  • Data: 2011-09-13 13:56:18
    Temat: Re: Luserzy Elekrody.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Waldemar,

    [...]

    > Z dubbingiem lecą tam niektóre filmy dla małych dzieci. Reszta jest w
    > wersji oryginalnej z napisami. Oprócz tego podoba mi się, że przy np.
    > wywiadach też najczęściej używa się napisów lub tłumaczenia konsekutywnego.
    > Tego polskiego lektorstwa nie znoszę, nie trawię i nie lubię!

    Twoje prawo. Ja nie znoszę dubbingu. Jednak łatwiej znaleźć jednego
    dobrego lektora niż bandę aktorów, którzy zrobią dubbing na poziomie.
    Mi polski dubbing obrzydzili dawno temu aktorzy dubbingujący Sagę rodu
    Forsyte'ów. Tak dawno temu, że zdecydowanej większości czytelników tej
    grupy nie było jeszcze na świecie.

    Najlepsze są napisy ale wymagają ciągłego wlepiania się w ekran a nie
    zawsze jest to wygodne. Przy programach/filmach lżejszych jednak robi
    się często inne rzeczy i utrzymywanie stałej uwagi niekoniecznie się
    udaje.

    Powszechnie na świecie stosuje się lektorów w programach
    dokumentalnych (chodzi mi o wypowiedzi osób obcojęzycznych a nie
    narrację) i jakoś nikt się tam nie upomina o dubbing.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl