  • 1. Data: 2014-03-05 22:52:54
    Temat: awaryjność tanich czujników indukcyjnych
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Witam.

    Chodzi o te czujniki: LJ12A3-4-Z/AY; producent Yueqing Hengwei Electronics
    Co.,Ltd. Można je znaleźć w dobrej cenie. Odpowienik firmy SELS kosztuje
    cztery razy tyle. Ale tutaj pada pytanie o awaryjność. Przy zakupie
    kilkudziesięciu sztuk cena kusi. Ale jeżeli mam je po miesiącu wymieniać na
    nowe, to ja dziękuję, postoję. Miał ktoś z tym chińczykiem do czynienia?

    Środowisko pracy: temperatura 18...28stC, wilgotność 99%, brak drgań,
    przewód nieruchomy. Ilość cykli załączeń około 50 na dobę.

    pzdr
    --
    ARQ

  • 2. Data: 2014-04-01 23:22:19
    Temat: Re: awaryjność tanich czujników indukcyjnych
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Nie znam tych czujników, więc nie wiem, ile są wartę. Osobiście używam tylko
    drogich czujników znanego niemieckiego producenta. Kilka lat temu
    uczestniczyłem w badaniach na kompatybilność elektromagnetyczną. W układzie
    sterowania były wykorzystywane polskiej produkcji czujniki indukcyjne, które
    kupowałem osobiście u producenta (niewielka firma zatrudniająca kilka osób)
    w Warszawie. Bardzo się cieszyłem, że wspieram polskiego producenta. Przed
    badaniami rozmawiałem z właścicielem firmy na temat niezawodności ich
    czujników i czy przeszły badania EMC i mają oznakowanie CE. Dostałem
    zapewnienie, że tak. W trakcie badań w instytucie czujniki zawodziły już
    przy niewielkich zakłóceniach. Okazało się, że ani na produkcie, ani na
    opakowaniu nie ma też oznakowania CE. Zmieniłem czujniki na niemieckie, co
    kosztowało mnie dodatkowy przyjazd do innego miasta, gdzie były robione
    badania. Czujniki niemieckie przeszły badania bez problemów. Dziś stoję na
    stanowisku, że wolę zapłacić za dobre czujniki, niż potem jechać do maszyny
    pół Polski i zastanawiać się, dlaczego coś nie działa, bo na przykład
    sporadycznie czujniki indukcyjne kiepskiej firmy zakłócają się.

    Robbo