    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Luserzy Elekrody.
    Date: Mon, 12 Sep 2011 21:42:01 -0500

    news:slrnj6sqc5.83t.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
    > NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.

    No nie wiem jak dawno było to Twoje "kiedyś", ale niedawno
    projektowaliśmy płytkę elektroniczną ze 100 megabitowym
    ethernetem i pociągnęliśm nieszczęśliwie zbyt długie ścieżki
    i na 100 Mbps gubiło jakieś 30-40% paczek, na 10 Mbps chodziło
    bardzo dobrze. Wyobrazam sobie że taka partyzantka mogłaby
    przejść przy 10 Mbps ale już przy 100 Mbps marnie to widzę.
    Klient może nie zauważyć jiśli mu router/switch nie wynegocjuje
    nawet tego 100 Mbps i zdegraduje transmisję na 10 Mbps...
    Dopiero transfer zmierzy lub pośledzi wypadające paczki to
    zobaczy jaka kicha się zrobiła.