  • 1. Data: 2011-10-11 09:08:32
    Temat: zasieg GSM w mieszkaniu
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    mam bardzo słaby zasięg w mieszkaniu a to co widziałem na aledrogo powala
    cena , powyżej 400 . Może jest jakiś inny sposób ?
    Marek

  • 2. Data: 2011-10-11 09:31:57
    Temat: Re: zasieg GSM w mieszkaniu
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Marek pisze:
    > mam bardzo s?aby zasieg w mieszkaniu a to co widzia?em na aledrogo powala
    > cena , powy?ej 400 . Mo?e jest jaki? inny sposób ?
    > Marek

    Sprawdzić, telefony której sieci najlepiej sobie w Twoim mieszkaniu
    radzą, po czym zmienić operatora :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 3. Data: 2011-10-11 09:47:14
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    "Marek" <s...@o...pl> wrote in message
    > mam bardzo słaby zasięg w mieszkaniu a to co widziałem na aledrogo powala
    > cena , powyżej 400 . Może jest jakiś inny sposób ?
    > Marek

    Jeśli tylko do odbierana połączeń, to można włączyć
    przekierowanie na nr stacjonarny ( jak się go ma :-)
    pod warunkiem posiadania korzystnej oferty z dużymi
    lub nielimitowanymi pakietami na stacjonarne .

    --
    SP4OLN

  • 4. Data: 2011-10-11 09:59:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mam bardzo słaby zasięg w mieszkaniu a to co widziałem na aledrogo powala
    > cena , powyżej 400 . Może jest jakiś inny sposób ?
    > Marek

    400 zł to jak za darmo. Popatrz na te ceny:

    http://www.dipol.com.pl/oferta-repeatery-repeatery-g
    sm,4384.htm

    Jeśli lubisz eksperymentować to możesz zamontować zewnętrzną antenę
    kierunkową GSM i połączyć ją krótkim kablem z dookólną anteną w środku
    pomieszczenia.
    Zrobiłem kiedyś podobną instalację, ale bez fabrycznych anten, tylko
    prymitywne anteny zrobione z koncentryka i około 30 metrów kabla pomiędzy
    nimi. Sygnał trochę się poprawił w pomieszczeniu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2011-10-11 10:34:58
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 11 Oct 2011 11:08:32 +0200, Marek <s...@o...pl> wrote:
    > mam bardzo słaby zasięg w mieszkaniu a to co widziałem na aledrogo powala
    > cena , powyżej 400 . Może jest jakiś inny sposób ?

    Może na początek poeksperymentuj z różnymi modelami telefonów.
    Zauważyłem parokrotnie, jak w niekorzystnych warunkach jeden aparat
    nie widział sieci w ogóle, a inny "łapał" bez problemu (oczywiście od
    tego samego operatora).

    Inny pomysł: niektóre telefony mają gniazdo do podłączenia zewnętrznej
    anteny.

    --
    Artur Stachura

  • 6. Data: 2011-10-11 11:01:03
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:j7141d$n8j$1@inews.gazeta.pl...

    [...]
> [...]
    > prymitywne anteny zrobione z koncentryka i około 30 metrów kabla
    > pomiędzy nimi. Sygnał trochę się poprawił w pomieszczeniu.

    To tak zwany "pasywny repeater". Kiedyś miałem bzika na punkcie
    podobnych rozwiązań ;-) Cudów po czymś takim nie spodziewałbym się.
    Zwłaszcza w przypadku instalacji amatorskich. Ale solidne 2 - 3 dB
    "zysku" powinna dać się osiągnąć. Akurat tyle, aby uzyskać znaczącą
    poprawę stabilności polączenia GSM. Szczerze polecam ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 7. Data: 2011-10-11 12:30:01
    Od: a...@p...pl

    wrote:

    >mam bardzo słaby zasięg w mieszkaniu a to co widziałem na aledrogo powala
    >cena , powyżej 400 . Może jest jakiś inny sposób ?
    >Marek

    a ja widzialem kiedys w sieci takie urzadzenie, co np. bedac w domu
    kladles telefon kolo tego czegosc, a to sie parowalo po bluetooth z
    telefonem gsm. A do tego czegos podlaczales zwykla sluchawke
    telefoniczna (na kablu lub dect). Wiec istalowales taka skrzyneczke w
    tym miejscu gdzie byl zasieg.......telefon sobie tam lezal caly
    czas...a ty w domu uzywales zwyklego telefonu.

    Nie znam firmy, modelu i ceny - ale napewno takie cos widzialem i
    czytalem.

    albo kupic bramke gsm z zewnetrzna antena i niestety innym numerem.
    Ale jakbys zrobil przekierowanie z gsm1 > gsm2dom to do odbierania
    moze byc.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2011-10-11 14:50:59
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

> [...]
    > przypadku instalacji amatorskich. Ale solidne 2 - 3 dB "zysku" powinna dać
    > się osiągnąć. Akurat tyle, aby uzyskać znaczącą poprawę stabilności
    To mi się podoba a jakieś opracowania czy rady ? Nigdy w ten temat się nie
    zagłębiałem . Zmiana operatora odpada, telefonów tez czyli próby z pasywnym
    repeater pozostaje .

  • 9. Data: 2011-10-11 15:05:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > To mi się podoba a jakieś opracowania czy rady ? Nigdy w ten temat się nie
    > zagłębiałem . Zmiana operatora odpada, telefonów tez czyli próby z
    > pasywnym repeater pozostaje .

    Musisz wybrać coś z tych anten:

    http://www.dipol.com.pl/oferta-anteny-gprs-umts-wiel
    ozakresowe,4381.htm

    Telefonem wyszukaj gdzie na zewnątrz masz dobry zasięg, zamontuj tam antenę
    zewnętrzną (jedna z tych drabinek), kabelek do mieszkania i tam antena
    wewnętrzna. Na tej liście to są dwie ostatnie. Do połaczenia ich kabelków
    dobierz odpowiednie złącze - chyba na tej stronie też je mają.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2011-10-11 16:28:36
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    W dniu 2011-10-11 14:30, a...@p...pl pisze:

> [...]
    > tym miejscu gdzie byl zasieg.......telefon sobie tam lezal caly
    > czas...a ty w domu uzywales zwyklego telefonu.

    http://tnij.org/nsch coś takiego wcześniej był firmy sagem z tamtego
    korzystałem na nr stacjonarnym z ery do tego telefon bezprzewodowy i
    można po całym mieszkaniu chodzić

    Pozdrawiam
    WojtasW