  • Data: 2011-06-07 16:42:32
    Temat: Re: Latarka LED jak perpetum mobile!
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Jun 2011 18:14:35 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Trzymam Cie za slowo, ale pozwole sobie zachowac nieufnosc to czasu
    > pomacania :-)

    Dla jasności: podlinkowany model nie ma dodatkowego wyjścia.

    > Doswiadczenia z tytulowa latarka jest takie, ze owszem - pradnica
    > dziala i starcza na bezwladnosc kola - czyli sekunde, moze dwie.
    > Ladowarka na korbke - po dwoch minutach reka chce odpasc, a telefon
    > nie zauwazyl ladowania, no bo coz to sa 2 minuty.

    Na wysłanie SMS-a wystarczy, chociaż pewnie lepiej mieć zapasową
    baterię...

    > Jakies rzekomo dzialajace radia maja mechanizm sprezynowy - i w to
    > jestem sklonny uwierzyc, choc pewnie traca przy tym sporo na
    > sprawnosci.
    > Byc moze supercap jest rozwiazaniem .. ale czy pradnica jest
    > wystarczajaco wydajna - bo tu by trzeba mocny ruch reka zgromadzic
    > na kilka minut.

    Podczas ładowania telefonu opór korbki jest wyraźnie większy niż
    podczas ładowania samej latarki. Jak sądzę, wówczas prąd z prądnicy
    idzie głównie do akumulatora telefonu.

    > Da sie to gdzies nabyc inaczej niz za pkt plusa ? Produkt jakos
    > niepopularny, co tez o czym swiadczy.
    > Teraz moze sie to nazywa sunartis
    >
    > http://www.conrad.pl/websale7/?shopid=conrad&act=pro
    duct&prod_number=860378&ref=Ceneo
    > http://allegro.pl/latarka-sunartis-everlight-voyager
    -fr-305-i1647087343.html

    Mam taką jak w drugim linku. Gdzie indziej niż w Plusie nie
    spotkałem.

    > Ech, nie moge sie doczekac tych ogniw paliwowych na metanol/etanol
    >:-)

    Taak. Termin "pojemność baterii" nabrał by konkretnego znaczenia.

    --
    Artur Stachura