  • 21. Data: 2011-10-12 09:49:36
    Temat: Re: Lampa rtęciowa, co w środku
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak""

    dociśnięcia kliszy to należy wybierać taką która oglądana od strony
    przecięcia jest możliwie jasna

    U szklarzy (takich zwykłych) jest w ofercie "szkło optyczne".
    Tak to nazywają.
    Cena chyba taka sama jak zwykłego. I w przekroju jest bezbarwne.
    Przy grubych półkach w meblach nie ma tego zielonkawego odcienia.

    Robert

  • 22. Data: 2011-10-12 15:59:49
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message news:j72l8g$njq$1@news.onet.pl...

    > Pisałem świetlówki nie lampa, można je kupić bez problemu choćby na Allegro:
    >
    > http://allegro.pl/2za1-zarowka-uv9w-swietlowka-do-la
    mpa-lcd-i-tunel-i1846481265.html

    Ale zgodnie z nazewnictwem z tej dziedziny to świetlówka (bez oprawy) jest właśnie
    lampą wyłądowczą. :-)

  • 23. Data: 2011-10-12 19:18:42
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Potrzebuje tware promieniowanie UV do przeswietlania positiv20. Nada się
    > po zbiciu bańki zewnatrznej? Bo nie wiem jak wyglada w środku.

    Nie ma potrzeby niczego zbijać, użyć taką jaka jest, najlepiej bezdławikową,
    bo wygoda. Trzeba do fotorezystu dobrać odpowiednie stężenie wywoływacza,
    aby nie naświetlonej emulsji nie brał. Następnie dobrać odpowiedni czas
    naświetlania, aby nie prześwietlało. Najlepsze są klisze z naświetlarni.

  • 24. Data: 2011-10-12 19:44:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-10-11 19:16, d530 pisze:

    > Daj jakiegoś linka do widma, bo to co znalazłem to praktycznie cała emisja w
    zakresie VIS oraz trochę w bliskiej IR:

    > http://www.nuconverter.de/assets/d4sbei35w.gif

    Na przykład tu:

    http://s3.amazonaws.com/zanran_storage/www.tfhrc.gov
    /ContentPages/3923536.pdf

    W ogóle na tej stronie jest sporo na ten temat:

    http://www.zanran.com/q/Spectral_power_distributions
    _of_the_glare_sources

    Positiv20 daje się naświetlać nawet halogenem, a te lampy mają znacznie
    większą emisję w zakresie około 400nm. O ile pamiętam, w tym właśnie
    zakresie przypada maksimum czułości tego lakieru.
    Do naświetlania używałem lampy rtęciowej wysokociśnieniowej o mocy 50W
    (od polarymetru). Naświetlało się poprawnie, ale zrezygnowałem z tej
    techniki wobec niesensownej, moim zdaniem, relacji efektów do wkładu pracy.
    Nie chcę zaczynać kolejnej awantury dotyczącej wyższości termotransferu
    nad Positivem (lub odwrotnie), napiszę więc tylko, że moim skromnym
    zdaniem jeśli zależy nam na szybkości to termotransfer, jeśli na jakości
    to tylko płytki z naniesionym fotorezystem. Zabawa w Positiv (jeszcze
    raz: In My Very Humble Opinion) nie ma sensu.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 25. Data: 2011-10-12 19:44:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-12 21:18, wt wrote:
    > Nie ma potrzeby niczego zbijać, użyć taką jaka jest, najlepiej
    > bezdławikową, bo wygoda.

    Zbicie bańki powoduje bardziej punktowe źródło światła, pomijając szybkość.

  • 26. Data: 2011-10-12 19:49:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-12 21:44, Paweł Pawłowicz wrote:
    > zdaniem jeśli zależy nam na szybkości to termotransfer, jeśli na jakości
    > to tylko płytki z naniesionym fotorezystem.

    Stosuje termotransfer do tqfp i jest ok. Jednak po 10 latach wracam do
    pisitiv (w ramach eksperymentu) będąc pod wrażeniem jakości jaką uzyskał
    mój kolega używając właśnie twardego UV, szybkiego naświetlania i kliszy
    z drukarni. Jakieś 2x lepiej przynajmniej jeśli chodzi o szerokość.

  • 27. Data: 2011-10-12 22:08:31
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Zbicie bańki powoduje bardziej punktowe źródło światła, pomijając
    > szybkość.

    Kto "kombinuje" ze zbitą lampą to nie prowadzi profesjonalnej działalności i
    na czasie mu aż tak nie zależy, ile minut będzie naświetlał. Może nawet
    oddalić źródło światła aby łatwiej czas policzyć. Natomiast ostry rysunek
    zapewni dobrej jakości klisza, najlepiej z naświetlarni i podciśnienie
    zapewniające dobre przyleganie. Żarnik nie jest taki mały, widać to w
    kwarcówkach do opalania, gdzie mamy sam żarnik, żeby zapewnił punktowe
    źródło światła. Przy dobrym podciśnieniu używa się nawet kilka lamp dla
    równomiernego oświetlenia dużych powierzchni i nie obserwuje się utraty
    ostrości. O punktrowym oświetleniu słyszy się już od paru dziesiątków lat,
    ale to pewnie było ważne w tanich projetorach, a nie przy naświetlaniu klisz
    bez użycia optycznych układów oświetlających. Jak klisza nie będzie dobrze
    przylegać to i punktowe światło nie pomoże.

  • 28. Data: 2011-10-12 23:38:53
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Nie ma potrzeby niczego zbijać, użyć taką jaka jest, najlepiej bezdławikową,

    > bo wygoda.

    A sa takie >20W ? :)

  • 29. Data: 2011-10-13 21:01:29
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 12/10/2011 20:49, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > pisitiv (w ramach eksperymentu) będąc pod wrażeniem jakości jaką uzyskał
    > mój kolega używając właśnie twardego UV, szybkiego naświetlania i kliszy

    To jest wlasnie problem - klisza z drukarni w niedziele wieczorem.

    > Jakieś 2x lepiej przynajmniej jeśli chodzi o szerokość.

    Wiem ;-(

    --
    Jerry1111

  • 30. Data: 2011-10-14 15:43:11
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl>

    W dniu 13.10.2011 00:08, wt pisze:

    > Natomiast ostry rysunek zapewni dobrej jakości klisza, najlepiej z
    > naświetlarni i podciśnienie zapewniające dobre przyleganie.

    Możesz coś więcej na temat tego podciśnienia napisać?
    Da się to w warunkach domowych wykonać?

    --
    Jado

    From New ARM user:
    "I've seen example startup scripts and linker files and I have no idea
    what does what!"