eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLaweciarskie przygodyRe: Laweciarskie przygody
  • Data: 2011-06-21 21:43:44
    Temat: Re: Laweciarskie przygody
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-06-21 19:16, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2011-06-21 18:45, Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    >> A generalnie to jak się laweta sama huśta, to znaczy że jest źle
    >> załadowana albo popsuta.
    >
    > Niekoniecznie. Może być za szybko, za lekki holownik.

    No na zasadzie że im lżejszy holownik i cięższa przyczepa to po prostu
    należy ograniczyć prędkość.

    W sumie jest wymóg żeby w przypadku przyczepy z hamulcem najazdowym, DMC
    holownika była 1.33x wyższa niż DMC przyczepy.

    >
    >> Mając taką przyczepę trzeba nacisk rozłożyć tak, żeby był duży nacisk na
    >> hak.
    >
    > Jaki duży? Nacisk na hak to max. 50-70kg.

    No właśnie mniej-wiecej taki.

    W mojej instrukcji do haka napisane jest że max to nawet 150kg, ale to
    już byłoby dużo, może ewentualnie tyle przy maksymalnie ciężkiej przyczepie.

    Raczej nie zawieszałem więcej niż 60-80kg, ale generalnie im większy był
    nacisk na hak, tym lepiej się zestaw prowadziło, lepiej hamował i był
    bardziej stabilny w zakrętach.

    Natomiast kiedyś musiałem krótki kawałek przejechać z przyczepą ciągnącą
    za hak do góry no i wtedy możliwa była tylko jazda powoli.
    Podobny efekt był jak wieziony samochód był zamontowany na sztywno (tzn.
    nie miał kół)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: