz/8ZhhRQPF7QM/qfn
    >
    > Na wewnętrznych warstwach (nie wszystkich) też jest kupa GND, ale
    > wszędzie są thermal reliefy.
    > Ten scalaczek, to takie coś:
    >
    > http://www.analog.com/static/imported-files/data_she
    ets/ADP2105_2106_2107.pdf

    > Jak sądzicie, czy ja coś zrąbałem w projekcie PCB, czy facet po prostu
    > niezbyt sobie z tym radzi i zmienić fachowca? Twierdzi że dmucha hot
    > airem i dupa blada...

    Odprowadzenie ciepła nie może być problemem, bo przecież po to jest
    tyle masy, żeby podczas pracy odprowadzać ciepło. Tak więc to nie jest
    problem płytki tylko technologii.
    Ja lutuję QFN 33. Robię to hotairem, ale wcześniej cynuję piny układu
    przy pomocy zwykłej lutownicy. Tylko pierwsze sztuki bo potem to pójdzie
    do montażu automatem.
    Tak jak koledzy piszą w twoim przypadku powinno pomóc grzanie od dołu.
    Jeśli nie pomoże, to znajdź człowieka który położy ci ręcznie pastę i
    zlutuje w piecu. Może być nawet opiekacz za 200 zł :)
    Może jeszcze być że pady na płytce są utlenione bo za długo leżała.

    --
    pozdrawiam
    MD