-
Data: 2011-06-21 18:45:16
Temat: Re: Laweciarskie przygody
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-06-21 16:23, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2011-06-19, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
>
>> Przyczyn jest kilka - zły nacisk na hak holownika, zawieszenie w
>> lawecie, przypięcie ładunku na nadwozie (zamiast za zawieszone koła),
>> zawieszenie w wiezionym samochodzie.
>>
>> A głównie zbyt duża prędkość która powoduje jakieś tam bujanie lawetą i
>> złe reakcje kierowcy które zamiast wygasić oscylacje i zmniejszyć
>> prędkość, to je jeszcze pogłębiły.
>
> A przypadkiem lekkie przyspieszenie nie uratowałoby sytuacji?
Trochę się nadriftowałem lawetą i moje doświadczenia są takie, że w tej
sytuacji przyspieszanie by tylko pogorszyło sytuacje.
Oczywiście póki trzymałby gaz do dechy, to laweta by go pewnie nie
wyprzedziła, ale nadal latałaby na boki i to pewnie coraz gorzej, ale to
do niczego nie prowadzi poza rozwaleniem się przy wyższej prędkości, no
chyba że jakimś fuksem akurat coś się tak poustawia że te oscylacje się
w między czasie wygaszą.
Jak się coś takiego działo (np. jadąc dość szybko po nagłym uderzeniu
wiatru), to najlepiej było po prostu przyhamować nim się przyczepa
rozhuśtała - nawet niewielka utrata prędkości uspokoi przyczepę, reakcja
zestawu na hamowanie jest bez dramatu - dociąża się tył samochodu co
poprawia sytuacje. Z ewentualnym łamaniem zestawu na skutek krótkiego
przyhamowania w takiej sytuacji nie ma problemu (pewnie byłoby gorzej
gdyby ktoś zapiął bloki w holowniku i tak próbował wyhamować do zera).
Impulsem gazem można prostować lawetę, ale nie w takiej sytuacji, a
wtedy jak wpadła w boczny poślizg - np. na zakręcie jak się na jakiś
dziurach wybiła, albo po nagłym manewrze omijania kota samobójcy :)
A generalnie to jak się laweta sama huśta, to znaczy że jest źle
załadowana albo popsuta.
Mając taką przyczepę trzeba nacisk rozłożyć tak, żeby był duży nacisk na
hak.
A tu się gość tłumaczy, że tak wielkie koła miał w holowniku że mu
ocierały o nadkola i nie mógł, czyli przyczyną wypadku był w zasadzie
zły stan techniczny pojazdu.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.11 18:51 Artur Maśląg
- 21.06.11 19:16 Artur Maśląg
- 21.06.11 21:43 Tomasz Pyra
- 21.06.11 22:01 Artur Maśląg
- 21.06.11 23:32 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=