  • Data: 2010-07-15 09:29:49
    Temat: Re: Lustrzanka, rozdzielczość matrycy a "duże" odbitki
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "slawmir" <s...@w...pl> wrote:

    Oczywiście wszyscy tu zakładamy, że naprawdę macie konkretne powody
    żeby bić rekordy reprodukcji obrazu... :)) Bo jeśli jest to tylko
    sztuka dla sztuki, a wszystko na koniec i tak pójdzie do drukarni
    znajomego pana Mietka... ;-)

    > Dziękuję za Wasze uwagi i praktyczne informacje w temacie.
    > Mnie jeszcze interesuje inna kwestia - skoro dla "dużych" formatów
    > odbitek (wydruków) "napakowana" matryca lustrzanki FF często się
    > przydaje - a nie zawsze idzie to w parze z jakością zdjęcia (niskie
    > szumy np. wygeneruje tutaj Nikon z FF i 12MPx :
    > - można z wykorzystaniem statywu "bawić się" w składanie kilku zdjęć
    > budujących właśiwy kadr (ten sposób osobiście mnie się podoba; więcej
    > pracy przy obróbce - ale efekty mogą być ciekawe)

    Kombinowanie. Bardzo teoretyczne, duże ograniczenia co do kadru
    (ruch - choćby gałęzie na średnim wietrze!), a potem ponadstandardowa
    obróbka nad złożeniem, ew. poprawa geometrii.
    Lepsze efekty może przynieść idealne kadrowanie pojedynczych kadrów
    (bez potrzeby późniejszego obcinania).

    > - wykorzystać - tak robią to profesjonaliści z potencjałem finansowym
    > (raczej nie w Polsce) - użyć cyfrowego średniego-formatu

    Wąska nisza i w związku z tym b. drogo. W Polsce też robią (jeszcze drożej).

    > - cofnąć się w czasie i wykorzystać technikę kliszy filmowej -
    > zalecany również średni-format i np. nieśmiertelny Pentax
    > średnio-formatowy); następnie wysokiej klasy skaner do filmów i
    > dostajemy wysoką dobrej jakości "odbitkę cyfrową" na poziomie 30Mpx i
    > więcej (w odniesieniu do matrycy cyfrowej).

    Szkło też musi być zacne.

    > No właśnie jakie roździelczości można osiągnąć skanując klatkę filmu
    > dla FF i średniego formatu ?

    Ty się nie pytaj o rozdzielczości, ty się może zapytaj o wierność kolorów?

    > Czy klisza filmowa w odniesieniu do współczesnych matryc FF - nie
    > będzie miała mniejszego zakresu tonalnego ?

    Chyba jeszcze nie jest tak dobrze, żeby miała. Ale i tak trzebaby
    zrobić bracketing - to nie cyfra, żeby sobie od razu podejrzeć
    histogram. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]