-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: kamil <s...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Laweciarskie przygody
Date: Tue, 21 Jun 2011 17:29:25 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 41
Message-ID: <itqgt5$a55$2@inews.gazeta.pl>
References: <4dfdc379$0$2439$65785112@news.neostrada.pl> <itkgft$f35$1@news.onet.pl>
<4dfdc987$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<itqh7e$nng$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1308673765 10405 194.80.173.254 (21 Jun 2011 16:29:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Jun 2011 16:29:25 +0000 (UTC)
X-User: radnor
In-Reply-To: <itqh7e$nng$1@mx1.internetia.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.17)
Gecko/20110414 Thunderbird/3.1.10
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2377803
[ ukryj nagłówki ]On 21/06/2011 17:25, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2011-06-21 16:23, Krzysiek Kielczewski pisze:
>> On 2011-06-19, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
>>
>>> Przyczyn jest kilka - zły nacisk na hak holownika, zawieszenie w
>>> lawecie, przypięcie ładunku na nadwozie (zamiast za zawieszone koła),
>>> zawieszenie w wiezionym samochodzie.
>>>
>>> A głównie zbyt duża prędkość która powoduje jakieś tam bujanie lawetą i
>>> złe reakcje kierowcy które zamiast wygasić oscylacje i zmniejszyć
>>> prędkość, to je jeszcze pogłębiły.
>>
>> A przypadkiem lekkie przyspieszenie nie uratowałoby sytuacji?
>
> O tym można najwyżej dyskutować w zakresie mocno teoretycznym.
> Kto choć trochę jeździł z cięższymi przyczepami ten wie.
> Biorąc pod uwagę zachowanie kierowcy śmiem twierdzić, że by nie
> pomogło, ponieważ zbyt późno zaczął reagować na bujanie lawety,
> prędkość była za wysoka, źle rozłożony ciężar itd. Być może
> bardzo mocne przyśpieszenie by coś pomogło, ale to wróżenie
> z fusów - za mały nacisk na hak/tylną oś laweta zaczęła żyć
> własnym życiem. Gdyby samochód ciągnący był cięższy to może
> by się to udało, a jak się ciągnie czymś dość lekkim jak na
> taką lawetę i ciężar to trzeba myśleć. Nie pierwszy wypadek
> wypadek tego typu. Tym się w sumie nic nie stało poza
> stratami finansowymi, ja niestety znam wypadek z bliższego
> "otoczenia", który zakończył się tragicznie - laweta wypchnęła
> samochód na drugi pas, wprost po jadący z drugiej strony
> autobus czy ciężarówkę.
Masz może doświadczenie z różnymi półlawetami, gdzie przednia oś jedzie
na doczepionej do haka platformie z kołami, a tył już swobodnie na
drodze? Teoretycznie wydaje mi się to łatwiejsze do ogarnięcia, a
szukamy z kolegą czegoś do zabawy na torze i jakoś trzeba to na tor
zaciągnąć..
--
Pozdrawiam,
Kamil
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.11 18:45 Tomasz Pyra
- 21.06.11 18:51 Artur Maśląg
- 21.06.11 19:16 Artur Maśląg
- 21.06.11 21:43 Tomasz Pyra
- 21.06.11 22:01 Artur Maśląg
- 21.06.11 23:32 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=