  • 11. Data: 2014-03-06 11:08:39
    Temat: Re: Led-owe lampy uliczne
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 10:54:20 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

    > Pracujesz w hurtowni lamp sodowych ? :-)
    >

    > Mam mieszane uczucia.
    >
    > Z jednej strony - lektura parametrow prowadzi do wniosku jak wyzej.
    >
    > Energooszczedne ... ale swiatla znacznie mniej.
    >

    > Z drugiej - we wroclawiu zamontowali na dwoch uliczkach, Igielnej i
    >
    > Kotlarskiej ... i jest tak samo jasno, jak na sasiednich pod
    >
    > sodowkami.
    >

    > O, to to
    >
    > http://www.brilum.pl/Adquen_Direct/obejrzyj_realizac
    je/47

> [...]
    >
    > dorzuca polowe mocy w straty. I te uliczne lampy chyba maja troche
    >
    > mniejsze niz rekordowe wydajnosci.
    >
    > c) swiatlo jest bardziej biale, przez co "zauwazalnosc" lepsza. Widac
    >
    > czerwona kurtke na zoltym tle, itp.
    >
    > d) klosze tych lamp sodowych sa juz mocno brudne.
    >

    > W LED co prawda podobnie
    >
    > http://www.oswietlenieledami.pl/halowe/model-m80w
    >
    > model 80W, ledy maja 12800 lm, ale po oprawie zostaje 8280 lm i 90W.
    >
    > a i tak lampa jest naprawde jasna i moze ze swietlowkami konkurowac.
    >
    > (ktore zreszta maja podobny problem - swietlowka 36W, a statecznik 18)

    Po co komu link do stromy na której nie ma cen?

  • 12. Data: 2014-03-06 11:13:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >Skromnie uważam, że metahalogen to najlepsze źródło światła. Mam
    >kilka co świecą od 5 lat 10 godz. dziennie widać spisek zarówkowy
    >jeszcze ich nie dotyczy. Można już najmniejsza 40w kupić za ok 45 zł
    >+ 20zl statecznik + 20zl zaplonnik. 40W bańka świeci tak jasno, że
    >nie da rady na nią patrzeć. Spokojnie zastępuje tradycyjną żarówkę
    >150W.

    tylko ze "nie mozna na nia patrzec" to zle kryterium (jaskrawosc a nie
    jasnosc/strumien swiatla).
    40W swietlowka, sodowka i LED tez powinny "spokojnie zastapic " 150W
    zarowke.

    J.

  • 13. Data: 2014-03-06 11:21:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    A po co komu caly niepotrzebny cytat ?

    Adresy sa po to, aby sprawdzic parametry.

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

  • 14. Data: 2014-03-06 11:29:33
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Teoretycznie górują nawet nad teoretyczną trwałością sodowych.
    50.000h vs 25.000h
    Tyle że to dla samej LED, jeszcze jest elektronika.
    Ciekaw jestem jak tandem LED plus jej zasilacz wpływa na średni czas do
    uszkodzenia, czyli żywotności źródła światła.
    Pocieszające może w tym wszystkim, że LED _teoretycznie_ powinna świecić
    coraz słabiej, a nie nagle zgasnąć.

    > Po co wysoki CRI dla lamp ulicznych?

    Chodziło mi o to, że tam gdzie występują przesłanki do oświetlenia
    światłem lepszym od sodówek pod względem barwy, nie trzeba się rzucać na
    LED.
    Nie znam się na oświetleniu, ale są takie miejsca, gdzie sodowe jest
    ostatecznością. Nie wiem - w oświetleniu starówek, gdzie występuje
    ciekawa architektura/zabytki/pomniki, terenów zielonych. Zdaje się, że
    przy tym samym strumieniu świetlnym, czy natężeniu jest lepsza
    widoczność. No i jak przyuważy się złodzieja można określić jaki miał
    kolor kurtki ;)

    > Poprawnie wykonana lampa na diodach LED będzie trwalsza i wydajniejsza
    > od sodowej. Da też współczynnik mocy bardzo bliski 1 dzięki aktywnemu
    > PFC. Jednak całość degraduje wymuszanie obniżek cen. Za tanie diody,
    > za małe radiatory do nich, gówniane elektrolity w zasilaczach.
    > ,,Oszczędności" mszczą się straszliwie, w ich rezultacie technologia,
    > która powinna przodować ma coraz gorsze postrzeganie :(

    Jeśli czujesz, że mógłbyś na tym zarobić zgłoś się do ZIKiT-u w Krakowie :)

    --
    Michał

  • 15. Data: 2014-03-06 11:34:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Thursday, March 6, 2014, 11:29:33 AM, you wrote:

    > 50.000h vs 25.000h
    > Tyle że to dla samej LED, jeszcze jest elektronika.

    Sodowej też bezpośrednio pod 230V nie podłączysz. A trwałość
    zapłonników jest marna...

    > Ciekaw jestem jak tandem LED plus jej zasilacz wpływa na średni czas do
    > uszkodzenia, czyli żywotności źródła światła.

    Wszystko zależy od jakości uzytych elementów i montażu. Ale jak komus
    przyjdzie do głowy bezołowiowo lutować zasilacz, który ma pracować w
    zakresie tempetatur -40 do +100 stopni, to ja z góry dziękuję.

> [...]
    > Chodziło mi o to, że tam gdzie występują przesłanki do oświetlenia
    > światłem lepszym od sodówek pod względem barwy, nie trzeba się rzucać na

    Ale od sodowych najbardziej trupi LED jest lepszy...

> [...]
    > kolor kurtki ;)
    > Jeśli czujesz, że mógłbyś na tym zarobić zgłoś się do ZIKiT-u w Krakowie :)

    Ale po co? To do mnie zgłaszają się producenci lamp o rozwiązania
    zasilaczy. I wiem, z czym walczę :( Liczy się cena i wielkość.
    Nieważne, że to degraduje trwałość.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2014-03-06 11:36:32
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 11:21:46 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
    > A po co komu caly niepotrzebny cytat ?
    >

    > Adresy sa po to, aby sprawdzic parametry.
    >

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Po co komu link do stromy na której nie ma cen?

    Cytaty są potrzebne żeby tacy jak ty nie wykręcili się ze coś napisali. Jeśli nie ma
    cen to i nie ma tego co podobno mają. Jak czegoś nie ma to i to czego nie ma nie ma
    parametrów.

  • 17. Data: 2014-03-06 12:34:40
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Ale od sodowych najbardziej trupi LED jest lepszy...
    Nie jest. Dyskusja o gustach?

    > To do mnie zgłaszają się producenci lamp o rozwiązania
    > zasilaczy. I wiem, z czym walczę :( Liczy się cena i wielkość.
    > Nieważne, że to degraduje trwałość.

    Padło na fachowca więc zapytam o cenę końcową (mniej więcej) zasilacza
    LED 50W, 5000 sztuk, warunki jak w takiej lampie:
    a) zasilacza upychanego klientowi z dwuletnią gwarancją
    b) zasilacza z gwarancją 15-letnią
    Przypadek b to taki, gdzie jest firma która zainwestowała w rozwiązanie,
    15 lat musi serwisować te lampy z własnych środków i nie zbankrutować na
    naprawach.

    --
    Michał

  • 18. Data: 2014-03-06 12:39:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >
    > Hm, i solidne wiatraki w obudowach, z gwarancja na 5 lat ?
    Biblia niezawodności sprzętu elektronicznego: Żadnej ruchomej mechaniki.
    W tym wiatraków. Tak zaprojektować system transportu ciepła (duże bloki
    metalowe, transport parowy) żeby nijakich trących o siebie części nie
    było - co trze to się utrze prędzej czy później.

    Tyle że transport parowy w produkcji jest droższy (kupa operacji
    technologicznych potrzebna) od pierdnięcia na wtryskarce wiatraczka i
    wsadzenia paru małych cewek na prostych w sumie automatach produkowanych
    - w dodatku masowo. To i mamy urządzenia "wysokiej niezawodności" z
    wiatraczkami.

  • 19. Data: 2014-03-06 12:42:49
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    > Nie.
    > Po prostu przejeżdżałem wieczorem ulicą, na której było po prostu ciemno.
    > Spojrzałem na lampy, a tam jakieś słabo świecące kreski/linijki.
    > Poczułem się jak wtedy, co w Krakowie stwierdzili że będą oszczędzać i
    > wyłączali oświetlenie ulic.

    Wiesz - niezależnie od zastosowanych źródeł światła projekt oświetlenia
    idzie spieprzyć robiąc głupie oszczędności.

    --
    Darek

  • 20. Data: 2014-03-06 12:56:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 6 Mar 2014 11:13:01 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > 40W swietlowka, sodowka i LED tez powinny "spokojnie zastapic "
    150W
    > zarowke.

    Masz w domu hqi czy znowu teoretyzujesz? Światło z hqi nie ma żadnego
    porównania z led, sodówką czy świetlówką.

    --
    Marek