  • 141. Data: 2017-04-14 11:48:58
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-14 o 11:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    ktore-powstaly-przez-przypadek,2,5587862,artykul.htm

    > Ale zle sie pytasz. Kto wzial na siebie ryzyko szukania mocnego kleju.
    > I czy przypadkiem nie stracil karty i telefonu.

    To przypomniało mi los tego alchemika, który zamiast złota otrzymał
    równie cenną wtedy białą porcelanę. Za karę nie mógł opuszczać kraju.

    Powinien liczyć się efekt końcowy, a nie realizacja założeń.
    Kolumb nie zrealizował założonego dopłynięcia do Indii,
    ale nikt go nie zdymisjonował, tylko mianował admirałem i namiestnikiem.

> [...]
    > co z nim zrobic, to ryzyko zupelnie innego rodzaju.
    > Za to zgodne z tym co Konrad mowi - jest strategia, wyprodukowanie
    > partii probnej, badania rynkowe, postawienie fabryki, kampania reklamowa
    > - bo produkt juz mamy.
    >
    > No i czasy byly inne - internetu nie bylo, startupow bylo mniej, badan
    > wiecej.
    >
    > Kolega w USA pracuje w jakiejs instytucji badawczej. Mowi, ze jak tylu
    > ludzi w jednym miejscu pracuje, to zawsze ktos cos tam wynajdzie.
    > I firma sie kreci. A mieli tych badaczy cos z 10 pieter.

    Podobno w Japonia konstruktorzy mają specjalnie przeznaczony czas na
    własne pomysły. To się firmie w sumie opłaca.

    WM

  • 142. Data: 2017-04-14 11:53:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 16:52:58 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Kwestia perspektywy z jakiej patrzysz. Życie jest niewypałem, bo
    >kończy sie śmiercią :-)

    W tym przypadku jednak zwiazek mamy widoczny i szybki - pare lat
    Symbiana i Nokia przestala robic telefony.

    Jak dla mnie to porazka, ale moze zarzad mial taka strategie -
    skonczyc z tymi nieoplacalnymi telefonami, kupic maszyny do produkcji
    kaloszy.

    >Oczywiście że tak.

    >Ale ja nie twirdzę że tak jest absolutnie zawsze i wszędzie. To co
    >opisuję to pewien trend. Zawsze znajdziesz wyjątki.
    >One układają się w trend przeciwny. A obserwowana rzeczywistość to
    >dopiero skutek scierania się tych trendów.

    IMO, to tych wyjatkow jest cala masa.
    Multum firm nie czeka az przyjdzie klient i zamowi cos nowego, tylko
    same robia cos nowego, a potem szukaja klienta :-)

    I to nie sa tylko male startupy, ale takze wielkie korporacje.

    J.

  • 143. Data: 2017-04-14 11:55:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 18:38:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...
    ktore-powstaly-przez-przypadek,2,5587862,artykul.htm

    > No przeciez czytasz - odpowiedzialny za klej XYZ chemik wylatuje z
    > pracy.
    > Jego szef byc moze tez wylatuje, skoro nie potrafi dopilnowac.

    A widzisz! Więc jednak organizacja tych firm zniechęca do innowacji.

    > Na szczescie chemik przedstawia inny pomysl, przekonuje zarzad,
    > powstaje nowy projekt na klej/produkt ABC, dostaje swoj wlasny budzet,
    > rozwija sie, przynosi zyski.
    > Wiec pytanie raczej co dalej z projektem XYZ.
    > Byc moze zyski z projektu ABC pozwalaja na przedluzenie badan w
    > projekcie XYZ.

    Może tak, może nie. Jeśli decyzje podejmowane są przez ludzi których nie znasz, nie
    wiedzą nawet o Twoim istnieniu, więc nie jesteś w stanie ich przewidzieć, to nie
    wiesz, czy odrobina dodatkowego wysiłku który włożysz, bo coś tam ciekawego
    zauważyłeś, a zauważenie czego nie leży w Twoich obowiązkach, będzie rozpoznana jako
    marnowanie czasu i środków, czy jako przebłysk geniuszu. A jeszcze do tego
    przeszedłeś przez sito rekrutacji, skrojone pod bezmyślnych i posłusznych dupków,
    trzymających się reguł.

  • 144. Data: 2017-04-14 12:00:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 17:28:04 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    >Wyprodukowanie pierwszych karteczek to nie jest żadne ryzyko, jak
    >masz wiele fabryk wyrobów papierowych po całym świecie.

    Finansowe pewne jest - trzeba jakas maszyne przerobic, albo zamowic
    nowa, poniesc koszta - a klient moze tego nie kupi.

    >Ryzyko to jest dopiero zrobienie z tego produktu: rozreklamowanie,
    >przekonanie całego świata że potrzebuje właśnie tego, zamiast tablicy
    >korkowej i pinezek.
    >Nie wiem jak to zrobili, ale to już jest normalna dzialalność firmy,
    >więc dobrze umieli to zrobić.

    Tylko chyba o dwoch roznych rzeczach mowicie.

    Firma miala projekt badawczy na cos calkiem innego. Ale jednak
    badawczy.

    Zaowocowal produktem calkiem innym - i tu juz inna klasa ryzyka
    wprowadzic to na rynek.

    J.

  • 145. Data: 2017-04-14 12:07:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 18:53:27 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > W tym przypadku jednak zwiazek mamy widoczny i szybki - pare lat
    > Symbiana i Nokia przestala robic telefony.

    Chyba nie rozumiesz powodów dla których Nokia wyleciała z rynku. Smartfony ją
    wymiotły. A tu się okazuje że Nokia robiła smartfony zanim Google wymyślił Androida i
    Apple iOSa. Tyle że jakoś nieśmiało je robiła, nie zdołała przekonać świata że ich
    potrzebuje. Próbowała przekonać świat że durnofony Nokii są lepsze od jakichkolwiek
    smartfonów: HTC, Motoroli, czy... Nokii. A dylemat użytkownika leżał zupełnie gdzie
    indziej. Nikt juz nie potrzebował durnofonów, nikt nie chciał Windows CE, nikt nie
    chciał Symbiana bez softu. Z dzisiejszej perspektywy łatwo powiedzieć co te firmy
    powinny zrobić żeby zrobić z Symbiana dzisiejszego Androida, ale oni patrzyli w
    strachu na Windowsa CE i nie wierzyli w sukces swojego produktu.

    > Jak dla mnie to porazka, ale moze zarzad mial taka strategie -
    > skonczyc z tymi nieoplacalnymi telefonami, kupic maszyny do produkcji
    > kaloszy.

    Dzisiaj to nieważne jaką mieli strategię, tylko czego dzisiejsze firmy nauczyły się
    na tamtej porażce Nokii.

    > IMO, to tych wyjatkow jest cala masa.
    > Multum firm nie czeka az przyjdzie klient i zamowi cos nowego, tylko
    > same robia cos nowego, a potem szukaja klienta :-)

    To nie jest istotą ich działalności.

    > I to nie sa tylko male startupy, ale takze wielkie korporacje.

    Dawaj przykłady.

  • 146. Data: 2017-04-14 12:56:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    > tablicy korkowej i pinezek. Nie wiem jak to zrobili, ale to już
    > jest normalna dzialalność firmy, więc dobrze umieli to zrobić.

    Tu akurat sporo wiadomo. Twórca technologii był zarazem pomysłodawcą
    aplikacji wynalazku. Różnej od zamysłów firmy 3M. Nie żadne tablice
    korkowe, tylko zakładki do książek, które nie będą wypadać. I sposób
    na notatki, które nie będą wandalizmem. Fry (czy jak mu tam było)
    śpiewał w chórze kościelnym, zawsze miał mnóstwo zakładek do różnych
    psalmów. I wciąż mu to wypadało na podłogę. Ponadto dużo czytał
    i notował przy tym. Humanista zajadły.

    --
    Jarek

  • 147. Data: 2017-04-14 13:14:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 19:56:11 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    > śpiewał w chórze kościelnym, zawsze miał mnóstwo zakładek do różnych
    > psalmów. I wciąż mu to wypadało na podłogę. Ponadto dużo czytał

    To nie tłumaczy jak przypadkowe odkrycie zamieniło się w produkt rynkowy. Jakie kroki
    podjęła firma żeby do tego doszło. Czy SHB podjął samodzielnie decyzję że przekroczy
    budżet projektu nowego kleju, z niego sfinansuje partię prototypową postitów,
    opracuje strategię wprowadzenia tego na rynek, a w sprawozdaniu wpisze że projekt
    kleju skończył się niepowodzeniem? Czy może poszedł wyżej po decyzje? Do swojego
    szefa? Do szefa swojego szefa? Do ludzi z innego działu? Poszedł bo to byli jego
    kumple? Czy miał drogę służbową i nie potrzebował kumpli?

    A kto gdzie śpiewał i co trzymał w śpiewniku, to już historie dla humanistów.

  • 148. Data: 2017-04-14 14:25:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 14 Apr 2017 11:48:58 +0200, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Podobno w Japonia konstruktorzy mają specjalnie przeznaczony czas
    na
    > własne pomysły. To się firmie w sumie opłaca.

    W google też tak było, z naciskiem na było.

    --
    Marek

  • 149. Data: 2017-04-14 14:30:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 14 Apr 2017 03:07:29 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    >nikt nie chciał Windows CE, nikt nie chcia
    > ł Symbiana bez softu.

    Bo żaden z nich nie był.pod palec. Nokia tępo widziała tylko
    interfejs na patyku. Dopiero geniusza było trzeba by odkryć, że każdy
    ma naturalne narzędzie do interfejsowania i przekonać, że dwa
    przyciski (kafelki) na ekranie wystarczy zamiast 100 w rozmiarach
    3x3mm.

    --
    Marek

  • 150. Data: 2017-04-14 14:35:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To przypomniało mi los tego alchemika, który zamiast złota otrzymał
    >równie cenną wtedy białą porcelanę. Za karę nie mógł opuszczać kraju.

    >Powinien liczyć się efekt końcowy, a nie realizacja założeń.

    zalozenia sa "firma ma zarobic duzo pieniedzy" :-)

    >Kolumb nie zrealizował założonego dopłynięcia do Indii,
    >ale nikt go nie zdymisjonował, tylko mianował admirałem i
    >namiestnikiem.

    To tak nie calkiem dobrze pamietasz.
    Byl i etap uwiezienia.

    A z zalozeniem wiazal sie zysk ze sprzedazy przypraw z Indii ...
    ktorych Kolumb nie mogl przywiezc.

    J.