  • 41. Data: 2014-03-08 11:10:00
    Temat: Re: Led-owe lampy uliczne
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Nie znam cen zasilaczy - nie produkuję ich. Proponuję rozwiązania i
    > projektuję transformatory do nich. Klient dostaje propozycję
    > rozwiązania i możliwość zakupu elementów indukcyjnych. A potem wtyka
    > do tego najtańsze elektrolity, za małe radiatory i narzeka, że
    > awaryjne :(
    Może czas najwyższy zacząć projektować kompletne rozwiązanie?
    Samemu dobierać najtrwalsze elementy, samemu wykonywać obliczenia
    radiatorów.
    Jeżeli jeszcze cena będzie realna, to myślę, że sporo będzie możliwości
    sprzedaży, bo sam wolę wydać 2,3x więcej, jeżeli będzie to bezobsługowe.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 42. Data: 2014-03-08 11:57:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WOJO,

    Saturday, March 8, 2014, 11:10:00 AM, you wrote:

    > Może czas najwyższy zacząć projektować kompletne rozwiązanie?
    > Samemu dobierać najtrwalsze elementy, samemu wykonywać obliczenia
    > radiatorów.

    I co mam z tym niby zrobić? Nie ma na to kupców. Poza tym - klienci
    dostają dane. A i tak robią po swojemu.

    > Jeżeli jeszcze cena będzie realna, to myślę, że sporo będzie możliwości
    > sprzedaży, bo sam wolę wydać 2,3x więcej, jeżeli będzie to bezobsługowe.

    Rynek nie zapłaci 2x więcej za dobrą lampę. Zawsze wybierze tanią. Tym
    bardziej, że koszt elementów w cenie całości to mały ułamek. A i tak
    producent ,,oszczędza" na elementach, bo tylko w ten sposób może
    zmniejszyć swoje koszty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2014-03-08 16:12:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F wrote:
    > a) sodowka daje duzo swiatla ... ale dookola. po wsadzeniu w oprawe
    > juz mniej. A LED z reguly swieci juz tam gdzie trzeba.
    > b) sodowka ma wysoka wydajnosc ... ale dla mocy na lampie. A balast
    > dorzuca polowe mocy w straty. I te uliczne lampy chyba maja troche
    > mniejsze niz rekordowe wydajnosci.
    > c) swiatlo jest bardziej biale, przez co "zauwazalnosc" lepsza. Widac
    > czerwona kurtke na zoltym tle, itp.

    tu jest pies pogrzebany...

    swiatło sodowe jest gówniane...

    jak spadnei deszcz to w sumie g. widać, najzabawnioejsze że przestają byc
    widoczne poziome oznakowania na ulicach.

  • 44. Data: 2014-03-08 16:53:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Masz w domu hqi czy znowu teoretyzujesz?
    > Światło z hqi nie ma żadnego porównania z led, sodówką czy świetlówką.

    Ale on tylko kwestionował Twoje kryterium oceny że dobra bo
    się nie da na nią patrzeć wprost - a to przecież zależy od tego
    jak duże jest źródło światła. Taka świetlówka ma mało cd z mm^2
    ale za to ma dużo mm^2. LED czy lampa sodowa czy HID mają
    dużo cd z mm^2 i dlatego ciężko okiem ogarnąć tą ilość światła
    skupioną w kilku mm^2. W obu przypadkach chodzi jednak
    aby światło oświetlało przestrzeń w której żyjesz - lampy te
    przecież nie służą do oślepiania tych co patrzą w nie wprost :-)

  • 45. Data: 2014-03-08 22:27:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > swiatło sodowe jest gówniane...

    Powiedzmy, tejże barwy, psia kupa w tymże świetle wydaje się szara... :P

    > jak spadnei deszcz to w sumie g. widać, najzabawnioejsze że przestają byc
    > widoczne poziome oznakowania na ulicach.

    Natomiast (subiektywnie, dla mnie) dobrą jego stroną, że nie razi w oczy.
    Każde inne mi daje po gałach, na sodowe mogę w większości przypadków patrzeć
    bez mrużenia oczu. Ale, nastraja mnie negatywnie, takie trupie się wydaje,
    zwłaszcza starsze sodówki, mające raczej rudosiną, niż żółtą barwę.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 46. Data: 2014-03-09 18:09:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    WOJO wrote:
> [...]
    > Jeżeli jeszcze cena będzie realna, to myślę, że sporo będzie
    > możliwości sprzedaży, bo sam wolę wydać 2,3x więcej, jeżeli będzie to

    i kto mu to będzie kupował?

    chyaba że zacznie pojedyńcze sztuki sprzedawać dla fotofilii.

  • 47. Data: 2014-03-10 19:23:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Mar 2014 11:57:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello WOJO,
    > I co mam z tym niby zrobić? Nie ma na to kupców. Poza tym - klienci
    > dostają dane. A i tak robią po swojemu.

    Ilosc tych lamp rosnie - moze czas przygotowac zapas czesci
    zamiennych ? Zaraz sie zaczna serwisy gwarancyjne, potem
    pogwarancyjne.

    A jakby sie jeszcze udalo namowic niektorych zeby zasilacz montowac w
    dole slupa, co by na kosztach serwisu zaoszczedzic ...

    J.