eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingLot do celu (AI)Re: Lot do celu (AI)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Lot do celu (AI)
    Date: Tue, 19 Jun 2012 23:42:06 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 89
    Message-ID: <jrqrnh$4bh$1@node2.news.atman.pl>
    References: <op.wf39np1q35fkj7@notebook> <4fe0eec6$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1340142129 4465 85.222.69.144 (19 Jun 2012 21:42:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Jun 2012 21:42:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    In-Reply-To: <4fe0eec6$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:198030
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-19 23:27, slawek pisze:
    >
    > Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:op.wf39np1q35fkj7@notebook...
    >> Zaczynamy od tego, że przestrzenią, w której się poruszamy jest
    >> dwuwymiarowa przestrzeń kosmiczna o bardzo uproszczonej fizyce (np. brak
    >> grawitacji; w domyśle, jeśli o którymś prawie tu nie wspominam, to nie
    >> działa ono w tej przestrzeni). Rozpatrujemy statek kosmiczny, którego
    >> fizyka ruchu jest również bardzo uproszczona.
    >
    > Jeżeli nie masz grawitacji, to konsekwentnie nie masz też masy.

    Bzdura. Płaski wszechświat ("żadnej grawitacji", krzywizny)
    jest poprawnym rozwiązaniem równań einsteina. A nawet
    rozwiązaniem ewolucji wszechświata.

    > nie masz masy, to nie masz też 2 zasady dynamiki. Nie chce mi się tu
    > robić wykładu OTW, ale niestety nasz świat jest taki jaki jest.

    To jak nie wiesz, to nie rób;)


    >> - Prędkość maksymalna. Statek może przekroczyć prędkość maksymalną tylko
    >> po działaniu siły trzeciej (na przykład na skutek kolizji). Przy pomocy
    >> pokładowych silników jest w stanie co najwyżej osiągnąć prędkość
    >> maksymalną. Jeśli leci szybciej, przy pomocy silników może co najwyżej
    >> zwolnić.
    >
    > Ok. Prędkość graniczna c jest w już w STW.

    Ale to zupełnie inny rodzaj prędkości granicznej.
    Różny od naszego przypadku choćby związkiem ciągu z przyspieszeniem!
    Gość chce Galileusza.


    > Przyspieszenie jest zdecydowanie przereklamowane. Lepiej opisywać przez
    > pęd i energię.

    Pędem możesz zastąpić prędkość.
    A jak będziesz sobie różniczkował po czasie, to wyjdzie siła.
    prędkość, przyspieszenie, mnozymy przez masę i mamy
    pęd, siłę;) Oczywiście klasycznie.


    >
    >> - Zwrotność wyrażona w stopniach na sekundę. W odróżnieniu od prędkości
    >> stosuję tu jeszcze bardziej uproszczony model, to znaczy nie istnieje
    >> przyspieszenie kątowe. Statek jest w stanie w dowolnej chwili obrócić się
    >> w dowolną stronę - pod warunkiem, że sumarycznie nie przekroczy wartości
    >> swojej zwrotności.
    >
    > Sorry, ale to tak nie działa. Pędu wzdłuż jednej osi nie da się
    > magicznie zamienić na pęd wzdłuż innej osi.

    Nie rozumiesz. Statek się przekręca, aby silnik był inaczej
    skierowany. Wektora prędkości to nie zmienia.

    Zresztą, wtedy problem byłby trywialny.


    >> Celem jest napisanie mechanizmu decydującego, na bazie danych
    >> wejściowych,
    >> jakie decyzje dotyczące ruchu statku podjąć w każdym z "kroków".
    >
    > Ażeby? Nie ogarniam jaki jest sens celu.
    >
    >> Najpierw pomyślałem o takim rozwiązaniu. Niech StT (Ship-to-target)
    >> będzie
    >> wektorem zaczepionym w statku i wskazującym na cel. Jeżeli podzielimy go
    >
    > Męczysz. Rozpisz równanie ruchu, weź sobie Octave, użyj lsode.

    1) To nie jest równanie rózniczkowe, a różnicowe. (ale jak wspomina
    A.L. warto od tego zacząć).
    2) rozwiąże rownanie i co? Bez liźnięcia teorii sterowania
    się nie obejdzie (są to rzeczy do wymyślenia, ale szybciej
    przeczytać).


    > Przeczytaj jakiś podręcznik mechaniki teoretycznej. Ze zrozumieniem i
    > szczególnym zwróceniem uwagi na chaos dynamiczny.

    I mechaniki kwantowej. Nie zapominajmy o kwantowej nieoznaczoności
    rakiety w symulowanej gierce;)

    pzdr
    bartekltg


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: