  • 31. Data: 2014-03-06 19:38:52
    Temat: Re: Led-owe lampy uliczne
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 06 Mar 2014 11:29:33 +0100, Michał Lankosz<m...@t...pl>
    wrote:
    > 50.000h vs 25.000h

    Jestem przekonany, że w miarę coraz większej popularnosci oświetlenia
    LED ich żywitność zostanie ustalona na standardowym poziomie 2000 hr.
    Za 25 lat nikt nie będzie pamiętał, że były takie LED 25khr lub
    więcej.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2014-03-06 19:52:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 06 Mar 2014 16:57:49 +0100, BartekK <s...@d...org> wrote:
    > 40W hqi to raczej słabo-dostępne rozwiązanie, a wtopienie w coś, co

    W każdej dobrej hurtowni el. dostanies, ostatnio kupowalem hci-t 35W
    4200K osrama, są nawet w dwóch trzonkach g12 i g9.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2014-03-06 19:59:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 6 Mar 2014 17:28:43 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ciekawe, ze jeszcze nikt nie zrobil na tym lampki ...

    Ja zrobiłem z hci-t, wmontowałem ją w taką oprawkę lampkową pod
    żarówkę kompaktową 26W:

    http://www.akwarystyczny24.pl/images/AquaticNature/S
    olarDuo/SolarDuoCza
    rny3.jpg

    Oczywiście statecznik i zapłonik poza lampką.

    Bałem się, czy nie rozgrzeje za mocno obudowy, ale okazalo się, że
    górna cześć obudowy ma temp. nie przekraczającą 40°C, spokojnie górną
    cześć można ręką trzymywać, nie parzy.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2014-03-06 20:44:07
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 06.03.2014 09:46, ToMasz pisze:

    > sprawdź sobie ile "daje" światła każda z technologii z jednego wata.
    > Zaletą diód jest fakt że jak masz do dyspozycji _tylko_ jeden wat, to
    > niema lepszego źródła światła.
    >
    > ToMasz

    Obiło mi się o uszy, że zaletą lamp LED ulicznych jest możliwość
    dokładnego ukształtowania wiązki światła. Więc wydajność może być duża.
    Wydaje się, że to rozsądny argument. Tak jak z antena kierunkową.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 35. Data: 2014-03-06 20:48:31
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 06.03.2014 10:45, Marek pisze:

    > Skromnie uważam, że metahalogen to najlepsze źródło światła. Mam kilka
    > co świecą od 5 lat 10 godz. dziennie widać spisek zarówkowy jeszcze ich
    > nie dotyczy. Można już najmniejsza 40w kupić za ok 45 zł + 20zl
    > statecznik + 20zl zaplonnik. 40W bańka świeci tak jasno, że nie da rady
    > na nią patrzeć. Spokojnie zastępuje tradycyjną żarówkę 150W.

    I kolor światła przyjemny dla oka. Jeszcze wada taka, że potrzeba czasu
    na uzyskanie pełnej jasności, potrzebne pomocnicze żarówki w lampach.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 36. Data: 2014-03-06 21:27:33
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > 150W
    >
    > Masz w domu hqi czy znowu teoretyzujesz? Światło z hqi nie ma żadnego
    > porównania z led, sodówką czy świetlówką.

    Jak nie ma nic wspólnego z sodówką? Taka sama wysokoprężna lampa łukowa
    z parami metali jak sodówka - za start odpowiedzialne są pary rtęci,
    dalej metale cięższe i domieszki świecą. Na jednej linii
    technologicznej, z tych samych elementów co sodówki to się robi - palnik
    w ceramice alundowej (bo w szkle kwarcowym to tylko zwykłe rtęciówki
    wychodzą), te same elementy montażowe i bańki osłonowe - tylko mieszanka
    w jodometalikach trochę inna.

    --
    Darek

  • 37. Data: 2014-03-07 00:14:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 06 Mar 2014 21:27:33 +0100, "Dariusz K.
    Ładziak"<d...@n...pl> wrote:
    > Jak nie ma nic wspólnego z sodówką?

    Miałem na myśli rodzaj światła, cri itp. a nie technologie ich
    produkcji.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2014-03-07 09:41:30
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-06 17:28, J.F pisze:

    > Ale w samochodzie to sa jeszcze takie fajne D2S o mocy 35W. A swiatla
    > jak 250W zarowka
    Ale D2S to dość duża-gruba podstawka, a sam palnik i jasność i moc -
    identyczna jak we wszystkich 35W xenonach, w tym takich z tuningowych
    chińskich zestawów "w miejsce żarówki h7" - a te najpopularniejsze, więc
    i najtańsze, i da się 4300/5000K dostać, i można zastosować jakąś oprawę
    z "halogenu roboczego" typu do maszyny rolniczej itp ;) (choć teraz
    coraz trudniej o takie na h7, głownie h1 jest)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 39. Data: 2014-03-07 19:39:53
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl>

    ps.com
    > Cytaty są potrzebne żeby tacy jak ty nie wykręcili się ze coś napisali.

    Cytaty, a nie kopia 1:1 wypowiedzi poprzednika.
    Po to się podaje link do źródłowej wypowiedzi żeby nie trzeba było kopiować
    i z kolejną wypowiedzią wklejać coraz bardziej spuchnięty śmietnik!
    W normalnym czytniku wszystkie wypowiedzi są podane na tacy i wątkowane -
    więc w wielu wypadkach nie ma nawet potrzeby cytowania.

    Przykładem prosektorium jest w Krakowie ul. Żmujdzka (przecznica od 29
    listopada) wymienili w zeszłym roku, po paru tygodniach jedna już wtedy
    zdechła - tak więc zapewne to są "wysokich" lotów zasilacze tych ledów.
    W ogóle mi te ledy nie leżą - dla oka to średnio przyjemne jako główne
    oświetlenie ulicy.
    Zdecydowanie wolę sodówki - te nowsze świecące na "żółto" niż te starsze
    wpadające w taki różowo-pomarańczowy kolor.

    Kolejnym nieporozumieniem są lampy kulki - które zamiast świecić na chodnik
    oświetlają niebo, a że Krakowskie deszcze to mieszanina gówna z diesla i
    kominów kombinatu to te szklane kule są czarne od góry od tego smogowego
    deszczu i świecą jeszcze ciemniej.

    Do Zikitu żeby coś przepchać to trzeba 3x w jednej sprawie napisać, bo za
    pierwszym razem mogą nie zaskoczyć. To tak jak zgłaszanie korekty świateł w
    odległości 200m od siebie - tak aby w końcu przestały się wzajemnie
    wykluczać i by nie jeździć od czerwonego do czerwonego. Za trudne, beton
    siedzi za meblem i przerasta kosmetyka na sterowniku. Robić tylko na złość
    potrafią na głównych ciągach miasta bezmózgimi cyklami. Wskazana Wielicka na
    Wysokości Ugorka też w głupocie sygnalizacji w obie strony przoduje, a potem
    beczą, że się im wszystko korkuje.
    Zikit do likwidacji!

  • 40. Data: 2014-03-08 02:17:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message
    > Testują - non stop- takie cudactwa w swojej okolilcy. Ich lampa
    > diodowa-uliczna świeci od dobrych palu lat, białym jasnym jak reflektor
    > stadionowy światłem. Uważam jednak że pobiera więcej energii elektrycznej
    > niż sodówka.

    Na jakiej podstawie tak uważasz? Mierzyłeś ile mocy pobiera?