  • 1. Data: 2014-03-05 22:18:06
    Temat: transmisja danych po magistrali CAN
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jak to właściwie jest z transmisją większej ilości danych po magistrali
    CAN? Z tego co mi wiadomo jedna ramka pozwala na przesłanie 8 bajtów.
    Zwykle realizuje się to właśnie w ten sposób (kod rozkazu + kilka bajtów
    danych) czy też istnieje możliwość uruchomienia jakiegoś stosu, który
    umożliwiłby przesyłanie bardziej skomplikowanych treści?

    Co jeśli chciałbym przekierować na do określonego urządzenia na
    magistrali CAN treść pakietu UDP (kilkadziesiąt - kilkaset bajtów w
    ASCII)? Co, gdybym chciał przesłać tekst do wyświetlenia na LCD? Jest
    jakiś sposób, czy to rozwiązanie zostało stworzone z myślą o przesyłaniu
    prostych komend i niczego wiecej?

  • 2. Data: 2014-03-06 08:31:40
    Temat: Re: transmisja danych po magistrali CAN
    Od: Krystian <k...@g...com>

    On 05-03-2014 22:18, Atlantis wrote:
> [...]
    > ASCII)? Co, gdybym chciał przesłać tekst do wyświetlenia na LCD? Jest
    > jakiś sposób, czy to rozwiązanie zostało stworzone z myślą o przesyłaniu

    Witam

    W przypadku diagnostyki (CAN w samochodzie) stosuje się warstwę sieciową
    ISO TP (możliwość) przesłania do 4095 bajtów(12 bitowy parametr dlugosci
    ramki). Opisana jest w normie ISO15765-2. Nad tą warstwą siedzi UDS
    (diagnostyka - warstwa aplikacji).
    Nie wiem jak to realizuje się w przemysłowym zastosowaniu CAN.

    Pozdrawiam
    Krystian

  • 3. Data: 2014-03-06 09:01:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 05 Mar 2014 22:18:06 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Co jeśli chciałbym przekierować na do określonego urządzenia na
    > ASCII)? Co, gdybym chciał przesłać tekst do wyświetlenia na LCD?
    Jest

    No i w czym problem? Podziel swój pakiet na 8 części i wysyłaj
    ciurkiem. Podłącz sobie skaner can np. do samochodu, po odpaleniu
    silnika jest wręcz zalew danych z kilkudziesięciu czujników.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-03-06 11:10:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > ASCII)? Co, gdybym chciał przesłać tekst do wyświetlenia na LCD? Jest
    > jakiś sposób, czy to rozwiązanie zostało stworzone z myślą o przesyłaniu

    Koncepcja w której wszyscy mogą nadawać jednocześnie a wygrywa ten, kto ma
    najważniejszą informację (to jest idea CANa od strony sprzętowej)logicznie
    wymusza krótkie ramki aby ważne informacje nie musiały czekać na zakończenie
    nadawania jakichś bzdetów przez kogoś komu się akurat udało dorwać do łącza.
    Między kolejne ramki długiej transmisji zawsze można się wciąć z nie
    cierpiącym zwłoki przerwaniem.
    Gdyby było inaczej to samochody z CANem działały by jak Windows.
    P.G.

  • 5. Data: 2014-03-06 18:52:57
    Od: "Piotr (RtB)" <r...@N...onet.pl>

    W dniu 2014-03-06 08:31, Krystian pisze:

> [...]
    > (diagnostyka - warstwa aplikacji).
    > Nie wiem jak to realizuje się w przemysłowym zastosowaniu CAN.

    Można zdefiniować sobie własny protokół komunikacyjny na bazie CANa i
    ISO TP (albo podobnych protokołów). Nic też nie stoi na przeszkodzie,
    żeby potraktować ID ramki jako adres urządzenia i zbudować protokół
    master-slave albo multimaster.
    Mogę powiedzieć, że to się sprawdza - niedawno zdefiniowaliśmy protokół
    master-slave pozwalający na przesłanie (teoretycznie) 2^32 bajtów w
    jednej wiadomości i z powodzeniem wykorzystujemy (więcej szczegółów,
    niestety, podać nie mogę).

    Pozdrawiam,
    Piotr