  • Data: 2018-11-03 10:55:30
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Może i tak być. A może to prostu nisza która ekonomicznie się już nie
    > opłaca. Kilka lat temu miałem b. duże problemy by znaleźć laptop z RS-232
    > na pokładzie. I właśnie tylko te 'prestiżowe' modele jeszcze miały... A
    > dziś to już w ogóle niemożliwe znaleźć prawdziwego COMa.

    Tylko, że z RS-em było tak, że faktycznie zastępował je nowszy port USB.
    Więc jak w takim laptopie było mało miejsca, to był wybór albo jeden RS,
    albo jeden/dwa USB więcej.

    Ale w tym konkretnym wypadku dla portu ethernet miejsce w laptopie
    wygospodarowali, to mogli już dobić do pełnego gigabita.
    Wiem, że przeciętny zjadacz kartofli gigabita nie potrzebuje i może
    nawet nie wiedzieć co to jest. Ale on też nie kupi laptopa za 3 tysiące,
    a przy tej cenie brak gigabita, to jest po prostu dziadostwo.
    Mam w robocie jakieś gówniane HP za mniej niż 2000 PLN-ów, widzę że są
    też jakieś wersje za już 1200zł i one wszystkie mają gigabita.

    > Mniemam, że fizyczne Eth przechodzi taki etap właśnie.

    W laptopach może tak, ale w stacjonarkach już nie, a w wielu wypadkach
    laptop zastępuje stacjonarkę.

    I fakt, że dziś już praktycznie RS-a się nie używa, a jak już ktoś
    używa, to przejściówki na USB się dobrze sprawdzają.
    Ale o dziwo w stacjonarkach, w wielu płytach głównych RS nadal jest,
    tylko trzeba go sobie na śledziu wyprowadzić.