  • Data: 2009-12-26 20:07:02
    Temat: Re: Lampa blyskowa Metz 54MZ3 - problem
    Od: sikh21 <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czekaj - ETTL, to chyba w ogóle nie działa z tą lampą?

    Mysle ze jednak dziala. Mam ja ze stopka SCA3102 M2 lub M3 (na boku ma
    nadrukowane M2 a w srodku ma naklejke M3).
    Na wyswietlaczu pojawia sie ETTL, blyska podwojnie tzn z
    przedblyskiem, dziala FEL. Wszystko wskazuje nato ze jednak dziala.

> [...]
    > Zrobiłem dla ciebie prosty eksperyment - zdjąłem stopkę, włączyłem
    > lampę, przełączyłem z TTL na A i błysnąłem, naciskając przycisk z
    > piorunkiem, kierując reflektor na podłogę. Lampa zachowała się
    > całkowicie prawidłowo, czyli szybko przerwała błysk, pisnęła i zapaliła
    > czerwoną lampkę OK. Zakryłem fotoelement - otwór na czerwonym fragmencie
    > obudowy. Znowu wyzwoliłem jak wyżej i błysk był o wiele mocniejszy oraz
    > zabrakło pisku i czerwonej lampki OK. Zdjęcie byłoby niedoświetlone.
    > Sprawdź swoją w ten sam sposób. Wyeliminujemy w ten sposób stopkę.

    Powtorzylem ten eksperyment i lampa zachowyje sie identycznie tzn
    krotki blysk z odslonietym czujnikiem i pelny blysk z zaslonietym. Ale
    oczywiscie w miedzyczasie lampa wskazuje gotowosc i nie blyska po
    nacisnieciu piorunika.

    Generalnie, poza trybem ETTL, jak juz lampa blyska to blyska
    poprawnie. Problem w tym ze sygnalizuje gotowosc a nie blyska.
    Nie znam sie na elektronice ale moze to cos z kondensatorami? Z
    jakiegos powodu lampa wykrywa ze sa naladowane a nie sa?