  • 41. Data: 2010-04-21 11:24:34
    Temat: Re: Lustrzanka do fotografowania dziecka
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    JA pisze:

    > Zdjęcia technicznie może i czasem będą lepsze, ale fotografie ZAWSZE
    > będą gorsze.

    Ale masz jakieś wsparcie. ;)

    --
    Ziemo

  • 42. Data: 2010-04-21 11:53:57
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "Anonymouse" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 21 Kwi, 08:55, "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm> wrote:
    >Jeśli umiesz ustawić odpowiednio lampę, to przy pierwszym błysku nie
    >musi ona całkowicie się rozładować. Ja z FL-50 bez problemu potrafię
    >zrobić serię kilkunastu fotek w tempie 3klatek/sek.
    Odbijając od sufitu i na niskich czułościach?

    >Odrębnym tematem jest takie katowanie lampy.
    Odrębnym tematem jest to, że autor założył maksymalnie 3000zł na zakup, a
    chętniej 2000zł, więc nawet jeśli ta lampa jest taka super szybka, to przy jej
    cenie np. 1600zł jest raczej dosyć znacznym wydatkiem w budżecie.

    >A jeszcze bardziej odrębnym tematem jest konieczność walenia serią w
    >celu otrzymania jednego kadru.
    Nie mówię, że to robię często, właściwie to nawet rzadko, ale nie zawsze zdążysz
    wszystko uchwycić co sobie upatrzysz. Masz dziecko?

    >Tak ... a przy okazji zrobić pięćdziesiąt pięć tysięcy zdjęć których
    >nigdy nie będziemy mieli czasu oglądnąć.
    Słyszałeś może o czymś takim jak wybieranie zdjęć? :-)

  • 43. Data: 2010-04-21 12:13:20
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hqmlr8$l1j$1@inews.gazeta.pl>,
    JA nabazgrał:

    > Nie.
    > Bo jak dotąd nikt nie pokazał dwóch identycznych kadrów, z i bez lampy.

    Grupenpajatz dał linka do foto.jasiu, tam masz trochę takich porównań :P

  • 44. Data: 2010-04-21 12:15:33
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4bced9b8$0$19175$65785112@news.neostrada.pl>,
    Ziemo nabazgrał:
    > Jak bez lampy zewnętrznej to np. pentax KX (tanie i dobre wysokie ISO)
    > plus używane 35/2.0 lub 50/1.4. W 3tys. można się zamknąć.

    Trzy tysiące za trzydiestkępiątkę? Trochę drogo, ale wiedziałem, że kiedyś
    do tego dojdzie ;)

    A tak serio, ten obiektyw to była super inwestycja. Mogę go teraz sprzedać
    prawie dwa razy drożej niż kupiłem...

  • 45. Data: 2010-04-21 12:33:24
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-21 14:13:20 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Grupenpajatz dał linka do foto.jasiu, tam masz trochę takich porównań :P

    Mówię o IDENTYCZNEJ scenie i dwóch rodzajach światła jasiu.
    Powtórzę zdzisiu. To że z lampą można zrobić dobre zdjęcie, nie
    oznacza, że w IDENTYCZNYCH warunkach bez lampy nie można zrobić
    lepszego franiu
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2010-04-21 12:35:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-21 13:24:34 +0200, Ziemo <n...@e...com> said:

    > Ale masz jakieś wsparcie. ;)

    A może odwrotnie. Ty mi pokaż, że to z lampą musi być lepsze :)

  • 47. Data: 2010-04-21 13:04:05
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Mówię o IDENTYCZNEJ scenie i dwóch rodzajach światła jasiu.
    > (...) zdzisiu (...) franiu

    Eeee.... Ale zauwazyles, ze "jasiu" to fragment adresu a nie przytyk, nie?
    ;P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 48. Data: 2010-04-21 13:06:20
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    JA pisze:

    > A może odwrotnie. Ty mi pokaż, że to z lampą musi być lepsze :)

    Z lampą nie musi być lepsze i odwrotnie, za to czasem bez lampy nie
    będzie zdjęcia.

    --
    Ziemo

  • 49. Data: 2010-04-21 13:20:09
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Powoli zaczynam się przychylać do D5000, ale z kitowym obiektywem
    > 18-55. Jego zakres jest dla mnie wystarczający, a sporo taniej. Tylko
    > pytanie - jak z jakością tego obiektywu?

    /*
    Ja radził bym Ci kupić 35mm1.8, masz ze dwie działki lepsze światło,
    co przełoży się na krótsze czasy oraz mniejszą GO. Mniejsza GO pozwoli
    Ci lepiej rozmyć tło w pomieszczeniach, często zbyt wyraźne tło jest
    bardzo denerwujące.
    */

    Popieram, odkąd mam jasny obiektyw to częściej ponoszę wartośc iso niz
    zakładam lampę.
    obiektyw 1.8 da naprawdę dużą wobodę.

  • 50. Data: 2010-04-21 13:42:50
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-21 15:04:05 +0200, "Vituniu" <v...@p...fm> said:

    > Eeee.... Ale zauwazyles, ze "jasiu" to fragment adresu a nie przytyk, nie?
    > ;P

    No właśnie nie.
    Przepraszam.