eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLaweciarskie przygodyRe: Laweciarskie przygody
  • Data: 2011-06-21 22:01:25
    Temat: Re: Laweciarskie przygody
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-06-21 21:43, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-06-21 19:16, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2011-06-21 18:45, Tomasz Pyra pisze:
    >> (...)
    >>> A generalnie to jak się laweta sama huśta, to znaczy że jest źle
    >>> załadowana albo popsuta.
    >>
    >> Niekoniecznie. Może być za szybko, za lekki holownik.
    >
    > No na zasadzie że im lżejszy holownik i cięższa przyczepa to po prostu
    > należy ograniczyć prędkość.

    To chyba oczywiste - wynika wprost z praw fizyki. O przepisach przez
    grzeczność nie wspomnę.

    > W sumie jest wymóg żeby w przypadku przyczepy z hamulcem najazdowym, DMC
    > holownika była 1.33x wyższa niż DMC przyczepy.

    Otóż to. Ten wymóg to nie jest wymysł idiotów.

    >>> Mając taką przyczepę trzeba nacisk rozłożyć tak, żeby był duży nacisk na
    >>> hak.
    >>
    >> Jaki duży? Nacisk na hak to max. 50-70kg.
    >
    > No właśnie mniej-wiecej taki.

    To nie jest duży - to jest normalny nacisk.

    > W mojej instrukcji do haka napisane jest że max to nawet 150kg, ale to
    > już byłoby dużo, może ewentualnie tyle przy maksymalnie ciężkiej
    > przyczepie.

    ??? Może daj wyciąg z homologacji.

    > Raczej nie zawieszałem więcej niż 60-80kg, ale generalnie im większy był
    > nacisk na hak, tym lepiej się zestaw prowadziło, lepiej hamował i był
    > bardziej stabilny w zakrętach.

    Najwyraźniej masz małe doświadczenie. 60-80kg to różnica niewielka,
    niemniej odczuwalna. Dołożysz 100kg to się możesz zdziwić.

    > Natomiast kiedyś musiałem krótki kawałek przejechać z przyczepą ciągnącą
    > za hak do góry no i wtedy możliwa była tylko jazda powoli.

    Wszystko zależy od okoliczności - jak długie ramię, co ciągnie itd.

    > Podobny efekt był jak wieziony samochód był zamontowany na sztywno (tzn.
    > nie miał kół)

    Nie, to jest inny efekt.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: