-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: Lot do celu (AI)
Date: Tue, 19 Jun 2012 23:42:06 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 89
Message-ID: <jrqrnh$4bh$1@node2.news.atman.pl>
References: <op.wf39np1q35fkj7@notebook> <4fe0eec6$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1340142129 4465 85.222.69.144 (19 Jun 2012 21:42:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Jun 2012 21:42:09 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
Thunderbird/12.0.1
In-Reply-To: <4fe0eec6$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:198030
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-06-19 23:27, slawek pisze:
>
> Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:op.wf39np1q35fkj7@notebook...
>> Zaczynamy od tego, że przestrzenią, w której się poruszamy jest
>> dwuwymiarowa przestrzeń kosmiczna o bardzo uproszczonej fizyce (np. brak
>> grawitacji; w domyśle, jeśli o którymś prawie tu nie wspominam, to nie
>> działa ono w tej przestrzeni). Rozpatrujemy statek kosmiczny, którego
>> fizyka ruchu jest również bardzo uproszczona.
>
> Jeżeli nie masz grawitacji, to konsekwentnie nie masz też masy.
Bzdura. Płaski wszechświat ("żadnej grawitacji", krzywizny)
jest poprawnym rozwiązaniem równań einsteina. A nawet
rozwiązaniem ewolucji wszechświata.
> nie masz masy, to nie masz też 2 zasady dynamiki. Nie chce mi się tu
> robić wykładu OTW, ale niestety nasz świat jest taki jaki jest.
To jak nie wiesz, to nie rób;)
>> - Prędkość maksymalna. Statek może przekroczyć prędkość maksymalną tylko
>> po działaniu siły trzeciej (na przykład na skutek kolizji). Przy pomocy
>> pokładowych silników jest w stanie co najwyżej osiągnąć prędkość
>> maksymalną. Jeśli leci szybciej, przy pomocy silników może co najwyżej
>> zwolnić.
>
> Ok. Prędkość graniczna c jest w już w STW.
Ale to zupełnie inny rodzaj prędkości granicznej.
Różny od naszego przypadku choćby związkiem ciągu z przyspieszeniem!
Gość chce Galileusza.
> Przyspieszenie jest zdecydowanie przereklamowane. Lepiej opisywać przez
> pęd i energię.
Pędem możesz zastąpić prędkość.
A jak będziesz sobie różniczkował po czasie, to wyjdzie siła.
prędkość, przyspieszenie, mnozymy przez masę i mamy
pęd, siłę;) Oczywiście klasycznie.
>
>> - Zwrotność wyrażona w stopniach na sekundę. W odróżnieniu od prędkości
>> stosuję tu jeszcze bardziej uproszczony model, to znaczy nie istnieje
>> przyspieszenie kątowe. Statek jest w stanie w dowolnej chwili obrócić się
>> w dowolną stronę - pod warunkiem, że sumarycznie nie przekroczy wartości
>> swojej zwrotności.
>
> Sorry, ale to tak nie działa. Pędu wzdłuż jednej osi nie da się
> magicznie zamienić na pęd wzdłuż innej osi.
Nie rozumiesz. Statek się przekręca, aby silnik był inaczej
skierowany. Wektora prędkości to nie zmienia.
Zresztą, wtedy problem byłby trywialny.
>> Celem jest napisanie mechanizmu decydującego, na bazie danych
>> wejściowych,
>> jakie decyzje dotyczące ruchu statku podjąć w każdym z "kroków".
>
> Ażeby? Nie ogarniam jaki jest sens celu.
>
>> Najpierw pomyślałem o takim rozwiązaniu. Niech StT (Ship-to-target)
>> będzie
>> wektorem zaczepionym w statku i wskazującym na cel. Jeżeli podzielimy go
>
> Męczysz. Rozpisz równanie ruchu, weź sobie Octave, użyj lsode.
1) To nie jest równanie rózniczkowe, a różnicowe. (ale jak wspomina
A.L. warto od tego zacząć).
2) rozwiąże rownanie i co? Bez liźnięcia teorii sterowania
się nie obejdzie (są to rzeczy do wymyślenia, ale szybciej
przeczytać).
> Przeczytaj jakiś podręcznik mechaniki teoretycznej. Ze zrozumieniem i
> szczególnym zwróceniem uwagi na chaos dynamiczny.
I mechaniki kwantowej. Nie zapominajmy o kwantowej nieoznaczoności
rakiety w symulowanej gierce;)
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.12 13:45 $tipa
- 21.06.12 16:22 A.L.
- 21.06.12 16:29 Wojciech \"Spook\" Sura
- 21.06.12 19:37 A.L.
- 21.06.12 22:43 Wojciech \"Spook\" Sura
- 21.06.12 22:59 Przemek O
- 22.06.12 00:02 Tomek Kańka
- 22.06.12 07:08 s
- 22.06.12 07:51 Wojciech \"Spook\" Sura
- 22.06.12 09:02 Tomek Kańka
- 22.06.12 09:04 Tomek Kańka
- 22.06.12 10:44 Wojciech \"Spook\" Sura
- 22.06.12 12:32 Michoo
- 22.06.12 13:17 Tomek Kańka
- 22.06.12 13:43 Wojciech \"Spook\" Sura
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa