  • Data: 2018-11-03 12:53:12
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: "Adam" <...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości

    news:uoqqtdh3olc8utk5ru0d54s2stro02nss0@4ax.com...

    > [...]

    > Co do oznaczeń i3/i5/i7, im wyższy numerek, tym wydajniejszy procesor
    > danej generacji(więcej pamięci cache, tryb HT, turbo, szybsze
    > taktowanie).
    > I przykładowo:
    > i3 - dwa rdzenie fizyczne(mało cache, wolniejsze taktowanie, nie ma HT
    > i turbo)
    > i5 - cztery rdzenie fizyczne(więcej cache, większe taktowanie, tryb
    > turbo)
    > i7 - cztery rdzenie fizyczne z HT(największe taktowanie, turbo,
    > widziany przez system jako osiem rdzeni).

> [...]

    Olafie, bardzi Ci dziękuję za tak szczegółowe wyjaśnienia. Przesadziłbym
    gdybym napisał, że wszystko rozumiem, ale to jest spowodowane moim
    brakiem podstaw.
    Podobnie poczułem się gdy pueblo zalecił mi skorzystanie z zestawienia
    procesorów na notebookcheck.pl. Są tam dane, podejrzewam, że bardzo
    ważne, ale do wykorzystania przez fachowców. Dla mnie zbyt trudne.

    Wracając do Twoich wyjaśnień, celowo zacytowaem to, co wydaje mi się dla
    mnie jako dla bardzo podstawowego użytkownika do zastosowania i dlatego
    skłaniam się do zakupu laptopa z procesorem i7.
    W różnych rankingach pojawiają się jeszcze procesory Intel Pentium.
    Nie wiem jednak czy są lepsze czy gorsze w stosunku do IntelCore.

    Ultrabooki, na temat których odpoweidziałeś mi w następnym poście, sobie
    odpuszczę.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
    Adam