eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLaweciarskie przygodyRe: Laweciarskie przygody
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kamil <s...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laweciarskie przygody
    Date: Tue, 21 Jun 2011 17:29:25 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 41
    Message-ID: <itqgt5$a55$2@inews.gazeta.pl>
    References: <4dfdc379$0$2439$65785112@news.neostrada.pl> <itkgft$f35$1@news.onet.pl>
    <4dfdc987$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <itqh7e$nng$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308673765 10405 194.80.173.254 (21 Jun 2011 16:29:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Jun 2011 16:29:25 +0000 (UTC)
    X-User: radnor
    In-Reply-To: <itqh7e$nng$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.17)
    Gecko/20110414 Thunderbird/3.1.10
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2377803
    [ ukryj nagłówki ]

    On 21/06/2011 17:25, Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2011-06-21 16:23, Krzysiek Kielczewski pisze:
    >> On 2011-06-19, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
    >>
    >>> Przyczyn jest kilka - zły nacisk na hak holownika, zawieszenie w
    >>> lawecie, przypięcie ładunku na nadwozie (zamiast za zawieszone koła),
    >>> zawieszenie w wiezionym samochodzie.
    >>>
    >>> A głównie zbyt duża prędkość która powoduje jakieś tam bujanie lawetą i
    >>> złe reakcje kierowcy które zamiast wygasić oscylacje i zmniejszyć
    >>> prędkość, to je jeszcze pogłębiły.
    >>
    >> A przypadkiem lekkie przyspieszenie nie uratowałoby sytuacji?
    >
    > O tym można najwyżej dyskutować w zakresie mocno teoretycznym.
    > Kto choć trochę jeździł z cięższymi przyczepami ten wie.
    > Biorąc pod uwagę zachowanie kierowcy śmiem twierdzić, że by nie
    > pomogło, ponieważ zbyt późno zaczął reagować na bujanie lawety,
    > prędkość była za wysoka, źle rozłożony ciężar itd. Być może
    > bardzo mocne przyśpieszenie by coś pomogło, ale to wróżenie
    > z fusów - za mały nacisk na hak/tylną oś laweta zaczęła żyć
    > własnym życiem. Gdyby samochód ciągnący był cięższy to może
    > by się to udało, a jak się ciągnie czymś dość lekkim jak na
    > taką lawetę i ciężar to trzeba myśleć. Nie pierwszy wypadek
    > wypadek tego typu. Tym się w sumie nic nie stało poza
    > stratami finansowymi, ja niestety znam wypadek z bliższego
    > "otoczenia", który zakończył się tragicznie - laweta wypchnęła
    > samochód na drugi pas, wprost po jadący z drugiej strony
    > autobus czy ciężarówkę.

    Masz może doświadczenie z różnymi półlawetami, gdzie przednia oś jedzie
    na doczepionej do haka platformie z kołami, a tył już swobodnie na
    drodze? Teoretycznie wydaje mi się to łatwiejsze do ogarnięcia, a
    szukamy z kolegą czegoś do zabawy na torze i jakoś trzeba to na tor
    zaciągnąć..



    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: