  • 11. Data: 2016-02-25 12:34:24
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2016-02-24 o 21:07, Marcin pisze:
    > Witam,

    > Moze ktos rozszerzyc liste, ewentualnie skorygowac?

    W skodzie CITIGO jest jedna kontrolka od ciśnienia na blacie i po
    zaświeceniu trzeba organoleptycznie sprawdzić które koło ma kapcia.
    Po zakupieniu nowych felg na opony zimowe nic nie było programowane w
    komputerze.
    Jest tylko przycisk w kabinie do programowania prawidłowego ciśnienia w
    oponach (po dopompowaniu trzeba nacisnąć by żółta lampka zgasła)

  • 12. Data: 2016-02-25 12:47:35
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.02.2016 o 23:06, Marcin N pisze:

    > Czyli wszystko jasne: kolejny skok na kasę. Ilu ich szwagrów ma fabryki
    > czujników?
    >
    > Bawią się w bzdurne czujniki a gwałcicieli z obcych krain nie umieją
    > spacyfikować.

    Weź ty się pierdolnij w czoło, lemingu.
    Rydzyka też nie potrafią spacyfikować, choć wcale się nie ukrywa.

    --
    Kaczin

  • 13. Data: 2016-02-25 14:36:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 25.02.2016 o 12:47, Kaczin pisze:

    > Weź ty się pierdolnij w czoło, lemingu.
    > Rydzyka też nie potrafią spacyfikować, choć wcale się nie ukrywa.

    A co masz akurat tu do Rydzyka mikrocefalu?
    Czy on ci nie dał rozgrzeszenia, jak kiedyś w kwiecie swej młodości
    waliłeś konia bez litości?
    (wg Szpotańskiego)

  • 14. Data: 2016-02-25 15:33:46
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 25.02.2016 o 12:34, spider pisze:

> [...]
    > Jest tylko przycisk w kabinie do programowania prawidłowego ciśnienia w
    > oponach (po dopompowaniu trzeba nacisnąć by żółta lampka zgasła)

    czyli nie ma czujników, a ciśnienie bierze na podstawie abs'u czy
    czegośtam - tak samo jest w BMW E60 - zapala się kontrolka, jeszcze jak
    nie działa ci radio to nie wiesz do czego jest - wiem że była czerwona i
    podobna do czegoś innego (chyba myślałem że coś z chłodzeniem) - radio
    miałem odłączone, na szczęście headup podpowiedział że to tire pressure...
    Nie jest to dokładne ale imo wystarczające

    Łukasz

  • 15. Data: 2016-02-25 17:13:28
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2016-02-25 o 15:33, ddddddddd pisze:

    > czyli nie ma czujników, a ciśnienie bierze na podstawie abs'u czy
    > czegośtam

    na to wygląda, kontrolka zapala się mniej więcej jak zejdzie poniżej 1 bara

  • 16. Data: 2016-02-25 19:00:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.02.2016 o 14:36, t-1 pisze:

    > A co masz akurat tu do Rydzyka mikrocefalu?
    > Czy on ci nie dał rozgrzeszenia, jak kiedyś w kwiecie swej młodości
    > waliłeś konia bez litości?
    > (wg Szpotańskiego)

    PLONK

  • 17. Data: 2016-02-25 19:38:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-25 o 17:13, spider pisze:

    > na to wygląda, kontrolka zapala się mniej więcej jak zejdzie poniżej 1 bara

    No i dobrze. Sprytnie obeszli bzdurny urzędniczy zapis. Brawo!

    --
    MN

  • 18. Data: 2016-02-27 13:23:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message

    > czyli nie ma czujników, a ciśnienie bierze na podstawie abs'u czy
    > czegośtam

    Że co?? A jak z ABS dowiesz się o ciśnieniu z opon?

  • 19. Data: 2016-02-27 13:25:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message

    > No i dobrze. Sprytnie obeszli bzdurny urzędniczy zapis. Brawo!

    Moim zdaniem są w oponach czujniki, a tylko obsługa
    od strony użytkownika jest uproszczona, być może
    komputer pokładowy nie ma dobrego wyświetlacza
    więc zamiast prezentować bary na każdym kole
    i rysunek samochodu obrazujący które koło ma problem
    dali jedną lampkę na odwal się, ale sygnał o ciśnieniu idzie
    z czujników na felgach: jedna lampka z czterech czujników.

  • 20. Data: 2016-02-27 13:55:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.02.2016 13:23, Pszemol wrote:
    > "ddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message

    > Że co?? A jak z ABS dowiesz się o ciśnieniu z opon?

    Podejrzewam, że z różnicy prędkości obrotowych kół. Teroretycznie nie ma
    prawa działać, bo przecież obwód opony zostaje ten sam, ale ponoć działa;)

    Shrek.