  • Data: 2016-09-09 10:46:02
    Temat: Re: Ledy bezpośrednio z 230V - czy tak można
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57d1a464$0$660$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale mowimy o normach odksztalcenia pradu pobieranego z sieci, czy normach
    > emisji elektromagnetycznej.
    >
    > Bo tych drugich to IMO nie przekracza. W ogole malo promieniuje.

    Działo się 3..5 lat temu (już kiedyś pisałem). Potrzebowałem zrobić badania
    EMC urządzenia. Dzwonię do labu (własny lab innej firmy), gdzie normalnie to
    załatwiałem a tu się okazuje, że na żaden w miarę szybki termin nie idzie
    się umówić - są zarobieni. Jak się w końcu spotkaliśmy na badaniach to się
    pytam co się dzieje, bo nigdy tak nie było.
    Komuś jakaś LEDówka zakłócała TV. Zgłosił gdzie trzeba i się okazało, że
    sieje jak złoto. Ktoś zarządził kontrolę wszystkich producentów LEDówek. No
    i w efekcie oni wszyscy lawinowo zwalili się między innymi do tego labu.
    Połowa z nich podobno dopiero podczas tej kontroli dowiedziała się o
    istnieniu dyrektywy EMC. W labie mi mówili, że przy niektórych LEDówkach po
    raz pierwszy mieli taką sytuację, że wyniki pomiaru emisji (przewodzona
    150kHz..30MHz) wychodziły ponad ekran odbiornika pomiarowego i musieli
    zakres przestawiać (normalnie mają tak, że limity są nieco powyżej połowy
    ekranu). Kierownik mi mówił, że sami byli zdziwieni skąd taka emisja -
    zwykłe progowe przełączanie diod.

    Czytając kiedyś artykuły o EMC natknąłem się na informację, że zdarza się,
    że sygnał cyfrowy 1kHz o bardzo stromych zboczach potrafi spowodować
    przekroczenie norm w okolicy 1GHz. Wydawało mi się to niewiarygodne, ale
    może, może .....
    P.G.