  • Data: 2018-07-28 17:05:29
    Temat: Re: Laserówka blado drukuje
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > Szeregowe? Czyli RS232?

    Tak, tylko wtyczki inne -- takie okrągłe, jak do klawiatury i myszy PS/2,
    choć z inaczej zorganizowanymi bolcami. W Maku wszystko było na portach
    szeregowych. Do gniazdka od drukarki można było podłączyć na przykład
    modem telefoniczny, taki sam jak do peceta. Tylko trzeba było mieć kabelek
    (rzecz jasna ze dwadzieścia razy droższy). Łączyło się też sieć lokalną,
    kabelek szeregowy do małego pudełeczka, a z drugiej strony dwa gniazdka
    RJ-11 do połączenia kabelkami telefonicznymi. Aha, mam też przejściówkę
    USB na dwa RS232 z makowymi gniazdkami. Można tym podłączyć starą makową
    drukarkę do nowego komputera.

    --
    Jarek