  • 91. Data: 2013-12-26 19:58:50
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-26 19:27, Trybun pisze:

    > Różne silniki, różne auta - od 4,7 do 1,5 litra, i od 270 koni do 90.

    No i nie mów że w takim 90km nie czujesz wcale obciążenia klimatyzacją...

    Lewis

  • 92. Data: 2013-12-26 21:30:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Permanentny problem z uszczelką miały raczej Poldki 1.6 -

    Nieprawda - może w okresie początkowym. Zupełnie jak stare jednostki
    VW, po rozwierceniu z 1.6 do 1.9 :P

    > miały tak
    > mocno rozwiercone bloki, że uszczelka nie miała się na czym trzymać :(

    Trzymała się bardzo dobrze, tylko musiała być odpowiednia do
    konstrukcji. Sporo kilometrów tym zrobiłem :)

  • 93. Data: 2013-12-26 21:45:21
    Od: tá´Ź

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Permanentny problem z uszczelką miały raczej Poldki 1.6 - miały tak
    > mocno rozwiercone bloki, że uszczelka nie miała się na czym trzymać :(

    Raczej miały tak chujowe uszczelki.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 94. Data: 2013-12-26 21:46:00
    Od: tá´Ź

    Lewis wrote:

    > No i nie mów że w takim 90km nie czujesz wcale obciążenia
    > klimatyzacją...

    W TDI 110 KM praktycznie nie czuć, tylko po prędkości maksymalnej.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 95. Data: 2013-12-26 22:44:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-26 21:46, t? pisze:

    > W TDI 110 KM praktycznie nie czuć, tylko po prędkości maksymalnej.

    Ale jednak to 20KM więcej a nadal nie wiemy czy te 90KM to TD czy
    benzyna N/A...

    Nie mówiąc już o samochodzie jak w temacie bo tam zapięcie klimy przy
    pełnym obłożeniu samochodu da się mocno we znaki :)

    Lewis

  • 96. Data: 2013-12-27 18:07:20
    Od: tá´Ź

    Sebastian Biały wrote:

    > Cieżko mi wyjaśnić na czym polega to uczucie, ale przypusczam że
    > najlepiej bym się czuł z silnikiem elektrycznym, tam reakcja na pedał
    > powinna być milisekundowa.

    Wiem o czym mówisz, to oczywiste, że w każdym silniku turbo reakcja na
    gaz jest lekko opóźniona, bo silnik musi wygenerować spaliny, które
    napędzą turbinę, która z kolei wtłoczy do silnika odpowiednią ilość
    powietrza i dopiero wtedy pojawi się nominalny moment obrotowy. W dieslu
    bardziej to czuć niż w silniku benzynowym (turbo), bo masz tam dodatkowo
    niższe obroty. W silniku wolnossącym masz cały moment natychmiast.

    Tyle, że jaki mają sens takie rozważania w kontekście silnika 84 KM w
    wielkiej krowie Lodgy? O reakcji na gaz można sobie podyskutować od,
    powiedzmy, 100 KM na tonę, wtedy to ma jakiś sens. A jak silnik jest
    słaby, to wolałbym taki z powolną reakcja na gaz, ale lepszym przebiegiem
    momentu, bo jak auto nie przyspiesza, to nic zda się nawet najlepsza
    reakcja na gaz.

    Poza tym w nowych autach niesportowych reakcja na gaz bywa gorsza niż w
    starych i jest tak z prostego powodu -- teraz montuje się przepustnice
    sterowane elektronicznie, przez ECU, nie masz więc bezpośredniego
    połączenia pedału gazu z przepustnicą, a ECU celowo steruje przepustnicą
    progresywnie, żeby przeciętny kierowca, któremu stopa chodzi dość
    chaotycznie, osiągnął niższe spalanie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 97. Data: 2013-12-27 18:07:39
    Od: tá´Ź

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Normalne wentylowane tarcze a z tyłu - kogo obchodzi tył?

    ROTFL!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 98. Data: 2013-12-27 18:08:04
    Od: tá´Ź

    Lewis wrote:

    > Nie mówiąc już o samochodzie jak w temacie bo tam zapięcie klimy przy
    > pełnym obłożeniu samochodu da się mocno we znaki :)

    To jeszcze zależy od konstrukcji samej klimatyzacji.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 99. Data: 2013-12-27 21:49:11
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-27 18:08, t? pisze:

    > To jeszcze zależy od konstrukcji samej klimatyzacji.

    Jak autu o masie 1350kg plus 7x70kg i mocy 85KM odpalimy jakąkolwiek
    klimę to będzie bieda :)

    Kiedyś miałem wątpliwą przyjemność jechać Aygo, o ile jako tako to
    jechało to jak odpaliłem klimę to była katorga.

    Lewis

  • 100. Data: 2013-12-28 00:27:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Dec 2013 22:59:06 +0100, jerzu

    > Pojechać, pojedzie. Tylko spalanie...

    Nie wyobrażam sobie żeby to pojechało przez 2-5h non-stop 130/h. Nie tylko
    przez brak mocy, ale oczywiście także spalanie które wnet zdejmie nogę
    kierowcy z pedału gazu -- moja Mazdzina CiTD przy 130 już przestaje być
    ekonomiczna (choć opływowa jest znacznie), a co dopiero taki kloc z 2x
    mniejsza mocą załadowany po sufit. Fabia przy 140 paliła jak smok (10-11),
    ledwo wyciągała 160 (z klimą i 2 pasażerów). Hałas był taki, że nie było
    słychać własnych myśli -- długo się tak ujechać nie dało.

    --
    Pozdor Myjk