    From: Marek Borowski <m...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Laptopa chciałęm kupić....
    Date: Sun, 19 Apr 2009 21:22:59 +0200

    Marcin Łukasik wrote:

    > Głupoty piszesz.
    > Nie 1440x900, tylko 1024x600.
    > Poza tym co ma rozdzielczość do wymiarów czcionki? Jakby taki ekran miał
    > 1440x900 to tym lepiej!

    Gorzej. P* moim zdaniem.

    Dla typowych wyswietlaczy wielkosci pikseli sa nastepujace:

    4:3

    15 przy 1024/768 0,30 mm
    17 przy 1024/768 0,36 mm (Przez dlugi czas standard!).
    19 przy 1280/1024 0,33 mm
    21 przy 1600/1200 0,30 mm

    16:10

    24 przy 1920/1200 0,28 mm
    15,4 przy 1280/800 0,27 mm
    10 przy 1024/600 0,22 mm

    Jak widac 10" jest istotnie miejsze.

    Jest wiele aplikacji co maja w glebokim powazaniu ustawienia wielkosci
    czcionki. Teoretyczne mozna zmienic dpi ale to tez nie nie zalawtwia do
    konca sprawy. Znak musi miec minimalna wielkosc zeby go kofortowa i bez
    szkody dla wzroku czytac. I jesli przy pikselu 0.22 czytasz znaki o
    szerowkosci 8 pikseli to pociesz sie ze juz nie dlugo.

    > Nie wiem na czym polega Twój problem, ale nie podajesz żadnych
    > sensownych powodów dla których mielibyśmy ich nie lubić.

    Napisal wyraznie ze jest za maly ekran aby sensownie (czyt. wygodnie)
    dalo sie pracowac. Podpisuje sie pod tym obiema rekoma.

    A jak tobie wygodnie to pracuj sobie na 2" wyswietlaczu komorki w
    rozdzielczosci 5000x3000 ale nie twierdz ze to jest jest ok.

    Pozdr

    Marek