  • 21. Data: 2014-03-06 12:58:26
    Temat: Re: Led-owe lampy uliczne
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Thursday, March 6, 2014, 12:34:40 PM, you wrote:

    > Nie jest. Dyskusja o gustach?
    > Padło na fachowca więc zapytam o cenę końcową (mniej więcej) zasilacza
    > LED 50W, 5000 sztuk, warunki jak w takiej lampie:

    Nie znam cen zasilaczy - nie produkuję ich. Proponuję rozwiązania i
    projektuję transformatory do nich. Klient dostaje propozycję
    rozwiązania i możliwość zakupu elementów indukcyjnych. A potem wtyka
    do tego najtańsze elektrolity, za małe radiatory i narzeka, że
    awaryjne :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2014-03-06 12:59:10
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-06 11:08, pytajacy pisze:

    > Nie.
    > Po prostu przejeżdżałem wieczorem ulicą, na której było po prostu ciemno.
    > Spojrzałem na lampy, a tam jakieś słabo świecące kreski/linijki.
    > Poczułem się jak wtedy, co w Krakowie stwierdzili że będą oszczędzać i
    > wyłączali oświetlenie ulic.

    Konkretnie, nazwa ulicy.

    LED-owe oświetlenie pod Wawelem koło Smoka jest doskonale dobrane,
    mocniejszego nie potrzeba.

    Jedną z pierwszych ulic oświetlonych LED-ami była ul. Leopolda Staffa.
    Uważam że znakomicie zrobione.

    http://img44.imageshack.us/img44/9656/tndsc085402.jp

  • 23. Data: 2014-03-06 13:54:09
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 12:59:10 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Konkretnie, nazwa ulicy.

    ulica Wielicka.

> [...]
    >
    > mocniejszego nie potrzeba.
    >

    > Jedną z pierwszych ulic oświetlonych LED-ami była ul. Leopolda Staffa.

    Zauważ, że na tym zdjęciu widno jest na chodniku pod lampą. A po drugiej stronie
    ulicy jest już ciemno.

  • 24. Data: 2014-03-06 14:32:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pytajacy zauważył:

    > Zauważ, że na tym zdjęciu widno jest na chodniku pod lampą.
    > A po drugiej stronie ulicy jest już ciemno.

    E tam ciemno. Na zdjęciu dobrze widać szczegóły po jednej i drugiej
    stronie ulicy. A oko ma o wiele większy zakres pracy niż fotografia,
    tak klasyczna, jak elektroniczna. To właśnie jest zaleta, że można
    światło skupić na chodniku, po którym chodzą ludzie, a jezdnię dla
    automobili z własnym oświetleniem jedynie doświetlić.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2014-03-06 16:08:53
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

> [...]
    > światło skupić na chodniku, po którym chodzą ludzie, a jezdnię dla
    > automobili z własnym oświetleniem jedynie doświetlić.

    Właśnie miałem napisać, że w rzeczywistości wygląda to lepiej niż na
    obrazku. W przeciwieństwie do sodówek, które świecą ludziom po oknach a
    pod latarnią można by stół operacyjny ustawić, właśnie ulica Staffa w
    Krakowie jest znakomitym przykładem dobrego oświetlenia ulicznego,
    niezbyt mocnego a w pełni efektywnego.

  • 26. Data: 2014-03-06 16:13:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-06 13:54, pytajacy pisze:

    > ulica Wielicka.

    Na Wielickiej dla samochodu jest OK. Jak jest dla pieszego to nie wiem,
    wieczorami tak daleko się nie zapuszczam. Pod Wawelem o północy
    oświetlenie LED-owe jest git.

  • 27. Data: 2014-03-06 16:14:14
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 16:08:53 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    >
    > pod latarnią można by stół operacyjny ustawić, właśnie ulica Staffa w
    >
    > Krakowie jest znakomitym przykładem dobrego oświetlenia ulicznego,

    To w takim razie proszę o zdjęcie ulicy Wielickiej. Ciekawe czy też będziesz wtedy
    taki zadowolony z oświetlenia.

  • 28. Data: 2014-03-06 16:57:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-06 10:45, Marek pisze:
    > Można już najmniejsza 40w kupić za ok 45 zł + 20zl
    > statecznik + 20zl zaplonnik. 40W bańka świeci tak jasno, że nie da rady
    > na nią patrzeć. Spokojnie zastępuje tradycyjną żarówkę 150W.
    40W hqi to raczej słabo-dostępne rozwiązanie, a wtopienie w coś, co
    ciężko wymienić - to kiepski pomysł. Dostępne powszechnie są 70W lub
    150W, a to znów często zdecydowanie za dużo (prądu i światła).
    Dlatego do małych mocy - stosuję zamiast hqi - xenony chińskie
    samochodowe H7 :) i mają żywotność jak hqi (tzn najstarszy zamontowany
    świeci u mnie co noc od ~4 lat), tyle że z założeniem, że mają świecić
    ciągle, a nie być gaszone co 2minuty i zapalane, jak żarówka z
    czujnikiem ruchu...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 29. Data: 2014-03-06 17:10:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-06 16:14, pytajacy pisze:

    > To w takim razie proszę o zdjęcie ulicy Wielickiej. Ciekawe czy też będziesz wtedy
    taki zadowolony z oświetlenia.

    A co, ja fotograf? Idź zrób sam.

    Zresztą nie ma doniesień prasowych, żeby światło na Wielickiej było złe.
    Może akurat trafiłeś na moment, że faza wywaliła i 1/3 lamp zgasła.
    Godzinę później włożyli nowy bezpiecznik i wszystko już było ok.

  • 30. Data: 2014-03-06 17:28:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości
> [...]
    >samochodowe H7 :) i mają żywotność jak hqi (tzn najstarszy
    >zamontowany świeci u mnie co noc od ~4 lat)

    Ale w samochodzie to sa jeszcze takie fajne D2S o mocy 35W. A swiatla
    jak 250W zarowka

    Ciekawe, ze jeszcze nikt nie zrobil na tym lampki ...

    Inna sprawa ze LED ida w gore i 10-20 W sa juz tanie ...

    J.