  • Data: 2010-11-08 22:44:42
    Temat: Re: Łańcuchy - stalowe czy syntetyczne i ja=?UTF-8?B?a2llPw==?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kffiatek wrote:

    > Jakie łańcuchy polecacie na koła samochodu osobowego 16" z
    > napędem na przednią oś (opony 205/55R16)? Zakładać tylko na
    > jedną oś, czy na obie? Najważniejsze cechy to jak najlepsza
    > charakterystyka przy podjeżdżaniu pod oblodzoną górkę powoli (do
    > 10-20km/h), łatwość montażu i bezpieczeństwo dla ludzi i
    > samochodu/opon.
    >
    > Czytałem ostatnio o "łańcuchach" syntetycznych i ponoć wcale nie
    > są gorsze od tych stalowych. W akcji będą z rzadka, więc szybsze
    > zużycie nie gra większej roli, bo i tak pewnie długo pożyją, a
> [...]

    Ja w zeszłym roku kupiłem takie "put & go". Takie paski zapinane
    każdy z osobna, ot, nowoczesna wersja liny dawniej owijanej wokół
    koła.

    Kupiłem na wszelki wypadek, użyłem raz - bardziej żeby zobaczyć
    jak działa, niż z rzeczywistej potrzeby, nawet łatwo się zakłada.
    Co je odróżnia od normalnych łańcuchów to to że można je
    założyć nawet jak się już zakopiesz ;-) Na zwykłe łańcuchy
    trzeba "najechać", a tu po prostu na stojący samochód zapinasz tyle
    pasków ile ci trzeba (w zestawie jest 10, po 5 na koło).

    Całkiem sprawnie to działa, po zapięciu pierwszego reszta idzie już
    błysk (trzeba opanować jak pasek przeplatać przez oczko, jest tak
    ciut nieintuicyjnie).

    Inna sprawa czy w krajach typu Austria gdzie trzeba mieć na
    wyposazeniu łancuchy - coś takiego by honorowali, ktoś wie?

    --
    Pozdro
    Massai