-
Data: 2011-06-21 18:29:25
Temat: Re: Laweciarskie przygody
Od: kamil <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 21/06/2011 17:25, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2011-06-21 16:23, Krzysiek Kielczewski pisze:
>> On 2011-06-19, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
>>
>>> Przyczyn jest kilka - zły nacisk na hak holownika, zawieszenie w
>>> lawecie, przypięcie ładunku na nadwozie (zamiast za zawieszone koła),
>>> zawieszenie w wiezionym samochodzie.
>>>
>>> A głównie zbyt duża prędkość która powoduje jakieś tam bujanie lawetą i
>>> złe reakcje kierowcy które zamiast wygasić oscylacje i zmniejszyć
>>> prędkość, to je jeszcze pogłębiły.
>>
>> A przypadkiem lekkie przyspieszenie nie uratowałoby sytuacji?
>
> O tym można najwyżej dyskutować w zakresie mocno teoretycznym.
> Kto choć trochę jeździł z cięższymi przyczepami ten wie.
> Biorąc pod uwagę zachowanie kierowcy śmiem twierdzić, że by nie
> pomogło, ponieważ zbyt późno zaczął reagować na bujanie lawety,
> prędkość była za wysoka, źle rozłożony ciężar itd. Być może
> bardzo mocne przyśpieszenie by coś pomogło, ale to wróżenie
> z fusów - za mały nacisk na hak/tylną oś laweta zaczęła żyć
> własnym życiem. Gdyby samochód ciągnący był cięższy to może
> by się to udało, a jak się ciągnie czymś dość lekkim jak na
> taką lawetę i ciężar to trzeba myśleć. Nie pierwszy wypadek
> wypadek tego typu. Tym się w sumie nic nie stało poza
> stratami finansowymi, ja niestety znam wypadek z bliższego
> "otoczenia", który zakończył się tragicznie - laweta wypchnęła
> samochód na drugi pas, wprost po jadący z drugiej strony
> autobus czy ciężarówkę.
Masz może doświadczenie z różnymi półlawetami, gdzie przednia oś jedzie
na doczepionej do haka platformie z kołami, a tył już swobodnie na
drodze? Teoretycznie wydaje mi się to łatwiejsze do ogarnięcia, a
szukamy z kolegą czegoś do zabawy na torze i jakoś trzeba to na tor
zaciągnąć..
--
Pozdrawiam,
Kamil
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.11 18:45 Tomasz Pyra
- 21.06.11 18:51 Artur Maśląg
- 21.06.11 19:16 Artur Maśląg
- 21.06.11 21:43 Tomasz Pyra
- 21.06.11 22:01 Artur Maśląg
- 21.06.11 23:32 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]