    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka w granicach 2000 zł
    Date: Sat, 19 Dec 2009 13:33:40 +0100

    huri_khan pisze:

    > Tak też zrobiłem i już jestem bardzo zadowolony.
    >
    > Z jednej strony na grupie można poczytać że wiele osób zachwala tego
    > Pentaxa natomiast na moje pytanie to większość proponowała kompakta.

    Wiele osób zachwala bo emocjonalnie podchodzi do tego, zrób sobie
    kalkulacje na chłodno ceny szkieł do Pentaxa i np. Nikona. Wtedy już tak
    różowo nie jest, kosmiczne ceny za standard na cropie czy z zoom o
    podstawowym zakresie, w nikonie masz szkła ponad dwukrotnie tańsze a
    dające tą samą ostrość. Zastanów się dobrze. Żeby nie było że jestem
    stronniczy to Nikon ma jedną wadę która go dyskwalifikuje w moich oczach
    a mianowicie brak histogramu na żywo w trybie LV, oraz duże gabaryty nie
    wykastrowanych body. Dlatego nadal fotografuję starym body jakim jest
    Pentax K100D. Jeszcze dodam nie daj się nabrać na magię manualnych
    szkieł, szczególnie jak chcesz się pobawić ambitniej w jakieś dynamiczne
    tematy, chociażby naturalny portret. Tu masz zestawienie szkieł Pentax
    kontra Nikon:
    Pentax SMC DA 17-70mm f/4 AL - cena 2250zł
    MTF - http://tinyurl.com/ygb2on5
    kontra
    Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - cena 835zł
    MTF - http://tinyurl.com/y8bn9ux

    albo taka opcja
    Pentax SMC DA 35mm f/2.8 Limited macro - cena 2200zł
    MTF - http://tinyurl.com/bmy6ec
    kontra
    Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8 G - cena 750zł
    MTF - http://tinyurl.com/aeuxaa

    Wracając do sytuacji kompakt kontra lustrzanka. Za kompaktem przemawia
    jedno, rozmiary i wszystko co z tym związane. Czyli częściej będziesz go
    zabierał w teren, wręcz możesz mieć go przy sobie, nie rzucasz się tak w
    oczy, wyglądasz jak przeciętny turysta, no i brak tej pretensjonalnej
    pozy na profi. Wybierając lustrzankę rezygnujesz z wygody ale za to
    zyskujesz o wiele szybszy AF, jakości w wyższym ISO w ogóle nie ma sensu
    porównywać do kompaktów. Masz możliwość rozbudowy systemu ale nie musisz
    szaleć, te szkła podane wyżej sprostają wielu tematom. Więc jeśli nie
    boisz się gabarytów i chcesz się rozwijać to wybór jest prosty, tym
    bardziej że jako uzupełnienie lustrzanki możesz za grosze kupić kompakt
    pokroju Canona A1100IS która może być zawsze przy tobie, który możesz
    traktować ekstremalnie.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.