  • 131. Data: 2009-02-05 14:45:17
    Temat: Re: Lightroom
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Tom01 wrote:

    > Core i7 czyli cztery rdzenie z HT, 8GB Ram'u, szybka macierz z ciągłym
    > transferem zapis/odczyt min 100MB/s, system x64, LR w wersji x64 i
    > dopiero jest do przyjęcia, choć zdarzają się mu chwile
    > "zastanowienia". O szybkości Capture One, który nie ma żadnej
    > wyczuwalnej zwłoki, można jednak nadal tylko pomarzyć.

    O kurcze ale wy tu towarzyszu farmazony sadzicie ;-) Posiadam aktualnie
    jakieś cienkie Core2Duo 2.66GHz, 2GB ram, dwa dyski 7200rpm i Windowsy XP
    32bitowe. W takiej konfiguracji LR działa wystarczająco sprawnie nawet do
    realizacji wiekszych prac!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 132. Data: 2009-02-05 14:50:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Vista ma pare zalet, ale wynikaja one wyłącznie z faktu braku rozwoju
    > Windows XP od kilku lat (AHCI, HDCP i inne takie).

    Pierwsze wspierane sterownikiem (właściwie nigdy sobie tym nie
    zawracałem głowy), z drugiego... już wyrosłem - teraz oglądam filmy, a
    nie przekazy ruchomych obrazów i jakość ponadstandardowa nie jest dla
    mnie szczególnie cennym dobrem :)
    Zresztą co do ograniczeń w stylu hdcp mam bardzo jednoznaczny stosunek -
    uważam to za skończone kure... i używam mediów pozbawionych owych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 133. Data: 2009-02-05 15:08:20
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Mikolaj Tutak pisze:
> [...]
    > jakieś cienkie Core2Duo 2.66GHz, 2GB ram, dwa dyski 7200rpm i Windowsy
    > XP 32bitowe. W takiej konfiguracji LR działa wystarczająco sprawnie

    Może dlatego, że na ww potworze, Vista jest. ;)

    A z drugiej strony, wyznacznikiem jest prędkość reakcji C1, co do której
    LR2 nawet na takim sprzęcie, nie jest w stanie dorównać.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 134. Data: 2009-02-05 15:59:00
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Janko Muzykant wrote:

    > Pierwsze wspierane sterownikiem (właściwie nigdy sobie tym nie
    > zawracałem głowy),

    No właśnie zamiast natywne obsługi AHCI, w XP trzeba instalować steroniki
    dedykowane do kazdego kontrolera (często takich sterowników wogóle nie ma
    lub sa marnej jakosci).

> [...]
    > Zresztą co do ograniczeń w stylu hdcp mam bardzo jednoznaczny
    > stosunek - uważam to za skończone kure... i używam mediów

    HDCP to był przykład, w Viscie zaimplementowano kilka rzeczy o których XP
    nie maja pojęcia i mieć nie będą. Mało tego, przez pare najbliższych lat
    Vista bedzie się rozwijać pod tym względem, XP nie...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 135. Data: 2009-02-05 16:36:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > No właśnie zamiast natywne obsługi AHCI, w XP trzeba instalować
    > steroniki dedykowane do kazdego kontrolera (często takich sterowników
    > wogóle nie ma lub sa marnej jakosci).

    Ano właśnie, ja bazuję na płytach intelowskich, a tam dają wszystko jak
    trzeba.

    > HDCP to był przykład, w Viscie zaimplementowano kilka rzeczy o których
    > XP nie maja pojęcia i mieć nie będą. Mało tego, przez pare najbliższych
    > lat Vista bedzie się rozwijać pod tym względem, XP nie...

    To prawda, ale... szop cs3 zadowala mnie w każdym calu, można na
    ograniczeniach pamięci swobodnie obrabiać zdjęcia do 100Mpx, programów
    audio nowych nie potrzebuję już od kilku lat, vlc odtworzy wszystko, co
    zostało zakodowane w jakikolwiek sposób, zmian w programie pocztowym czy
    przeglądarce internetowej nie oczekuję żadnych... klops - jestem tym
    skrajnie rzadko spotykanym klientem, który ma już wszystko i nie chce
    niczego nowego :)

    Są tylko dwa powody zmiany na nowy system. Pierwszy to wymuszenie tego
    sprzętem jak obecnie dzieje się z win98, którego już mało gdzie da się
    stawiać. Drugi - edukacja. Robiąc to, co robię będę musiał znać
    najnowszego szopa i całą resztę tych zabawek, żeby tego uczyć.
    Ale prawda jest taka, że stare narzędzia poznane do cna, opanowane
    perfekcyjnie w zakresie nawigacji są znacznie bardziej kreatywne od
    najnowszych kombajnów postawionych na niezoptymalizowanych systemach, w
    których się gubimy. Brak zręczności obsługi i ślamazarność rozwalonych
    systemów jest olbrzymim problemem i w większości wypadków obniża
    konkurencyjność na rynkach pracy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się
    darmo/

  • 136. Data: 2009-02-05 17:19:25
    Od: m...@a...net.pl

    >Ale prawda jest taka, że stare narzędzia poznane do cna, opanowane
    >perfekcyjnie w zakresie nawigacji są znacznie bardziej kreatywne od
    >najnowszych

    Ciii...
    Nie pisz tego bron cie Perunie, na pl.rec.foto
    ;-)

  • 137. Data: 2009-02-05 22:20:52
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    conik wrote:

    > co do jednego z najlepszych sie zgodze natomiast zapominasz o Apple
    > Aperture

    No wiesz... AA jest mi... jakby to ująć...

    Ja mam komputerek domowy maly taki, PC z Windowsami XP. Budzet skromny. O
    wymianie sprzetu na Mac'a nie ma mowy. Nawet jakbym dostał gratis to i tak
    bym musial pracować na Windowsach ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 138. Data: 2009-02-05 22:33:53
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Ano właśnie, ja bazuję na płytach intelowskich, a tam dają wszystko
    > jak trzeba.

    Ja z kolei mam Intela P35 pierwszego od dlugiego czasu i normalnie juz mi
    sie ***** chce. Sterowniki AHCI do ICH-9R są szczególnie do... Chyba kupie
    PhenomaII i jakaś płyte na chipsecie AMD... chrzanić Intela... jakoś
    wytrzymam 10% gorszą wydajność CPU przy multimediach...

> [...]
    > pocztowym czy przeglądarce internetowej nie oczekuję żadnych... klops
    > - jestem tym skrajnie rzadko spotykanym klientem, który ma już

    Nie da sie Ciebie omamic jakimis nowymi blyskotkami albo paciorkami?! Może
    obsługa BR, filmów HD i całej masy nowych TLA!

> [...]
    > rozwalonych systemów jest olbrzymim problemem i w większości wypadków
    > obniża konkurencyjność na rynkach pracy.

    Paskudnie racjonalne podejscie do komputera... moze przynajmniej dokupisz
    wiatraczek z kololowym podswietlaniem?! ;-)

    PS: Przypomniało mi się - Windows XP bezsensownie zakłada partycje na
    dyskach SSD na granicy cylindra, nie przestrzegająć "block alignment", a
    Vista juz to umi ;-) Zreszta cylindy, ścieżki i sektory nie są używane ponad
    10-15 lat ich stosowanie jest mylące i jest kompletnym bezsensem i
    idiotyzmem - juz dawno adresowanie dysku powinno być wyłącznie przez
    liczbę/adres... ech te PCty i ich kompatybilność wstecz az do czasów
    abakusa...

    Tak czy innaczej Viste zignoruje ale Windows7 bedzie wisiec nad głową...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 139. Data: 2009-02-06 09:10:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2009, Mikolaj Tutak wrote:

    > Vista ma pare zalet, ale wynikaja one wyłącznie z faktu braku rozwoju Windows
    > XP od kilku lat [...] HDCP

    "poproszę o jakiś gorszy przykład czegoś lepszego" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 140. Data: 2009-02-06 19:30:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

> [...]
    > kupie PhenomaII i jakaś płyte na chipsecie AMD... chrzanić Intela...
    > jakoś wytrzymam 10% gorszą wydajność CPU przy multimediach...

    No dziwne, bo ja mam DP35DP i żyję w nieświadomości chyba jakiejś, bo
    wszystko działa :)

    > Nie da sie Ciebie omamic jakimis nowymi blyskotkami albo paciorkami?!
    > Może obsługa BR, filmów HD i całej masy nowych TLA!

    Oj, niestety. Jak skusić kogoś, dla kogo shellem jest TC :)

    > Paskudnie racjonalne podejscie do komputera... moze przynajmniej
    > dokupisz wiatraczek z kololowym podswietlaniem?! ;-)

    No może... byłoby to o tyle ciekawe, że nie mam tv, to można by sobie
    popatrzeć czasem...

    > PS: Przypomniało mi się - Windows XP bezsensownie zakłada partycje na
    > dyskach SSD na granicy cylindra, nie przestrzegająć "block alignment"

    Oj, to straszne :)

    > Tak czy innaczej Viste zignoruje ale Windows7 bedzie wisiec nad głową...

    Przylezie cholera, ale ja już lecę na portablach i virtualu to się nie dam.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lustro jest dla mnie źródłem chwil szczęścia i wzruszeń/