-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
rb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.co
m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: tá´Ź
Subject: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <l9bvfs$5li$1@node2.news.atman.pl> <4gmp7t7y3ifq$.dlg@myjk.org>
<l9clv4$5fn$1@node1.news.atman.pl>
<52bb5ca2$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
<l9h9n2$8b6$1@node2.news.atman.pl>
X-No-Archive: Yes
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 27 Dec 2013 17:07:20 GMT
Lines: 29
Message-ID: <52bdb3c8$0$2170$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.42.137.134
X-Trace: 1388164040 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2170 178.42.137.134:49812
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2516214
[ ukryj nagłówki ]Sebastian Biały wrote:
> Cieżko mi wyjaśnić na czym polega to uczucie, ale przypusczam że
> najlepiej bym się czuł z silnikiem elektrycznym, tam reakcja na pedał
> powinna być milisekundowa.
Wiem o czym mówisz, to oczywiste, że w każdym silniku turbo reakcja na
gaz jest lekko opóźniona, bo silnik musi wygenerować spaliny, które
napędzą turbinę, która z kolei wtłoczy do silnika odpowiednią ilość
powietrza i dopiero wtedy pojawi się nominalny moment obrotowy. W dieslu
bardziej to czuć niż w silniku benzynowym (turbo), bo masz tam dodatkowo
niższe obroty. W silniku wolnossącym masz cały moment natychmiast.
Tyle, że jaki mają sens takie rozważania w kontekście silnika 84 KM w
wielkiej krowie Lodgy? O reakcji na gaz można sobie podyskutować od,
powiedzmy, 100 KM na tonę, wtedy to ma jakiś sens. A jak silnik jest
słaby, to wolałbym taki z powolną reakcja na gaz, ale lepszym przebiegiem
momentu, bo jak auto nie przyspiesza, to nic zda się nawet najlepsza
reakcja na gaz.
Poza tym w nowych autach niesportowych reakcja na gaz bywa gorsza niż w
starych i jest tak z prostego powodu -- teraz montuje się przepustnice
sterowane elektronicznie, przez ECU, nie masz więc bezpośredniego
połączenia pedału gazu z przepustnicą, a ECU celowo steruje przepustnicą
progresywnie, żeby przeciętny kierowca, któremu stopa chodzi dość
chaotycznie, osiągnął niższe spalanie.
--
ss??q s? ??u??ou??
Następne wpisy z tego wątku
- 27.12.13 18:07 tá´Ź
- 27.12.13 18:08 tá´Ź
- 27.12.13 21:49 Lewis
- 28.12.13 00:27 Myjk
- 28.12.13 03:00 k...@o...pl
- 28.12.13 08:08 Cavallino
- 28.12.13 10:41 Sebastian Biały
- 28.12.13 10:44 Sebastian Biały
- 28.12.13 10:56 DJ Abelson(R)
- 28.12.13 15:46 Cavallino
- 28.12.13 21:30 Trybun
- 28.12.13 21:31 Trybun
- 28.12.13 21:46 Artur Maśląg
- 28.12.13 22:04 Trybun
- 29.12.13 14:34 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo