  • 11. Data: 2009-12-15 17:15:44
    Temat: Re: Lustrzanka w granicach 2000 zł
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał
    > Daruj sobie - chcesz spedzac zycie na kreceniu pokretlami,
    > czytaniu histogramow i onanizowaniu sie lustrem,
    > czy robic fotki?
    > Wez Canona S90, teortycznie chyba najlepszy z kieszonkowych
    > - maly i wystarczajacy do 95 procent tego o czym napisales.

    Miałem kilka kompaktów za ponad 1 000 zł.
    Moim zdaniem nie da się nimi robić małych dzieci w ruchu,
    za wolno ustawiają ostrość.

    -----------

    Trzeba bylo kupowac takie z manualem.
    AF to wspanialy wynalazek, ale ma swoje ograniczenia
    w kazdym sprzecie - niezaleznie od ceny.
    Mala matryca kompaktu zapewnia duzo wieksza GO
    niz matryca kazdej lustrzanki.
    Czasem tak bywa, ze AF tylko przeszkadza...
    ---

  • 12. Data: 2009-12-16 18:02:38
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "huri_khan" <q...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Stary kompakt już zaprzyjaźnił się z 2 letnim synem, a jako że zbliżają
    > się święta to chciałbym coś uwiecznić na zdjęciach.
    >
    > Moje typy:
    > Pentax K-x

    Tez takiego wybralem i nie zaluje. To tylko body, a ma wszystko co potrzeba,
    lepiej kolekcjonowac dobre obiektywy i to nie koniecznie nowe, na dobrych
    starych konstrukcjach praktycznie nie stracisz przy odsprzedazy. Jak da sie
    podpiac to Pentax obsluzy wszystko.

  • 13. Data: 2009-12-19 11:56:48
    Od: huri_khan <q...@W...pl>

    Norbert pisze:

> [...]
    > starych konstrukcjach praktycznie nie stracisz przy odsprzedazy. Jak da sie

    Tak też zrobiłem i już jestem bardzo zadowolony.

    Z jednej strony na grupie można poczytać że wiele osób zachwala tego
    Pentaxa natomiast na moje pytanie to większość proponowała kompakta.

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

  • 14. Data: 2009-12-19 12:06:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    huri_khan pisze:

    > Tak też zrobiłem i już jestem bardzo zadowolony.
    >
    > Z jednej strony na grupie można poczytać że wiele osób zachwala tego
    > Pentaxa natomiast na moje pytanie to większość proponowała kompakta.

    Część osób tak ma. Pytasz się o lustrzankę, a oni kompakt, kompakt.
    Niezależnie od potrzeb i preferencji pytającego. Mówisz, że potrzebujesz
    niskich szumów na ISO 800, szybkiego trybu seryjnego, wygodnej obsługi
    trybu manualnego, a ci kompakt, kompakt, kompakt.

    wer

  • 15. Data: 2009-12-19 12:19:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    b...@n...pl pisze:

> [...]
    > niskich szumów na ISO 800, szybkiego trybu seryjnego, wygodnej obsługi
    > trybu manualnego, a ci kompakt, kompakt, kompakt.

    Pytasz się z kolei o kompakta, to ci powiedzą, że przy takich
    wymaganiach, to tylko lustrzanka! ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 16. Data: 2009-12-19 12:33:40
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    huri_khan pisze:

    > Tak też zrobiłem i już jestem bardzo zadowolony.
    >
    > Z jednej strony na grupie można poczytać że wiele osób zachwala tego
    > Pentaxa natomiast na moje pytanie to większość proponowała kompakta.

    Wiele osób zachwala bo emocjonalnie podchodzi do tego, zrób sobie
    kalkulacje na chłodno ceny szkieł do Pentaxa i np. Nikona. Wtedy już tak
    różowo nie jest, kosmiczne ceny za standard na cropie czy z zoom o
    podstawowym zakresie, w nikonie masz szkła ponad dwukrotnie tańsze a
    dające tą samą ostrość. Zastanów się dobrze. Żeby nie było że jestem
    stronniczy to Nikon ma jedną wadę która go dyskwalifikuje w moich oczach
    a mianowicie brak histogramu na żywo w trybie LV, oraz duże gabaryty nie
    wykastrowanych body. Dlatego nadal fotografuję starym body jakim jest
    Pentax K100D. Jeszcze dodam nie daj się nabrać na magię manualnych
    szkieł, szczególnie jak chcesz się pobawić ambitniej w jakieś dynamiczne
    tematy, chociażby naturalny portret. Tu masz zestawienie szkieł Pentax
    kontra Nikon:
    Pentax SMC DA 17-70mm f/4 AL - cena 2250zł
    MTF - http://tinyurl.com/ygb2on5
    kontra
    Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - cena 835zł
    MTF - http://tinyurl.com/y8bn9ux

    albo taka opcja
    Pentax SMC DA 35mm f/2.8 Limited macro - cena 2200zł
    MTF - http://tinyurl.com/bmy6ec
    kontra
    Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8 G - cena 750zł
    MTF - http://tinyurl.com/aeuxaa

    Wracając do sytuacji kompakt kontra lustrzanka. Za kompaktem przemawia
    jedno, rozmiary i wszystko co z tym związane. Czyli częściej będziesz go
    zabierał w teren, wręcz możesz mieć go przy sobie, nie rzucasz się tak w
    oczy, wyglądasz jak przeciętny turysta, no i brak tej pretensjonalnej
    pozy na profi. Wybierając lustrzankę rezygnujesz z wygody ale za to
    zyskujesz o wiele szybszy AF, jakości w wyższym ISO w ogóle nie ma sensu
    porównywać do kompaktów. Masz możliwość rozbudowy systemu ale nie musisz
    szaleć, te szkła podane wyżej sprostają wielu tematom. Więc jeśli nie
    boisz się gabarytów i chcesz się rozwijać to wybór jest prosty, tym
    bardziej że jako uzupełnienie lustrzanki możesz za grosze kupić kompakt
    pokroju Canona A1100IS która może być zawsze przy tobie, który możesz
    traktować ekstremalnie.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 17. Data: 2009-12-19 22:35:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Zastanów się dobrze. Żeby nie było że jestem
    > stronniczy to Nikon ma jedną wadę która go dyskwalifikuje w moich oczach
    > a mianowicie brak histogramu na żywo w trybie LV,

    a po co komu histogram na zywo w trybie LV ?

  • 18. Data: 2009-12-19 23:08:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
    > Zastanów się dobrze. Żeby nie było że jestem
    >
    > a po co komu histogram na zywo w trybie LV ?

    Już było o tym tyle wątków. Jeśli tobie nie jest potrzebne to ok. Z góry
    odpowiadam dlaczego mi jest to potrzebne:
    http://www.fototv.pl/artykuly/fotografia/ekspozycja-
    na-swiatla.html
    Jeśli nie dociera to przykro mi ale nie mam ochoty na kolejne
    przepychanie się. Z mojej strony EOT.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 19. Data: 2009-12-20 00:04:14
    Od: huri_khan <q...@W...pl>

    cichybartko pisze:

> [...]
    > podstawowym zakresie, w nikonie masz szkła ponad dwukrotnie tańsze a
    > dające tą samą ostrość. Zastanów się dobrze.

    Tylko czy są mi potrzebne takie szkła i czy pytał bym się o aparaty z
    niskiej półki ?

    Tak jak napisałem rodzinne zdjęcia, wycieczki i chciałbym żeby jakość
    tych zdjęć była dobra i wg mnie za pomocą standardowego kitu (wybierając
    odpowiednie ustawienia) jestem w stanie uzyskać lepsze efekty niż
    kompaktem.
    A jeżeli spodoba mi się pstrykanie to zawsze mam możliwość rozbudowy
    (kosztownej) zestawu, gdzie przy kompakcie już trzeba wszystko kupować
    od nowa.

  • 20. Data: 2009-12-20 00:19:57
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > MTF - http://tinyurl.com/bmy6ec
    > kontra
    > Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8 G - cena 750zł

    To wszystko prawda, ale w komplecie z k-x dostajesz dobrego kita, o
    przeciętnej jasności i bardzo dobrej ostrości, Jeśli komuś lustrzanka
    potrzebna jest do zastosowań amatorskich i nie fotografuje murzyńskiej
    wioski o zmierzchu, to uzupełni tego kita przy pomocy tele za 800 lub 1400
    zeta (w zależności od możliwości portfelowych) i ma całkiem fajny zestaw do
    amatorskiej zabawy fotograficznej. No a jesli musi mieć cos jasnego, to
    manualną stałka za 200-300 złotych zaspokoi tę potrzebę. Jesli oczywiście ma
    dużo pieniędzy, to kupi pare limitedów i tez będzie zadowolony :-)

    --
    Yogi(n)