eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLodgy z 1.6 84KMRe: Lodgy z 1.6 84KM
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.co
    m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: tá´Ź
    Subject: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <l9bvfs$5li$1@node2.news.atman.pl> <4gmp7t7y3ifq$.dlg@myjk.org>
    <l9clv4$5fn$1@node1.news.atman.pl>
    <52bb5ca2$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
    <l9h9n2$8b6$1@node2.news.atman.pl>
    X-No-Archive: Yes
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 27 Dec 2013 17:07:20 GMT
    Lines: 29
    Message-ID: <52bdb3c8$0$2170$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.137.134
    X-Trace: 1388164040 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2170 178.42.137.134:49812
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2516214
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Biały wrote:

    > Cieżko mi wyjaśnić na czym polega to uczucie, ale przypusczam że
    > najlepiej bym się czuł z silnikiem elektrycznym, tam reakcja na pedał
    > powinna być milisekundowa.

    Wiem o czym mówisz, to oczywiste, że w każdym silniku turbo reakcja na
    gaz jest lekko opóźniona, bo silnik musi wygenerować spaliny, które
    napędzą turbinę, która z kolei wtłoczy do silnika odpowiednią ilość
    powietrza i dopiero wtedy pojawi się nominalny moment obrotowy. W dieslu
    bardziej to czuć niż w silniku benzynowym (turbo), bo masz tam dodatkowo
    niższe obroty. W silniku wolnossącym masz cały moment natychmiast.

    Tyle, że jaki mają sens takie rozważania w kontekście silnika 84 KM w
    wielkiej krowie Lodgy? O reakcji na gaz można sobie podyskutować od,
    powiedzmy, 100 KM na tonę, wtedy to ma jakiś sens. A jak silnik jest
    słaby, to wolałbym taki z powolną reakcja na gaz, ale lepszym przebiegiem
    momentu, bo jak auto nie przyspiesza, to nic zda się nawet najlepsza
    reakcja na gaz.

    Poza tym w nowych autach niesportowych reakcja na gaz bywa gorsza niż w
    starych i jest tak z prostego powodu -- teraz montuje się przepustnice
    sterowane elektronicznie, przez ECU, nie masz więc bezpośredniego
    połączenia pedału gazu z przepustnicą, a ECU celowo steruje przepustnicą
    progresywnie, żeby przeciętny kierowca, któremu stopa chodzi dość
    chaotycznie, osiągnął niższe spalanie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: