  • 121. Data: 2009-02-05 07:59:41
    Temat: Re: Lightroom
    Od: j...@a...at

    On 4 Feb., 18:12, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > producentem''.
    >
    > A ostatnio ktoś się podniecał na jakimś portalu, że W7 ruszyło na
    > jednogigowym czymśtam z pół giga ramu :)
    > Tak w ogóle zjawisko podniecania się W7 jest bardzo zaraźliwe. I w tym
    > kontekście XP z pogardą wspominany jest jak ''staruszek''. A co
    > najciekawsze, wszelkie benchmarki zestawiane są z Vistą, nigdy z XP.
    > Dlaczego? :)
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/

    ja mam jeszcze b starego notebooka - maca pierwszy mac tego typu -
    pamietam wtedy kosztowal majatek
    ekran jeszcze lcd czarno bily oczywiscie. nowosc tamtych czasow
    floppy 1,44 mb o cd nikt nie slyszal.

    mam worda , excela , programy graficzne to co trzeby do pracy
    ( interentu wtedy jeszcze nie bylo )
    zaden ze wspolczesnych komputerow nie pracuje tak szybko jak ten stary
    mac - a omge nim robic wszytskie prace biurowe.. HD to o ile pamietam
    40 mb.

    sam komputer jest powolusieniki ale tak dobrany jest system i
    programy ze liczy szybciej od wieu wspolczesnych komputerow z
    przepasionymi programami.

    to jest ten przypadek - gosc mial viste i prawdopodobie malo ramu.
    ja mialem to samo , ledwnie ze startowal - dolozylem kosci i hula
    calkim , calkiem - nie mam powodu do narzekan.
    w sumie co najwazniejsze uzywam do nagran wielosciezkowych i sie
    wyrabia w RT.

    przyklad , ktory podajesz swiadczy nie ze vista jest zla , tylko ze
    gosc nie ma odpowiedniego dla niej komputera.
    rowniez instalowanie visty na starych kompach , ktore biegaly pod xp
    nie ma wiekszego sensu. I niestety przykra przypadlosc windy - w miary
    uplywu czasu , czytaj coraz wiekszej ilosci danych winda spowalnia
    makabrycznie.

  • 122. Data: 2009-02-05 08:30:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    >
    > sam komputer jest powolusieniki ale tak dobrany jest system i
    > programy ze liczy szybciej od wieu wspolczesnych komputerow z

    Ale ameryki nie odkryłeś, one wszystkie tak miały - też mam takiego z
    win311, wstaje dziesięć sekund.

> [...]
    > calkim , calkiem - nie mam powodu do narzekan.
    > w sumie co najwazniejsze uzywam do nagran wielosciezkowych i sie

    90% nowoczesnych notebooków z vistą wstaje kilka minut - to czysta
    obserwacja.

    > przyklad , ktory podajesz swiadczy nie ze vista jest zla , tylko ze
    > gosc nie ma odpowiedniego dla niej komputera.

    90% nowoczesnych komputerów jest nieodpowiednich :)

> [...]
    > nie ma wiekszego sensu. I niestety przykra przypadlosc windy - w miary
    > uplywu czasu , czytaj coraz wiekszej ilosci danych winda spowalnia

    Prawda jest taka, że ten system też da radę po optymalizacji. Tylko nie
    widzę jakiejkolwiek zalety tegoż nad XP przy kilkukrotnie większej
    pamięciożerności.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie umiem malować, rzeźbić, grać, tańczyć ani pisać; chyba zostanę artystą/

  • 123. Data: 2009-02-05 08:45:51
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 05.02.2009, o godzinie 02.44.45, na pl.rec.foto.cyfrowa,
    T...@s...in.the.world napisał(a):

    > To wszytsko dlatego ze sciagnales wersje na maka.

    Patrząc na LR nie widzę takich przesłanek. Skąd Ci to do głowy przyszło?
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 124. Data: 2009-02-05 08:59:56
    Od: j...@a...at

    > Ale ameryki nie odkryłeś,

    nie , oierwszym byl niejaki Columb Christoph , replika jego statku
    stoi w porcie w barcelonie na dowod ze to niby on :-)

    one wszystkie tak miały - też mam takiego z
    > win311, wstaje dziesięć sekund.

    > 90% nowoczesnych notebooków z vistą wstaje kilka minut - to czysta
    > obserwacja.

    ja nie mam wypasionego laptopa , raczej skromny dolozylem tylko ram i
    strtuje szybko , chyba nawet szybciej niz XP. w kazdym razie nie sa do
    minuty , a ma cos takiego co nazywaja wylaczenie na oszczednosc
    energii ( to nie jest dokladnie styndby ) i wowczas start trwa sekundy

    > 90% nowoczesnych komputerów jest nieodpowiednich :)

    byc moze - ale to jest asumpt do tego by ciagle kupowac.

    > Prawda jest taka, że ten system też da radę po optymalizacji. Tylko nie
    > widzę jakiejkolwiek zalety tegoż nad XP przy kilkukrotnie większej
    > pamięciożerności.

    te zalety ktore ja dostrzegam sa natury czysto kosmetycznej , zeby cos
    znalezc niekiedy wystarczy pare klikniec mniej niz w XP , jest troche
    b. ergonomiczny w obsludze , ale tylko troche.. I w macach to
    funkcjonowalo juz rownie prosto albo i prosciej duzo wczesniej.
    W sumie dla samego systemu nie warto chyba zmieniac z xp na viste ,
    ale jesli bedzie coraz wiecej aplikacji pod viste programisci nas
    zmusza.

  • 125. Data: 2009-02-05 09:21:28
    Od: conik <c...@i...pl>

  • 126. Data: 2009-02-05 11:19:22
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Robert Urbaniak wrote:
    > W porze nader osobliwej, bo 2009-02-04 17:46, zjawił(a) się u mnie
    > Mikolaj Tutak, z miejsca zarzucając mnie takimi oto pretensjami:

    > Może chodzi o 'initial previews', bo w samym interfejsie programu
    > faktycznie niewiele można "zoptymalizować" pod kątem mniejszej
    > zasobożerności.

    Ale tam nie ma specjalnych bajerów. Oprocz innej kolorystyki (co specjalnie
    nie obciąża kompa), LR ma też ornamenty w panelach (mozna wyłączyć) oraz
    animacje paneli (niestety nie umiem tego wyłączyć). Mowienie o "bajerach" w
    LR jest naciągane...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 127. Data: 2009-02-05 11:52:07
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <6y5ffvpu65mg$.dlg@habeck.pl>,
    Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Patrząc na LR nie widzę takich przesłanek. Skąd Ci to do głowy przyszło?
    > :)

    No, bo napisales, ze zle chodzi i ze dziwnie wyglada...

    TA

  • 128. Data: 2009-02-05 13:19:57
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Taaaaaa. Chetenie zaznajomię sie z programem majacym mozliwości LR i
    > działającym zauwazalnie szybciej (może być tańszy ;-).

    Podejrzewam, że "mającym te same możliwości" może równie dobrze okazać
    jedynie - będący lightroomem ;)
    Musiałbyś powiedzieć co dokładnie chcesz. Dla jednego brak DNG jest
    niewybaczalną wadą gdy inny machnie na to ręką.
    Jeśli chodzi o szybkość to LR byćmoże jest po prostu bardzo źle
    zoptymalizowany. U Ciebie różnice mogą być naprawdę małe, a nawet może
    LR być szybszy. Sam LR widziałem na conajmniej kilku komputerach i
    wszędzie miewał poważne chwile zastanawiania się. Na słabych komputerach
    był wręcz nie do użytku.

    > RawTherapee czasami uruchamiam i sledze jego (niedo)rozwój. Porownywanie
    > go do LR jest lekko smieszne...

    Też śledzę rozwój RT i w porównaniu do LR wiadomo, że się nie umywa
    wręcz, tak jak Gimp do Photoshopa na dobrą sprawę, choć oba moga
    wystarczać komuś. U mnie RT jest nieużywalny i się wiesza, stąd go nie
    biorę nawet pod uwagę.
    Pisałem jednak o czymś innym - każda pliszka swój ogonek chwali. Każdą
    wywoływaczkę można ustawić tak by wyprodukowała syfiaty obraz i takie
    porównanie jest na stronie RT, choć tam to niby RT jest w ogóle
    najlepszy na świecie z załączonych przykładów.

    > Trujesz lekko. Mam wylaczone te wszystkie "bajery", zreszta chodzi ci o
    > "Panel end mark"? Jakie bajery są w LR? Inny kolor menu czy te ornamenty
    > na koncu panela?

    Bajerów to nie ma dcraw :) Bibble ma aktualnie bardzo ascetyczny ten
    interface. LR przy tym to laluś z bajerami :)
    Ogólnie chodzi mi o animacje, podglądziki itd. Byćmoże da się to
    powyłączać. Pewnie coś zasobów to zjada, ale nie o to głównie chodzi -
    LR sam z siebie czasem popada w melancholię, przestaje reagować na
    cokolwiek. Na słabych komputerach można iść wtedy na kawę. Co on tam
    robi nie wiem, ale długo mu to zajmuje i cały wtedy zastyga.

    > Moj komputer tez nie ma "stu rdzeni", w zasadzie to posiadam dosyć
    > skromny sprzęt.

    Mój też nie jest jakiś mega-kosmiczny, ale w ocenie jakości programu nie
    wybiera się wyłącznie topowych maszyn i na podstawie działania tam nie
    ocenia się programu bo na zapchanej zasobami maszynie jest super. Takie
    testy to tylko ciekawostka, że program potrafi optymalnie wykorzystać
    nawet mocny komputer.

    > Zresztą odpalanie programu za $$$ na sprzecie wiekowym
    > wartym ułamek tej kwoty jest przynajmniej dziwne.

    To jest prawda, jednak do jakości kodu ma się nijak. Wątek jest o LR i
    jego szybkości działania. Zapychanie kodu sprzętem to nie jest dobra
    droga. Tak czy inaczej jak na wolnym chodzi szybko to na szybkim będzie
    chodziło błyskawicznie.

    > Przyjmuje do wiadomości (nieumiejetnosc konfiguracji komputera lub
    > zawyżone wymagania) - proszę o podanie lepszej alternatywy.

    Kod jest po prostu nieoptymalny, co więcej o tym pisać? To jest diagnoza
    dla mnie. U mnie LR chodzi całkiem nieźle, ale np bibble chodzi po
    prostu masakrycznie szybko w porównaniu do niego.

    > Stać mnie na LR (posiadam nawet) i nie mam quada, ani jakiegos
    > specjalnie "wypasionego" komputera.

    Ok, ok. Tobie szybkość odpowiada, ale pewnie dostrzegasz, że dałoby się
    lepiej?
    Wiesz ja nie mam za złe LR tego, że nie liczy jakichś 100 rawów w
    sekundę. Złe mam mu za to, że muli cały komputer bez informacji o tym co
    robi. Z Bibble też cudów nie ma. Wchodzisz do foldera pełnego rawów to
    on każdego wczytuje i robi sobie cache dla niego. Ale pokazuje to
    (procenty na dole), liczy i spowalnia to system, jednak możesz się
    przełączać na coś. Użytkownik widzi, że program coś robi, wie co i
    wklikanie się w rawa nie jest przeszkodą. Z LR jest. To mam mu za złe.

    > Właśnie o czym gadamy?

    Ogólnie o szybkości LR i jakości jego kodu. Pisałeś że masz 64bity i
    byćmoże tam jest zdecydowanie lepiej.

    > 16-sto rdzeniowym? Kurcze brakuje mi do tego jakiś 14-stu rdzeni...

    To tylko ciekawostka. Jest film na stronie bibble i można sobie zerknąć.
    Miło jak program w pełni potrafi wykorzystać porządny sprzęt.

    > No wlasnie musze postawic LR na swoim Atomie ;-)

    Kolega się raz uparł postawić LR na T5500 z 512MB ramu koleżance. Żeby
    zobaczyła jak się rawy woła i po co to. Efekt był taki, że nie dało się
    zrobić czegokolwiek. Bibble miałem swego czasu na jednym komputerze w
    domu - PIII 800MHz + 512MB RAM i choć nie chodził tak płynnie, to jednak
    używało się go całkiem fajnie. Stąd uważam, że bibble akurat jest dość
    dobrze napisany.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 129. Data: 2009-02-05 14:27:34
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Tak napisałem. Ale wniosek jaki żeś wyciąg jest błędny. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck* - a bo Złomek jest świetny

  • 130. Data: 2009-02-05 14:41:28
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Janko Muzykant wrote:

    > Prawda jest taka, że ten system też da radę po optymalizacji. Tylko
    > nie widzę jakiejkolwiek zalety tegoż nad XP przy kilkukrotnie większej
    > pamięciożerności.

    Vista ma pare zalet, ale wynikaja one wyłącznie z faktu braku rozwoju
    Windows XP od kilku lat (AHCI, HDCP i inne takie).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj